Giardini Naxos

Lite pool och lite regn och åska
tisdag 19 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Dagen börjar med strålande sol och värme och ett missat samtal, från någon jag inte väntat mig. Ever. Ida har fått sig en fanclub av två svenska barn. De pratar med Ida och mig men vågar inte prata med Pontus eller Linnea... gäller dem också förstås..Efter frukosten skulle Linnea ner

Poolhäng
måndag 18 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Idag blev en riktig slappardag med poolbad!Martin fick äran att börja dagen med att lämna tillbaka hyrbilen. Medan vi andra gjorde oss redo för frukost. Fick oxå lära oss att man får inte ta med sig frukt från frukosten ut.. varför kan man undra.. men vi fick behålla bananen jag hade i

Etna!
söndag 17 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Idag åkte vi ut på äventyr på de sicilianska vägarna. . 😄 började lagom bra... Vi hyrde bilen igår då se har stängt idag .. Vi hyrde även en bakvänd bilstol till Ida! Gick ju sådär. Efter massa trixande och fixande så konstaterar vi att bältet i stolen inte fungerar som det

Stranden
lördag 16 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Japp! Stranden blev det idag! Vi badade plaskade vilade och spelade fia med knuff och Yatzy. Pontus badade inte. För kallt säger han. Linnea ville knappt lämna havet.. trots att hon faktiskt blev rätt kall. På eftermiddagen kom åskan. Och ytterligare lite regn. Men nu är det sol

Fredag!
fredag 15 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Fredag!? Vad hände? Redan fredag!Vädret har varit mer pålitligt idag än igår😎idag blev det snabbhäng vid poolen för att sen hitta lokala bussen upp till Taormina. Och det gick ju bra☺ inga konstigheter. Gillar inte riktigt de här slingriga vägarna upp på berg...så smalt och så

Lata dagar
torsdag 14 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Lite växlande väder idag.  Stekande sol sen lite regn men det hindrar oss inte från att slappa vid poolen😎 Vi är kanske inte kända för att vara morgonmänniskor. Inte nu heller kan jag säga.. Måste ställa klockan så vi inte missar frukosten. 😂Linnea har även shoppat flipflops

Resten av dagen
onsdag 13 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Ja helt perfekt avslut på dagen. Vi hängde som sagt på stranden idag. Tog en lunchpaus och sen hängde vi en stund till på stranden. Linnea och Martin badade Pontus bytte inte ens om. Tyckte det var för kallt. I havet. Jag hängde med vaken Ida. Och klagade inte heller eftersom jag också

Stranden
onsdag 13 juni 2018 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Då var vi på plats!ja redan igår. Det blev en lång dag igår så hela familjen deckade runt nio... 😀jag har för övrigt hittat tillbaka till resedagboken.. eftersom min förra sida inte ville vara med förra året så testar vi här istället! Och hoppas på hela inlägg😂Igår. Uppe vid

Dag 8
tisdag 10 augusti 2010 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Gick upp 07:20 och gjorde frukost och gjorde oss klara för hemresan. Bussen kom och hämtade oss klockan 09:10 och satte fart mot Catania. Vi checkade in vid disk 41 och det visade sig att väskan vägde 31 kg, alltså 9 kg tillgodo. Berodde kanske på att handbaggaget vägde ett ton och inte blev

Stefan Karlsson
STKA i Sicilien -10
Senast aktiv - från Karlskrona, Blekinge län, Sverige
Dag 6
söndag 8 augusti 2010 - Giardini Naxos, Sicilien, Italien

Vaknade tidigt idag, 05:30. Tog lite gryningsbilder igen. Jag gick bort till Maxisconto klockan 08:00 för att handla bröd, men kom för tidigt då den inte öppnade förrän 08:30. Så jag kikade in i Sankt Pancrazios kyrka där en mässa pågick, svart präst och allt. Käkade frukost och gick

Stefan Karlsson
STKA i Sicilien -10
Senast aktiv - från Karlskrona, Blekinge län, Sverige

12 juni 2018 - 27 juni 2018

Familjetripp till Sicilien. En välbehövlig paus i vardagen ❤

Sicilien -10

Sicilien -10

3 augusti 2010 - 10 augusti 2010

Jag och Lotta åker till Gigardini-Naxos på Sicilien då vi ställt in vår bilresa till Österrike p.g.a. dåligt väder.

7 juli 2009 - 14 juli 2009

Sol, bad, glass, stränder, städer, chick-lit böcker, vin och pizza hemma hos Maffioso himself

Italien 2009

Italien 2009

21 juni 2009 - 19 juli 2009

Resa med bil till Italien och Sicilien

Det går som på räls

Det går som på räls

1 september 2008 - 30 september 2008

Nu ger vi oss ut och gör Europa osäkert, vi fem tjejer. Vi ska tågluffa hela september och ska ha så grymt kul. Ser fram emot allt, möten av människor, kulturen, sol, bad, mat, konst, vin, party... Hoppas vi ses i vida världen!

17 juni 2008 - 30 september 2008

En lite trip på obestømd tid

Praktik på Sicilien!

Praktik på Sicilien!

13 april 2008 - 8 maj 2008

Nu drar jag, Malin, Caroline och Michaela till Sicilien - Giardini-Naxos, Catania, Taormina. Vi skall praktisera på varsitt hotell.. mitt och malins heter Hotell Ipanema och Villa Bianca! Carolines heter Vello´d´oro, och Michaelas heter Hotell Assinos! :) Ååååh Det skall bli såå kul!! SEE YAA!!

Thailand 2008

Thailand 2008

20 januari 2008 - 18 februari 2008

Åker till Thailand för tredje gången. Den här gången är vi fyra. Min italienske sambo (andra gången i Thailand) och hans syster med make som aldrig flugit och aldrig varit utanför Italien. Det här kommer att bli intressant! :o) Första tre veckorna spenderar vi i Ao nang med mina föräldrar som bor där och den sista veckan i Bangkok.

Sicilien 07

Sicilien 07

22 maj 2007 - 29 maj 2007

En vecka i soliga Giardini-Naxos!

24 maj 2007 - 2 oktober 2007

Sicilien!!