Måndag...
måndag 25 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Nu är den här resan snart slut... 😢Vi har njutit varenda sekund! Kanske inte haft det mest stabila vädret men varmt och skönt. Idag nät vi skulle ta oss till frukosten öste regnet ner. Öste verkligen. Jag tog Ida i famnen och drog på mig vagnens regnskydd och sprang/gick väldigt fort..

En gråmulen dag.
söndag 24 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Vad gör man när man vaknar och upptäcker att solen försvunnit? Ja. Vi började dagen med frukost som alla andra dagar. Sen blev det lite parkhäng medan det duggade lite lätt. Men vi bestämde oss för att vara ute ändå och promenerade in mot centrum. Vi betalade en slant för att gå in och

Senast aktiv - från Tumba, Botkyrka, Stockholms län, Sverige
Igår var det visst midsommarafton.
lördag 23 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Igår. En lugn slapp dag vid poolen. Linnea fortsatte bombandet och dykandet. Tränade lite simtag i stora poolen. Simmade med en armpuff 😃 Pontus kämpade på han också! Med hajfenan som falsk trygghet går det super..😎 sen var det ju faktiskt midsommarafton igår..  blev inte mkt sill

Sol sol och lite åska..
torsdag 21 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Torsdag. Lugn och soft dag. Frukost. Lite häng på rummet. Sen poolen. Blir lätt poolen när man inte vet hur länge vi orkar hänga...Linnea plumsade i stora poolen igår utan armpuffar ... gick bra. Hon testade även när hon var med på vad hon gjorde... Och hon kan flyta/hålla sig ovanför

Alcantara
onsdag 20 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Då har vi varit iväg på äventyr 😊Tog en buss upp till Alcantara en Canyon. Ett organiserat område med ordningställda stigar och självklart inträde.  När vi kliver av bussen börjar det regna! Vi såg att vi åkte in i ett regnoväder från bussen... så första 5min var vi fast under

Senast aktiv - från Tumba, Botkyrka, Stockholms län, Sverige
Lite pool och lite regn och åska
tisdag 19 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Dagen börjar med strålande sol och värme och ett missat samtal, från någon jag inte väntat mig. Ever. Ida har fått sig en fanclub av två svenska barn. De pratar med Ida och mig men vågar inte prata med Pontus eller Linnea... gäller dem också förstås..Efter frukosten skulle Linnea ner

Poolhäng
måndag 18 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Idag blev en riktig slappardag med poolbad!Martin fick äran att börja dagen med att lämna tillbaka hyrbilen. Medan vi andra gjorde oss redo för frukost. Fick oxå lära oss att man får inte ta med sig frukt från frukosten ut.. varför kan man undra.. men vi fick behålla bananen jag hade i

Etna!
söndag 17 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Idag åkte vi ut på äventyr på de sicilianska vägarna. . 😄 började lagom bra... Vi hyrde bilen igår då se har stängt idag .. Vi hyrde även en bakvänd bilstol till Ida! Gick ju sådär. Efter massa trixande och fixande så konstaterar vi att bältet i stolen inte fungerar som det

Stranden
lördag 16 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Japp! Stranden blev det idag! Vi badade plaskade vilade och spelade fia med knuff och Yatzy. Pontus badade inte. För kallt säger han. Linnea ville knappt lämna havet.. trots att hon faktiskt blev rätt kall. På eftermiddagen kom åskan. Och ytterligare lite regn. Men nu är det sol

Fredag!
fredag 15 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Fredag!? Vad hände? Redan fredag!Vädret har varit mer pålitligt idag än igår😎idag blev det snabbhäng vid poolen för att sen hitta lokala bussen upp till Taormina. Och det gick ju bra☺ inga konstigheter. Gillar inte riktigt de här slingriga vägarna upp på berg...så smalt och så

12 juni 2018 - 27 juni 2018

Familjetripp till Sicilien. En välbehövlig paus i vardagen ❤

Vår på Sicilien

Vår på Sicilien

30 april 2016 - 7 maj 2016

Ännu en Italienresa! Vi bekantar oss med Medelhavets största ö.

2 oktober 2015 - 9 oktober 2015

Denna resa är en golfresa som vi skall åka med Mariforegolf, det skall bli roligt att komma till Sicilien. Det blir lite utflykter bla. till Taormina och vulkanen Etna, samt en vinprovning.

Medelhavskryssning - Mediterranean Cruise

Medelhavskryssning - Mediterranean Cruise

24 oktober 2014 - 7 november 2014

Smekmånad

Smekmånad

26 augusti 2014 - 6 september 2014

Nu är vi på smekmånad! Välkommen att följa oss på vår resa :)

Sicilien/Kalabrien

5 april 2014 - 16 maj 2014

Taormina

Taormina

10 april 2014 - 22 augusti 2014

Nu ska jag på nya äventyr till Sicilien. Och förhoppningsvis lära mig lite Italienska på köpet!

6 juni 2013 - 13 juni 2013

En vecka i Sicilien, med bröllop, namngivning och födelsedag

Cykling Sorrento till ?

Cykling Sorrento till ?

13 juli 2013 - 26 juli 2013

Vi, Uffe o jag har planerat att cykla från Sorrento till Palermo,Sicilien. Vår ursprungstanke var att cykla från Rom till Palermo. Vi har haft en skön 5-dagars semester i Sorrento med våra ungdomar och skulle ha skjutsat upp dom till Rom för deras hemresa men planerna ändrades o de fick åka med egen transfer till Rom och så startade vi vår cykling från Sorrento istället. Vi får se hur länge orken, humöret ;) och cyklarna håller! Tanken med dagboken är att skriva ner händelser och våra upplevelser längs med resan.

Lena Rehn
rehn47