Den kulturella staden
måndag 11 september 2017 - Florens, Toscana, Italien

Florens är en vacker stad med många fina byggnader. Den största är Doumo Santa Maria, enorm, tog 150 år att färdigställa.Tyvärr kunde vi inte komma eftersom det var tre dagars väntetid på biljetter.Uffizierna, stort konstmuseum, står som nummer ett på besökslistan i Florens. Där finns

Bosse/ingela Andersson
BosseIngela i Tågluffa till Italien
Senast aktiv - från Chiatona, Apulien, Italien
Allt har ett slut
fredag 14 juli 2017 - Poggibonsi, Toscana, Italien

Fredag och sista dan innan vi tidigt imorgon bitti åker mot Pisa. Veckan har varit helt fantastisk! Onsdan låg vi vid poolen ett tag, tog sedan bilarna för att hitta en vingård men hamnade i en liten härlig by (Castellina in Chianti) där vi åt lunch och hittade en vinkällare som fick duga

Dagarna går...
tisdag 11 juli 2017 - Poggibonsi, Toscana, Italien

Söndag: Tog det lugnt vid poolen på förmiddagen och for sedan till en helt fantastisk liten by i närheten, San Gimignano. Byn finns på Unescos världsarvslista och är en muromgärdad by med mycket uppför och nerför. 38 grader varmt så efter lunchen ställde vi oss i kö till en gelateria,

På väg
söndag 9 juli 2017 - Poggibonsi, Toscana, Italien

Jahadå, så är familjerna annorlunda ute på äventyr igen.På denna resa började allt redan på Luleå Airport. När Erikssons skulle snabbchecka in bagaget (vi hade tagit ut bagagetaggar i automaten redan) så registrerades bara två av tre väskor. Personal tillkallades och fixade problemet.

Kort sammanfattat
söndag 2 juli 2017 - Montaione, Toscana, Italien

Tolfte dagen sammanfattas:Frukost utePoolbadSällskapsspelBränt kaffe för att undslippa myggenVinVinVin

Veckan med Tony och Bitten
tisdag 27 juni 2017 - Toscana, Italien

Sammanfattning 21-27/6DAG 2: Från Venedig till Rimini Onsdagen vaknade vi upp i den fantastiska staden Venedig och efter frukosten gick vi en sakta vandring genom staden förbi Marcusplatsen mot Rialtobron.En gelato stärkte oss på vägen och efter att ha tagit Vaporetten tillbaka till Piazzale

Mariette Björk
marbj10 i Europa tvärtom 2017
Senast aktiv - från Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna
Slappt och gött
lördag 1 juli 2017 - Montaione, Toscana, Italien

Elfte dagen blev det frukost ute, som vanligt! Efter frukost ville alla barnen till poolen, det var ju två dagar sedan som de badade där. Lunch blev bruschetta och olika skinkor och salami. Enformigt kanske, men ingen tröttnar på denna mat! Eftermiddagen blev det poolhäng igen, behaglig

Vinprovning- och utflyktsväder
fredag 30 juni 2017 - Gambassi Terme, Toscana, Italien

Tionde dagen var ganska kall, bara 20 grader. Förmiddagen startades med frukost på uteplatsen för att sen följas upp med vinprovning på vingården Tamburini. Vi slopade det vita och gick direkt på det röda. Brunello var godast och några flaskor köptes med. Väldigt fina vyer

Lutande tornet
torsdag 29 juni 2017 - Pisa, Toscana, Italien

Nionde dagen var betydlig svalare. 20 grader vid frukostplatsen och vi frös för första gången vi kom hit. Badkläder och frukt packades ned och dagens resmål var Pisa.Vi hittade snabbt parkering väldigt nära lutande tornet. Bilder fotades och sen blev det glass och strax efter pizza till

Friskt oväder
onsdag 28 juni 2017 - Montaione, Toscana, Italien

Åttonde dagen var en slappedag och något svalare. "De gamle" va på samma vinprovning som oss för att plussa på beställningen som ska skickas hem till Sverige! Barnen lekte vid poolen! Stella simmar och håller andan, dyker till djupet och Svea bombar från kanten på det djupa. De är

Tågluffa till Italien

Tågluffa till Italien

4 september 2017 - 3 oktober 2017

Tågluffa som inte blev av när vi var unga får istället göras nu!

Italien 2017

Italien 2017

7 juli 2017 - 15 juli 2017

20 juni 2017 - 4 juli 2017

Europa tvärtom 2017

Europa tvärtom 2017

14 juni 2017 - 14 juli 2017

Åter dags för en trip ut i vackra Europa. Denna gång tar vi dock och åker tvärtom emot jämfört mot de andra 3 gångerna (12, 14 och 16). Vi börjar dock som vanligt med att ta färjan i Göteborg mot Kiel. 1-a målet är södra Tyskland och att kolla in Neuschwanstein - slottet som är förebilden för Disneys Törnrosaslott. Därefter blir det Österrike och naturligtvis Italien som vi bara älskar. I Italien hämtar vi upp Bitten och Tony på Treviso flygplats. De kommer att vara med oss en vecka där vi verkligen hoppas att vi kan överföra vår kärlek till Italien till dem. Efter nästan 2 veckor i Italien åker vi vidare mot Franska Rivieran och vidare upp genom Frankrike över Lyon till Paris där vi äntligen får se det "äkta" Törnrosaslottet på Disneyland. Sista anhalten är Holland och Amsterdam där det ska inhandlas lökar och blommor för att förgylla trädgården här hemma till nästa vår. Färjan mot Sverige och Trelleborg avgår 13/7 och då hoppas vi att vi åter är uppfyllda med nya minnen och bilder som vi kan ta fram under den mörka och kalla vintern.

Elba

Elba

3 oktober 2015 - 11 oktober 2015

Resa med Leidex till Elba. Buss ner lö/sö. Vandring 5 dagar sedan buss hem lö/sö-

Paradis-Ina och Johan på (tåg)luffen

Paradis-Ina och Johan på (tåg)luffen

24 juli 2015 - 26 augusti 2015

Drömresan är här! Vi ska ut på tidernas strapats i Europa, tillryggalägga cirka 500 mil tågräls och besöka minst sju länder. På den här dagboken kan du följa oss från startpunkten, Lucky Lake Hostel i Amsterdam, till slutdestinationen, allas vår Raoul Wallenbergs Budapest. På återseende! /Ina och Johan

Bilresa genom Europa till Italien och Frankrike

Bilresa genom Europa till Italien och Frankrike

6 juli 2015 - 24 juli 2015

Här kommer vi lägga upp bilder och text påvar vi gör på vår bilresa genom Europa ..

Toscana runt

Toscana runt

23 maj 2015 - 30 maj 2015

Vi flyger till Pisa där vi hämtar hyrbilen och kör norrut mot de fem byarna. Efter det styr vi kosan mot okända mål, helt efter tycke o smak för dagen. Inget förbokat, spännande och ett nytt sätt för oss att resa...

Tågluff Europa 2015

Tågluff Europa 2015

16 maj 2015 - 5 juni 2015

Fyra dagar kvar till det stora äventyret börjar. Än så länge ligger packningen på bordet. Vi börjar resan i Barcelona för att sedan ta oss utefter franska Rivieran, ner till italienska kusten. Därifrån tar vi oss mot Paris via Milano för att sedan styra kosan hemåt.

Medelhavskryssning - Mediterranean Cruise

fnissfia
Senast aktiv - från Via Santa Maria, 51, Pisa, Toscana, Italien
Daniel Gustavsson
frana
Senast aktiv - från Via Arturo ed Alceo Baldi, 7, Montepulciano, Toscana, Italien
Tomas Nylander
tonyma