Lombardiet

3 dagar Milano
måndag 11 mars 2019 - Milano, Lombardiet, Italien

Lördag morgon, avfärd från Vinberg 04:30, från Halmstad 05:00. Flyg från Köpenhamn till Bergamo 08:55. Flygtransfer en timme buss 10 euro tur/retur från Bergamo till Milano centralstation. 20 minuters promenad där jag ledde 25 man med gps och hittade vårt hotel, IH Hotels Milano

Bästa 40-års presenten.
måndag 20 augusti 2018 - Milano, Lombardiet, Italien

När jag fyllde år, fick jag en resa till Milano i födelsedagspresent av mina syrror. En helt fantastisk resa, som blev en present till oss alla. Vi bodde på Nyx Hotel. Ett färgstarkt och konstinspererat hotell, snyggt, fräscht, god frukost och bra läge i Milano. Perfekt ställe att bo och

Linda Palm
Sniven i Bästa 40-års presenten.
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Gardasjön en favorit i repris
tisdag 17 juli 2018 - Sirmione, Lombardiet, Italien

För ganska precis två år sedan var vi här. Lika vackert är det nu. På vägen hit fick vi tråkiga nyheter och vetskapen om hur skört livet kan vara. Det är viktigt att komma ihåg att leva här och nu och inte tänka så mycket på framtiden. En av våra stora förebilder Kjell Enhager

Anna Hammarin
Annahamma i Chrimmarins roadtrip 2018
Senast aktiv - från Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand
Milano 20171006
fredag 6 oktober 2017 - Milano, Lombardiet, Italien

Mycket regn och kallt i början på resan har nu förbytts i värme och sol. Från Kotor i Montenegro inget regn. Maten är helt fantastisk, tillsammans med alla mysiga gamla stadskärnor. Massor med bläckfisk och kalamari. Nu med buss genom Montenegro och Albanien, sedan nattfärjan från Durres

Per Bråmå
mergulan i Europa med interrail
Senast aktiv - från Milano, Lombardiet, Italien
Nästan onödigt spännande dag...
söndag 30 juli 2017 - Madesimo, Lombardiet, Italien

I natt vaknade vi av världens åskväder över Gardasjön. Fönsterluckor slog, blixtar ljungade och i lägenheten ovan oss ägnade sig de boende åt att spela klassisk musik. Mycket högt för att överrösta åskvädret?Efter rejäl frukost rullade vi iväg mot Madesino högt uppe i Dolomiterna.

Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
Nästan onödigt spännande dag...
söndag 30 juli 2017 - Madesimo, Lombardiet, Italien

Vilodagen
lördag 29 juli 2017 - Raffa, Lombardiet, Italien

Lördag vid Gardasjön. Vi vaknade till en strålande dag och konstaterade att vi hade en hel dag på ett och samma ställe. Efter en perfekt frukost med ägg och allt man kan önska, till och med croissanter, var det dags kolla till "tjejerna". Det visade sig då att Ellen behövde motorolja.

Framme vid Gardasjön!
fredag 28 juli 2017 - Raffa, Lombardiet, Italien

Fredag 28/7Dagens etapp: San Daniele del Friuli - Isola del Garda, Gardasjön. Strax över 35 milEfter en frugal frukost packade vi ihop och lastade hojarna, sade hejdå till Gigi och gav oss iväg ner för berget. "Ner, ner, ner, nerför backen, ner" ekade det i hjälmen.  Det ÄR spännande att

Comosjön
torsdag 27 juli 2017 - Oggiono, Lombardiet, Italien

Idag var det dags att lämna Gardasjön. Efter frukosten hann vi med ett dopp i hotellpoolen på taken innan vi packade in oss i bilen. Vi körde längs den sydostliga kusten och rundade Gardasjön i söder. Tanken var att fortsätta köra längs sjöns kust i söder men en felnavigering gjorde att

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Bilsemester i Europa 2017
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
Gardasjön
söndag 23 juli 2017 - Desenzano del Garda, Lombardiet, Italien

Kroatien fick vi ingen ordning på runsbokningen.så vi styr kosan norrut eller västerut idag.till Gardasjön, rum högst upp med utsikt över sjönvi är ensamma på hotellets solterass

Stefan
StefAnka i 2017 Europasemester