Italien

Lugn dag!
fredag 12 juli 2019 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Mycket lek idag! Dagen började i lekparken till barnens förtjusning!! Där blev vi kvar halva dagen. Massa klättrande gungande och bus.Ida blev trött så tog en liten sväng med vagnen som slutade på Spår där vi inhandlade lite lunch. Grillad kyckling,bröd, ost lite chips och ett supergott

En dag bland alper❤
torsdag 11 juli 2019 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Vi kom upp och fick nog jordens tråkigaste hotellfrukost... kaffet var gott men det andra var lite småroligt... Men å andra sidan fick vi galet bra frukost i München..Men mätta blev vi. Vi gjorde oss redo för dagen. Tog svängen förbi spar för lite lättare lunch intag. Och vatten! Vilket

Mera tåg nu åker vi!!🤪
onsdag 10 juli 2019 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Vi vaknade ur en skön natts sömn med tanke på föregående nattsömn.. fick riktigt bra frukost på hotellet. Solen sken och det var skönt ute. Tåget från München till Bolzano gick 11.30. Vi knatade dit ca 30min innan avgång. Tåget rullade in ca 25min innan avgång. Vi sa Hej så länge

Midsommarafton och besök i Vatikanen
fredag 21 juni 2019 - Rom, Lazio, Italien

Vi startade tidigt även idag, för idag stod besök i Vatikanen på schemat. Innan vi besökte St. Peterskyrkan åt vi lunch. Det blev pizza och sallad.Efter nästan 1 timme i kö till St. Peterskyrkan i gassande sol kom vi äntligen in. Först gick vi lite fel men de snälla vakterna visade oss

Shopping
torsdag 20 juni 2019 - Rom, Lazio, Italien

Efter gårdagens utflykt var vi sega. Så vi bestämde oss för att ta det lugnt och åkte in till city framåt eftermiddagen.Idag var det shopping som stod på tur. Vi började med The Flying Tiger där bla vi handlade små praktiska fläktar, vilket behövs i värmen. Sedan blev det en

Borgheseparken
onsdag 19 juni 2019 - Rom, Lazio, Italien

Idag gick vi upp tidigt. Redan kl. 10.30 tog vi bussen mot Borgheseparken. 3 byten var vi tvugna att göra. Som vanligt var bussarna försenade så det tog sin tid att komma fram. Redan på första bussen började Elias må dåligt. Han hade vätskebrist och värmeslag. Tur vi hade mycket vatten

Peter rörd till tårar!
onsdag 19 juni 2019 - Stelvio, Trentino-Alto Adige, Italien

Peters dröm har slagit in en heldag i bil på höga höjder med den vackraste vy han kan tänka sig! Jag håller med om att det är vackert men också mycket tid i bilen tack och lov ingen trafik någonstans! Det var värt timmarna för att få se Peters glädjetårar och få ta massa fina bilder!

Riktigt läskig väg!
onsdag 19 juni 2019 - Gavia, Emilia-Romagna, Italien

Phu! Det var för mig lite nära döden upplevelse att köra denna väg. För Peter var det en lycko kick! Riktigt smal och skrovlig väg fullt av möte med motorcyklar och cyklister i full fart. Stup på ena sidan utan räcke! Men visst, fantastiskt vacker vy väl där uppe. Och snö!

Madonna di Campiglio= Guld till Ingmar Stenmark!

Första utsiktsplatsen på dagens resa som går mot Österrike! Vart vi ska bo vet vi inte ännu!

Vackra Portofino!
tisdag 18 juni 2019 - Portofino, Ligurien, Italien

Det var stekande hett idag 35C varmt men trots det kämpade barnen så duktigt med vandring upp till Borgen och utsiktsplatsen och de var väl värda en super god glass när vi kom ner!Fina butiker på vackra små gator med både kläder och ätbara ting men super dyrt. Efter 3 timmar i staden