Pavia

löparäventyr dag 2
tisdag 1 oktober 2013 - Pavia, Lombardiet, Italien

Lämnade Milano bakom oss i morse o styrde kosan söderut. Har ömsom sprungit, ömsom gått. Ibland på fina cykelvägar, ibland på trottoarer o däremellan mitt ute i trafiken! Vi har förflyttat oss 35 km o är nu i utkanten av Pavia. Efter incheckning och välbehövlig dusch ska det det sitta

Gun Lövström
Guntan i löparäventyr i Italien
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
Slut på resan
torsdag 22 oktober 2009 - Pavia, Lombardiet, Italien

Nej nu lägger jag ner resdagboken. Det är sorgligt (men det hjälper inte, som en liten Emma sa för ungefär 20 år sedan), men jag vet inte, det känns inte som att det här kan kallas "resa" längre! Har i alla fall gjort en sprillans ny blogg där jag kommer fortsätta skriva, så att ni kan

En dag till avresa
måndag 10 augusti 2009 - Pavia, Lombardiet, Italien

Jag är tillbaks efter ett litet dagboksuppehåll, har inte haft internet hemma och mycket jobb och plugg att fixa. Nu är tentorna klara i alla fall, och jag är ledig till 2:a september!! Imorgon åker jag och Lorenzo iväg på vår transmongoliska resa, första stopp blir Moskva. Den 13:e på

what happend?
fredag 12 juni 2009 - Pavia, Lombardiet, Italien

Nu har vi gjort Milano, kort och koncist. Katedralen var helt fantastisk bade fran utsidan och insidan. Vi sèg aven la scala och floden som leonardo da vinci konstruerade. I milano tràffade vi Sabinas sprakresekompisar, de var trevliga. igar akte vi till Pavia , italiens gamla huvudstad pa

Alperna och influensa
onsdag 7 januari 2009 - Pavia, Lombardiet, Italien

Hej hopp, sitter nu framför den öppna spisen hemma hos Lorenzos föräldrar och skriver, skulle egentligen ha åkt till Genova igår kväll (vi kom hem från Alperna igår morse) men jag har lite feber och mycket hosta så jag blir nog kvar här tills imorgon i alla fall! Sen återstår att se om

Pavia
måndag 17 mars 2008 - Pavia, Lombardiet, Italien

Pavia var det ja… Jag var uppe med tuppen trots att det var lördag morgon. Konstigt det där med att när man ska iväg till något annat än till arbetet så går det hur bra som helst att gå upp när klockan ringer. Det vore något för en doktorand att ta reda på orsak och verkan till, det

Pa besok i Pavia
måndag 6 november 2006 - Pavia, Lombardiet, Italien

Hejjj, igar var vi i Pavia som ar en universitetsstad nagra mil fran Milano. Det var stor marknadsdag och staden var full av manniskor. Jag shoppade loss, en pase linfro :-) som jag langtat och en kross for att krossa dem. Giuliano tycker tydligen om praliner av alla dess slag sa han kopte en stor

Maria Risberg

30 september 2013 - 31 oktober 2013

Tågluff i Europa

Tågluff i Europa

8 juni 2009 - 1 juli 2009

Tre tokiga tjejer tar fram ryggsäckarna igen och drar igenom Europa. Vem vet vart?

5 januari 2008 - 5 april 2008

Italien

Italien

21 september 2006 - 30 april 2007

Milano

Comunicazione Interculturale

Comunicazione Interculturale

1 september 2006 - 11 februari 2011

Studier i Genua, och en hel massa annat såklart!

Emmina
Senaste aktivitet