Toscana

Sista dagen på Hotell Cavalieri Del Mare!
måndag 17 juni 2019 - Massa, Toscana, Italien

Fem nätter på Hotell Cavalieri. Del Mare!Vi fick ett bra avslut på denna plats idag med en heldag vid poolen och restaurang ikväll! Vad ska jag säga om detta stället?Vi har lärt oss hur man inte skall göra i framtiden och det blir ett tips till er andra. Boka inte fem nätter via

Festival i Pisa! Wow vilken grej!
söndag 16 juni 2019 - Pisa, Toscana, Italien

En förmiddag vid poolen. Kl 17 körde vi mot Pisa. Vi fick ett superbra tips av hotellet att köra till en parkering vid flygplatsen  ”Pisa Mover” och ta en mover in till central station i Pisa centrum! Den var inte bara billig utan var även stor och en mer säker p plats mot inbrott och

Heldag på stranden!
fredag 14 juni 2019 - Massa, Toscana, Italien

30 grader och solsken blev en heldag på stranden. Både vatten och sand är fin här och hotellets privata beach club helt ok med mat och dryck! Det kom ett överraskande regn moln då vi satt under parasoll och åt. Försvann lika fort som det kom och det blev lite disigt vilket var skönt då

Framme i Massa, Toscana!
torsdag 13 juni 2019 - Massa, Toscana, Italien

Vi kom fram till Hotell Cavalieri del Mare vid lunch och parkerade våra väskor på rummet.Här skall vi bo i fem nätter och göra olika utflykter.Vi gick ner till hotellets privata strand och kollade. I detta område är det mycket ”seafood” men finns även pasta och pizza av olika slag. Vi

Pojkar på duvjakt i Siena
måndag 15 april 2019 - Siena, Toscana, Italien

Dag 9Frukost på hotellet innan avfärd mot Siena. Maggie och David med familj var inte klara med Florens så de tog ett senare tåg vilket innebar att Leo fick åka tåg ytterligare en gång utan sin för tillfället bäste vän Elias.tågresan gick smidigt och väl i Siena tog vi en lunch på

Daniel Blomqvist
DrB i Italy by train
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Spring till tåget som vanligt........
onsdag 10 april 2019 - Florens, Toscana, Italien

Dag 7Härligt att få resa vidare. Ravenna var fantastiskt men det är alltid roligt att få hänga på sig väskorna och ge sig iväg mot nya platser.En riktigt bra planerad dag slutade med att vi alla var vid stationen 30 minuter innan tåget till Milano skull avgå. Allt fick väldigt smidigt

Daniel Blomqvist

Evaaaaa i Föräldralediga tillsammans
Senast aktiv - från Tyskland
Midsommar
fredag 22 juni 2018 - Certaldo, Toscana, Italien

Midsommarafton! Frukost åts på stället här, med allt inräknat! Till och med jordgubbar till alla svenskars lycka! Barnen fick snabbada i poolen, bara 23 grader i luften, så vi frös lite som man gör sådär i midsommartid;-)Sen bar det iväg till Certaldo, medeltidabyn. Väldigt mysigt! Åt

Poolbad
torsdag 21 juni 2018 - Montespertoli, Toscana, Italien

Återigen en dag i Montalbino. Slappt vid poolen för att senare få göra sin egna pizza i restaurangen. Spännande tyckte tjejerna och pizzabagaren tyckte de såg professionella ut där de stod och kavlade. Tomatsås, skinka och ost ströddes på och sen in i vedeldade ugnen, 300-400 graders

Bad...och mat
onsdag 20 juni 2018 - Montespertoli, Toscana, Italien

Idag har vi åter igen tagit det väldigt lugnt på landet! Barnen vill till poolen innan frukost, undra hur många gånger de badat... De hinner inte torka mellan gångerna och badar nog 1 h i streck... På kvällen åt vi fantastiskt god mat på en väldigt italiensk lokal restaurang, Osteria de

Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Vi skall äntligen resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. ❤️

Italy by train

Italy by train

3 april 2019 - 24 april 2019

En tre veckors tågluff i Italien med våra två barn (1 och 3,5 år gamla).

Föräldralediga tillsammans

Föräldralediga tillsammans

9 januari 2019 - 14 juli 2019

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Toscana & Ligurien

Toscana & Ligurien

16 juni 2018 - 30 juni 2018

Cinque Terre, Italy

Cinque Terre, Italy

22 maj 2018 - 29 maj 2018

Fem forna lilleputtstater som tack vare sin skönhet numer blivit ett av Europas stora turistmål. Ses snart Cinque Terre<3

TÅGLUFF 2018

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Tågluffa till Italien

Tågluffa till Italien

4 september 2017 - 3 oktober 2017

Tågluffa som inte blev av när vi var unga får istället göras nu!

Italien 2017

Italien 2017

7 juli 2017 - 15 juli 2017

20 juni 2017 - 4 juli 2017

Europa tvärtom 2017

Europa tvärtom 2017

14 juni 2017 - 14 juli 2017

Åter dags för en trip ut i vackra Europa. Denna gång tar vi dock och åker tvärtom emot jämfört mot de andra 3 gångerna (12, 14 och 16). Vi börjar dock som vanligt med att ta färjan i Göteborg mot Kiel. 1-a målet är södra Tyskland och att kolla in Neuschwanstein - slottet som är förebilden för Disneys Törnrosaslott. Därefter blir det Österrike och naturligtvis Italien som vi bara älskar. I Italien hämtar vi upp Bitten och Tony på Treviso flygplats. De kommer att vara med oss en vecka där vi verkligen hoppas att vi kan överföra vår kärlek till Italien till dem. Efter nästan 2 veckor i Italien åker vi vidare mot Franska Rivieran och vidare upp genom Frankrike över Lyon till Paris där vi äntligen får se det "äkta" Törnrosaslottet på Disneyland. Sista anhalten är Holland och Amsterdam där det ska inhandlas lökar och blommor för att förgylla trädgården här hemma till nästa vår. Färjan mot Sverige och Trelleborg avgår 13/7 och då hoppas vi att vi åter är uppfyllda med nya minnen och bilder som vi kan ta fram under den mörka och kalla vintern.

Liselott Karlsson
LiselottClaesson