Sirmione

Anlände i Sirmione på fint hotell!
onsdag 12 juni 2019 - Sirmione, Lombardiet, Italien

Efter en härlig körning på Gardasjöns västra sida med mysiga stopp anlände vi Sirmione för en natt på ett fint hotell med super service och gott vin! Vi tog bussen till centrum/gamla stan efter att ha slappat vid polen någon timme. Tog en långpromenad genom olivlundar och besökte

Gardasjön en favorit i repris
tisdag 17 juli 2018 - Sirmione, Lombardiet, Italien

För ganska precis två år sedan var vi här. Lika vackert är det nu. På vägen hit fick vi tråkiga nyheter och vetskapen om hur skört livet kan vara. Det är viktigt att komma ihåg att leva här och nu och inte tänka så mycket på framtiden. En av våra stora förebilder Kjell Enhager

Senaste veckan
torsdag 18 juli 2013 - Sirmione, Lombardiet, Italien

Lite sen uppdatering över det senaste dagarna. Vi kom till Nice i lördags och det blev då en dag på stranden här och så strosade vi runt i staden på kvällen. Jag brände mig dock rejält i Toulon så jag fick ligga i skuggan. På söndagen tog vi en svettig dagsutflykt till Monaco. Tåget

Ida A
Idaala i Tågluff Europa 2013
Senast aktiv - från Langkawi, Kedah, Malaysia
Sirmione
söndag 30 juni 2013 - Sirmione, Lombardiet, Italien

Hej igen. Jag skriver egentligen detta den 1 juli för att det blev något fel så fort jag försökte lägga ut ett inlägg på resedagboken i sirmione. I sirmione bodde vi på ett jätte fint hotell och en liten rolig sak som hände var att: Vi hade bokat ett vanligt rum med fyra sängar. Men

Nina Pålsson
PalssonSjogren i Europa resa
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
Söndag - Sirmione
söndag 7 augusti 2011 - Sirmione, Lombardiet, Italien

Längst ner på sjöns södra spets, sträcker sig en väldigt smal landtunga ut i vattnet. Längst ut på den här remsan ligger byn Sirmione. Vi tänkte åka hit därför att platsen är känd för att här ska sjöns finaste stränder finnas. Byn är berömd för bad och hälsokällor. Dessa

Micke Svensson
MickeoAnna i European tour 2011
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Bardolino
söndag 7 augusti 2011 - Sirmione, Lombardiet, Italien

Jag lovade ju att berätta lite om Bardolino. Det är den största orten vi besökt runt sjön än så länge. Staden har ca 6500 bofasta invånare. Staden har ju också gett namn åt det omgivande vindistriktet som framförallt framställer rödvin av hög kvalitet. Men även den olivolja som

Micke Svensson
MickeoAnna i European tour 2011
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Checkar ut!
lördag 25 juni 2011 - Sirmione, Lombardiet, Italien

Nu checkar vi ut och lämnar Sirmione och Gardasjön för den här gången. Nu åker vi vidare till Bibione.

Peschiera
fredag 24 juni 2011 - Sirmione, Lombardiet, Italien

Idag började vi dagen med ett besök på marknaden. Inte så mycket att ha men roligt att titta. Därefter slappade vi vid poolen. Efter lunch åkte vi till grannbyn Peschiera. En vacker by med gammal stadsmur delvis från romartiden. Mycket vackert att titta på. Innan vi vände hemåt igen åt

Saló
torsdag 23 juni 2011 - Sirmione, Lombardiet, Italien

Idag började vi dagen med en joggingtur. Det var riktigt varma kilometrar... Förmiddagen ägnade vi oss åt sol och bad. Varmt och skönt! Efter lunch blev det mulet och åkte vi uppåt på västra sidan av Gardasjön. Vi tog kustvägen och hade underbar utsikt. Vi tog ett stopp i staden Saló.

Lugn dag.
onsdag 22 juni 2011 - Sirmione, Lombardiet, Italien

Idag blev en lugn dag vid poolen. Varmt och skönt! Eric kämpar med att lära sig simma. Han vägrar ha puffar på armarna. Enligt honom är det bara småbarn som har det! Envis är han så om några dagar fixar han det nog! På kvällen åkte vi in till den äldre delen av byn och köpte glass.

Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Tågluff Europa 2013

Tågluff Europa 2013

6 juli 2013 - 28 juli 2013

Tågluffa i Europa med två tjejkompisar i tre veckor.

Europa resa

Europa resa

26 juni 2013 - 10 juli 2013

Vi ska åka runt Europa i våran V70, ROADTRIP!!!

European tour 2011

European tour 2011

3 augusti 2011 - 16 augusti 2011

Med bil genom Europa. Slutmål Gardasjön, Verona Italien.

Italien

Italien

18 juni 2011 - 5 juli 2011

Enkel till Venedig, enkel från Frankfurt

Enkel till Venedig, enkel från Frankfurt

1 maj 2011 - 30 maj 2011

Börjar med drygt två timmars flyg till Venedig med bästa Lotta, avslutar med knappt två timmars flyg från Frankfurt till Nyköping. Kalaslyxig rymd av tid att spendera mellan flighterna. Italien och Frankrike, här är jag!

Vigilanza fuori Italia, ci siamo!

Vigilanza fuori Italia, ci siamo!

27 juli 2010 - 1 augusti 2010

Mia sorella va in Italia pochi giorni. Sarà emozionante ...

Tågluff 2010

Tågluff 2010

19 juli 2010 - 30 juli 2010

Under resans gång besöks London, Turin, Milano, Gardasjön, Verona, Venedig, Budapest, Wien samt Prag.

Från Gute via Gutenberg till Gnocchi

Från Gute via Gutenberg till Gnocchi

23 juni 2010 - 20 juli 2010

Denna resa blir en lång roadtrip som startar med midsommarfirande i Lilla Bengts på Gotland. Sen bär det söderut ner till Mozeldalen i Tyskland, sen fortsätter vi via bekanta i Schweitz, över slingrande alpvägar ner till Italien. Där möter vi upp Bodil och Thomas för en veckas sol och bad i Viareggio. Innan vi vänder norrut så fortsätter vi ner till Amalfi-kusten. På väg norrut igen planerar vi att stanna till vid Gardasjön, Berchtesgaden, München och Hamburg. Förhoppningsvis får vi några möjligheter till att blogga under resan så häng gärna med hemifrån (eller vart ni nu firar er semester)! =)

Liselott Karlsson
LiselottClaesson