Massa

Sista dagen på Hotell Cavalieri Del Mare!
måndag 17 juni 2019 - Massa, Toscana, Italien

Fem nätter på Hotell Cavalieri. Del Mare!Vi fick ett bra avslut på denna plats idag med en heldag vid poolen och restaurang ikväll! Vad ska jag säga om detta stället?Vi har lärt oss hur man inte skall göra i framtiden och det blir ett tips till er andra. Boka inte fem nätter via

Heldag på stranden!
fredag 14 juni 2019 - Massa, Toscana, Italien

30 grader och solsken blev en heldag på stranden. Både vatten och sand är fin här och hotellets privata beach club helt ok med mat och dryck! Det kom ett överraskande regn moln då vi satt under parasoll och åt. Försvann lika fort som det kom och det blev lite disigt vilket var skönt då

Framme i Massa, Toscana!
torsdag 13 juni 2019 - Massa, Toscana, Italien

Vi kom fram till Hotell Cavalieri del Mare vid lunch och parkerade våra väskor på rummet.Här skall vi bo i fem nätter och göra olika utflykter.Vi gick ner till hotellets privata strand och kollade. I detta område är det mycket ”seafood” men finns även pasta och pizza av olika slag. Vi

löparäventyr dag 10
onsdag 9 oktober 2013 - Massa, Toscana, Italien

Idag lämnade vi Ligurien o begav oss in i Toscana. Vi har följt kusten, gått på strandpromenader vi inte hade en susning om att existerade. Detta område verkar vara ett populärt turiststråk. Vi har inte vågat riskera Carolas fot med löpning utan promenerat. Har i alla fall tagit oss 38 km,

Gun Lövström
Guntan i löparäventyr i Italien
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
Medeltida italienska Lucca
tisdag 11 augusti 2009 - Massa, Toscana, Italien

Inte långt ifrån Massa, ca 40 minuter motorväg, ligger Lucca, en bergsstad med ett centrum omgärdat av en ringmur och med klassiska medeltidsgränder med affärer, fik, restauranger och gamla byggnader. En pärla helt enkelt.

Emil Doverlind
Almeyda i Toscana
Forte dei Marmi, Marina Di Pietrasanta och Viareggio
söndag 26 juli 2009 - Massa, Toscana, Italien

Beacherna längs med hela kusten var underbara och med stadiga 30 grader var de ett måste under dagtid. Något stenig strand i norra delarna dock.

Emil Doverlind
Almeyda i Toscana
Är det här ett ålderdomshem, eller?
onsdag 9 juli 2008 - Massa, Toscana, Italien

7 juli Pisa-Massa Centro 13.00-13.25 Med viss möda tog vi oss vidare till Cinquale. Först med tåg till Massa och sedan med taxi till Cinquale som ligger mellan Marina di Massa och Forte dei Marma. Det var nämligen tågstrejk på alla regionaltåg på måndagen, och dessutom strejkade även

Lars Och Helle Zetterberg
Zetterbergarna i Tågluff 2008
Senast aktiv - från Västerås, Västmanlands län, Sverige
Tja
måndag 30 juli 2007 - Massa, Toscana, Italien

Har kommer lite bilder som ni tjatar om hela tiden. heheh Sista dsagen i sicilien drar till grekland i morgon ska bli skont de!! Haa deee KRAM

Julia Love Sophie Tufvesson
partyeliten i Europa runt
Senast aktiv - från Jönköping, Jönköpings län, Sverige
Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

löparäventyr i Italien

löparäventyr i Italien

30 september 2013 - 31 oktober 2013

Toscana

Toscana

24 juli 2009 - 3 augusti 2009

Bila ner till Toscana för bad och kultur.

Tågluff 2008

Tågluff 2008

7 juni 2008 - 18 juli 2008

Nu bär det av ut i Europa, 22 dagars luff med hela familjen. Vi startar från stugan i Hejls 23 juli. Tar tåget från Kolding via Hamburg vidare till Paris. Vad lockar där förutom Eiffeltornet? Disneyland naturligtvis. Därefter vidare ner till medelhavet, till Rivieran. Sedan vet vi inte mer just nu. Och det är ju det som är charmen, att man inte måste boka allt på en gång. Storstadssemester, badsemester och förhoppningsvis också en del motion. En liten önskan har dock mor i familjen, att det blir lite shopping också. Åtminstone mer än på förra årets Riddarjakt!

Europa runt

Europa runt