Monvalle

Arrivederci Italia
onsdag 14 juli 2010 - Monvalle, Lombardiet, Italien

Kl 09.3å0 ger vi oss iväg mot Schweiz där vårt slutliga stopp blir i Moseldalen - någonstans. Vet inte hur och när vi kan skriva nästa inlägg. Under resans gång har vi nu förändrat målet och siktat in oss på Strasbourg istället. Den första etappen blev båtfärja från Lavano till

en dag vid Lago Maggiore
tisdag 13 juli 2010 - Monvalle, Lombardiet, Italien

Frukost 8.15, vi hade beställt bullar och croissants. Bekväm temperatur, lite mulet. Vi körde in till Lavano för att shoppa och hittade en marknad där vi handlade lite. En espresso och en öl vid torget och sedan tillbaka till campingen.ö Vi gjorde en läcker lunch och slappade sedan vid

Lago Maggiore
måndag 12 juli 2010 - Monvalle, Lombardiet, Italien

Vi körde via miotorväg förbi Genua, Milano och Varese. Vi kom fram till Lago Maggiore kl 13 ca. Åt lunch på Piccolo Moro i Lavano. Mycket god sallad och god öl. Hittade en trevlig camping ca 5 km söder om Lavano, i Monvalle. Sol och bad resten av dagen och pasta pesto till kvällsmat. På

Italien i våra hjärtan

Italien i våra hjärtan

30 juni 2010 - 15 juli 2010

Med egen bil kör vi genom Tyskland och vidare mot Innsbruck. Målet är Italien. Tanken är ett stopp vid Gardasjön innan vi fortsätter mot Lapedona i Marchedistriktet.

Senaste aktivitet
Senaste svar