Marche

En trevlig sista kväll i Italien
måndag 16 juli 2012 - Recanati, Marche, Italien

Vi blev bjudna på grillkväll hos våra trevliga, svenska grannar. Vi grillade italiensk salzicha, grillspett m.m. och hade en trevlig kväll tillsammans. Mats mår bättre och har blivit duktigare på att dricka ännu mer vatten.

Mer solsting
måndag 16 juli 2012 - Porto Recanati, Marche, Italien

Igårkväll hade vi en trevlig hemmakväll vid grillen. Avslutade middagen med att följa med våra svenska grannar upp till baren på en drink. Då baren stängde satt vi utanför deras husbil och pratade & umgicks till halv två. Idag har det inte varit lika blåsigt som igår men havet var i

Solsting
söndag 15 juli 2012 - Porto Recanati, Marche, Italien

Mats har legat med feber & svårt att andas ett par dagar så det har inte funnits utrymme för några störe utsvävningar. Resdagboken har dessutom varit helt omöjlig att komma in på så av flera anledningar är den inte uppdaterad på ett par dagar. Solen fortsätter att skina, det är

Vår fina camping Bella Mare
fredag 13 juli 2012 - Porto Recanati, Marche, Italien

Campingen heter Bella Mare och är helt makalöst fin. Vi har "egen" strand som är mycket bra. Vi har ett chip för att komma in och ut på stranden och in och ut till campingen. De är väldigt noga med säkerheten. Bara vi boende får vara på campingen. På nätterna drar de för stora grindar

Ny dag - ny marknad
torsdag 12 juli 2012 - Porto Recanati, Marche, Italien

Gårdagens marknad var trevlig men lite liten så när vi fick tips om en större marknad men lite längre bort kunde vi inte motstå frestelsen att besöka även den. Fick en rejäl cykeltur för att sedan konstatera att det var exakt samma saker på denna marknad. Det finns fördelar med

Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Hur mycket melon kan man äta....
onsdag 11 juli 2012 - Porto Recanati, Marche, Italien

Köpte en halv melon på marknaden som vi skar upp och tog med oss till stranden. Kassen var så tung att handtagen knappt höll ändå hade vi inte en tanke på hur mycket melon vi tagit med oss. Vi åt några klyftor och var sedan proppmätta - härligt - vi hade massor kvar. Vi tog några bad

Marknad
onsdag 11 juli 2012 - Porto Recanati, Marche, Italien

Vi har hittat ett svenskt par som legat på just denna camping i 24 år och för säkerhets skull har de legat på samma plats alla år också. De hade många tips och idéer på vad vi bör göra och se så imorse ställde vi väckarklockan och cyklade iväg till en liten marknad. Den var precis

Camping Bellamare - vi har hittat paradiset
tisdag 10 juli 2012 - Porto Recanati, Marche, Italien

Idag åkte vi närmare 25 mil till söderut. Sista natten i Campacchio var hemskt varm – vi provade att öppna tvärdrag men det var absolut vindstilla och närmare 30 grader hela natten. Vi sov inget vidare. Idag ändrade vi gps:inställningen så att vi inte skulle åka betalvägar utan bara

Urbino och ankomst Camerino
måndag 10 oktober 2011 - Camerino, Marche, Italien

Vilken dag! Avresa från Bologna styrax efter nio. Vi hade bokat en Opel Meriva, men fick en Ford Galaxy till samma pris. Man sitter skönt och högt, men den var STOR på de små bergsvägarna och för att inte tala om inne i Camerino. På sina ställen var det centimetrar mellan husväggarna och

Benkt Wiklund
Benkt i Till Bologna och Camerino
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Ancona !
torsdag 2 september 2010 - Ancona, Marche, Italien

Ja nu hanger vi i Ancona, planer blir ju inte som man tankt sig, vi var lite veliga imorse om vart vi skulle aka, men de blev sahar, milano - ancona tog oss ungefar 5 timmar, men fan vad mycket man fick se av Italien, rika som fattiga, fina hus och kakbostader. Man tror ju inte att det ska finnas i

Europas västkust

Europas västkust

30 juni 2012 - 22 juli 2012

Vi planerar att åka ner via Varberg-Grenå vidare till Tyskland, Holland, Belgien & Frankrike. Första målet är ett skrovmål bestående av smörrebröd i Danmark. Gärna någon pannkaka i Holland sedan se Brügge i Belgien - så mycket mer är inte planerat. Resan är än så länge ett oskrivet blad....

Till Bologna och Camerino

Till Bologna och Camerino

6 oktober 2011 - 12 oktober 2011

En kombinerad semester och tjänsteresa. Några dagar i Bologna följd av en work shop i Camerino.

Euro tripp!

Euro tripp!

1 september 2010 - 1 oktober 2010

Tågluffa i europa! detta är våran ungefära resa, sedan så väntar vi inte oss att den kommer bli exakt såhär men man måste ju ha en plan. :)

Italien i våra hjärtan

Italien i våra hjärtan

30 juni 2010 - 15 juli 2010

Med egen bil kör vi genom Tyskland och vidare mot Innsbruck. Målet är Italien. Tanken är ett stopp vid Gardasjön innan vi fortsätter mot Lapedona i Marchedistriktet.

Med Lunds BK till fotbollsturnering i Italien

Med Lunds BK till fotbollsturnering i Italien

19 juni 2010 - 26 juni 2010

För femtonede året i rad deltar Lunds BK i fotbollsturnering i Falconara, Italien. föräldrar är med och hejar på, besöker vingårdar och njuter av vädret :-)

Eurotrip

Eurotrip