Sicilien

Lite pool och lite regn och åska
tisdag 19 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Dagen börjar med strålande sol och värme och ett missat samtal, från någon jag inte väntat mig. Ever. Ida har fått sig en fanclub av två svenska barn. De pratar med Ida och mig men vågar inte prata med Pontus eller Linnea... gäller dem också förstås..Efter frukosten skulle Linnea ner

Poolhäng
måndag 18 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Idag blev en riktig slappardag med poolbad!Martin fick äran att börja dagen med att lämna tillbaka hyrbilen. Medan vi andra gjorde oss redo för frukost. Fick oxå lära oss att man får inte ta med sig frukt från frukosten ut.. varför kan man undra.. men vi fick behålla bananen jag hade i

Etna!
söndag 17 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Idag åkte vi ut på äventyr på de sicilianska vägarna. . 😄 började lagom bra... Vi hyrde bilen igår då se har stängt idag .. Vi hyrde även en bakvänd bilstol till Ida! Gick ju sådär. Efter massa trixande och fixande så konstaterar vi att bältet i stolen inte fungerar som det

Stranden
lördag 16 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Japp! Stranden blev det idag! Vi badade plaskade vilade och spelade fia med knuff och Yatzy. Pontus badade inte. För kallt säger han. Linnea ville knappt lämna havet.. trots att hon faktiskt blev rätt kall. På eftermiddagen kom åskan. Och ytterligare lite regn. Men nu är det sol

Fredag!
fredag 15 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Fredag!? Vad hände? Redan fredag!Vädret har varit mer pålitligt idag än igår😎idag blev det snabbhäng vid poolen för att sen hitta lokala bussen upp till Taormina. Och det gick ju bra☺ inga konstigheter. Gillar inte riktigt de här slingriga vägarna upp på berg...så smalt och så

Lata dagar
torsdag 14 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Lite växlande väder idag.  Stekande sol sen lite regn men det hindrar oss inte från att slappa vid poolen😎 Vi är kanske inte kända för att vara morgonmänniskor. Inte nu heller kan jag säga.. Måste ställa klockan så vi inte missar frukosten. 😂Linnea har även shoppat flipflops

Resten av dagen
onsdag 13 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Ja helt perfekt avslut på dagen. Vi hängde som sagt på stranden idag. Tog en lunchpaus och sen hängde vi en stund till på stranden. Linnea och Martin badade Pontus bytte inte ens om. Tyckte det var för kallt. I havet. Jag hängde med vaken Ida. Och klagade inte heller eftersom jag också

Stranden
onsdag 13 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Då var vi på plats!ja redan igår. Det blev en lång dag igår så hela familjen deckade runt nio... 😀jag har för övrigt hittat tillbaka till resedagboken.. eftersom min förra sida inte ville vara med förra året så testar vi här istället! Och hoppas på hela inlägg😂Igår. Uppe vid

Upp till vulkanen
onsdag 4 maj 2016 - Sicilien, Italien

Upp till vulkanen När vi vaknade såg vi siluetten av Etna avteckna sig mot horisonten - ja, vi åker upp idag! Men först frukost på hotellterassen på fjärde våningen. Soligt och fint men frukosten på förra stället var bättre.... Vi spelade yatzy förstås och G vann. Sen blev det dags

Ganska lång resdag
tisdag 3 maj 2016 - Sicilien, Italien

Det blev middag på en liten restaurang i hamnen igår kväll. Regnet hängde i luften och när vi kom in i restaurangen började det blixtra och dundra över havet - fascinerande. Flera ur personalen stod och kollade på blixtarna. Men vi satt bra därinne och beställde specialiteten: fisk med

12 juni 2018 - 27 juni 2018

Familjetripp till Sicilien. En välbehövlig paus i vardagen ❤

Vår på Sicilien

Vår på Sicilien

30 april 2016 - 7 maj 2016

Ännu en Italienresa! Vi bekantar oss med Medelhavets största ö.

2 oktober 2015 - 9 oktober 2015

Denna resa är en golfresa som vi skall åka med Mariforegolf, det skall bli roligt att komma till Sicilien. Det blir lite utflykter bla. till Taormina och vulkanen Etna, samt en vinprovning.

Medelhavskryssning - Mediterranean Cruise

Medelhavskryssning - Mediterranean Cruise

24 oktober 2014 - 7 november 2014

Smekmånad

Smekmånad

26 augusti 2014 - 6 september 2014

Nu är vi på smekmånad! Välkommen att följa oss på vår resa :)

Sicilien/Kalabrien

5 april 2014 - 16 maj 2014

Taormina

Taormina

10 april 2014 - 22 augusti 2014

Nu ska jag på nya äventyr till Sicilien. Och förhoppningsvis lära mig lite Italienska på köpet!

6 juni 2013 - 13 juni 2013

En vecka i Sicilien, med bröllop, namngivning och födelsedag

Cykling Sorrento till ?

Cykling Sorrento till ?

13 juli 2013 - 26 juli 2013

Vi, Uffe o jag har planerat att cykla från Sorrento till Palermo,Sicilien. Vår ursprungstanke var att cykla från Rom till Palermo. Vi har haft en skön 5-dagars semester i Sorrento med våra ungdomar och skulle ha skjutsat upp dom till Rom för deras hemresa men planerna ändrades o de fick åka med egen transfer till Rom och så startade vi vår cykling från Sorrento istället. Vi får se hur länge orken, humöret ;) och cyklarna håller! Tanken med dagboken är att skriva ner händelser och våra upplevelser längs med resan.

emmamartin
Lena Rehn