Siena

Pojkar på duvjakt i Siena
måndag 15 april 2019 - Siena, Toscana, Italien

Dag 9Frukost på hotellet innan avfärd mot Siena. Maggie och David med familj var inte klara med Florens så de tog ett senare tåg vilket innebar att Leo fick åka tåg ytterligare en gång utan sin för tillfället bäste vän Elias.tågresan gick smidigt och väl i Siena tog vi en lunch på

Daniel Blomqvist
DrB i Italy by train
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Siena!
tisdag 24 september 2013 - Siena, Toscana, Italien

Siena siena siena Alskar den har staden! Den har tydligen sett i princip likadan ut sedan 1300-talet (enligt google) Sa det ar fullt av fina gamla hus och sma mysiga grander och sa fort man kommer lite utanfor statskarnan sa kan man se Toscanas vackra landskap breda ut sig :) Ett stort plus ar att

Isabella Vescovi
rosalejon i Pizza och pasta
Senast aktiv - från Victoria Falls, Matabeleland North, Zimbabwe
Castello di Brolio och Dievole
söndag 20 maj 2012 - Siena, Toscana, Italien

Idag tog vi bilarna till Castello di Brolio. Vi hade lite svårt med navigeringen dit, men fram kom vi. Vi gick runt i slottsparken (man fick inte komma in i slottet) och tittade på den fina utsikten. Självklart blev det vinprovning i deras egna enoteka. Gott vin såklart, detta kan vi ju få tag

San Gimignani och Monteriggioni
lördag 19 maj 2012 - Siena, Toscana, Italien

Denna dag tog vi paus i vindrickandet. Eller nja...det var kanske inte helt sant. Direkt efter frukost tog vi bilarna till San Ginimgnani. Rekommenderas att komma tidigt. Mindre folk och betydligt lättare att parkera än om man kommer vid lunch. Det visar sig vara en söt by. Vi kollar in kyrkan

Vintur Brunello
fredag 18 maj 2012 - Siena, Toscana, Italien

Franceso hämtar upp oss på hotellet för en heldag där Brunello-viner ska provas. Första stoppet blir (förutom ett utsikts/fotostopp) klostret Abbazia di Monte Oliveto Maggiore. Inga munkar såg vi men väl vackra marmorgolv, bibliotek och en rofylld atmosfär. Nästa stopp blev byn

Siena
torsdag 17 maj 2012 - Siena, Toscana, Italien

Pappa, Johanna, jag och Johan har en helg framför oss i Toscana för att fira pappas födelsedag lite i efterskott. På plats möts vi upp av Mikael och Kathy som har bilat ner från Frankrike. 7:00 gick planet från Skavsta mot Pisa. Men eftersom vi sovit i Nyköping på "Hotell Fredén" som

Vi klarade det!
måndag 18 juli 2011 - Siena, Toscana, Italien

Vi överlevde natten! Nu är vi i Siena och har checkat-in på hotellet som vi snabbokade i Radda. Vi har också hunnit gå runt en sväng i Siena och tittat på sevärdheterna (Duomon och Piazza del Campo - torget framför "kommunhuset"). Igår tog vi oss som sagt en sväng runt Chianti med de

Thomas Renlund
thsred i Rundtur i Toscana
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
9 dagar har gatt
fredag 24 september 2010 - Siena, Toscana, Italien

Hej alla! I onsdags var jag och Eline i Siena over dagen. Det var en supermysig och fin medeltidsstad med en superstor imponerande katedarl i mitten. Har ocksa atit varldens godaste pizza pa en restaurang har i byn Montaione! Wow, kommer defenitift att ga dit ign =). Imorrn bar det av till

Sandra Lindroth
sanfran i Hästvolontär i Toscana
Senast aktiv - från Borlänge, Dalarnas län, Sverige
Lite Toscana
onsdag 8 september 2010 - Siena, Toscana, Italien

Jag, Hans, flög till Bergamo i Toscana den 18/8 för att lösa av äldsta dottern, Malin med familj som bilat med vår husbil till Italien. Några dagar senare, kom Christina till Pisa med flyg och jag hade varit där några dagar redan. Vi stannade där i c:a en vecka innan vi fortsatte till en

Hans O Christina Andersson
anhan48 i Med husbil till Italien 2010
Senast aktiv - från Siena, Toscana, Italien
Medeltida rödviner och störda uppförsbackar under toskanska solen!
tisdag 20 juli 2010 - Siena, Toscana, Italien

SHIT vilket aventyr detta ar. Italienarna bara skakar pa huvudet nar vi kommer glidande pa vara cyklar och solen branner in Toscana pa vara ryggar. Vinodlingarna varvas med solrosor och bergsbyar som knappt forandrats sen 1300-talet, da pesten drog genom landet. En liten sammanfattning: Sista

Italy by train

Italy by train

3 april 2019 - 24 april 2019

En tre veckors tågluff i Italien med våra två barn (1 och 3,5 år gamla).

Pizza och pasta

Pizza och pasta

4 september 2013 - 2 oktober 2013

Prata italienska, äta mat, dricka vin, bada och hälsa på släkt :D

Toscana

Toscana

17 maj 2012 - 20 maj 2012

Resa till Toscana med familjen för att fira pappas födelsedag.

Rundtur i Toscana

Rundtur i Toscana

9 juli 2011 - 23 juli 2011

Rundresa i Toscana tillsammans med några dagar i Venedig och Rom...

Hästvolontär i Toscana

Hästvolontär i Toscana

14 september 2010 - 7 oktober 2010

Jobbar som volontär på gård för vanvårdade hästar i Toscana.

Med husbil till Italien 2010

Med husbil till Italien 2010

18 augusti 2010 - 28 september 2010

En ny resa till Italien med vår nya större husbil. Hans flög till Bergamo den 18/8 och avlöste dottern Malin med familj som under tre veckor kört ner husbilen. Christina kom en vecka senare.

WWOOFING - en kulinarisk resa bland pesto och viner i Italien

WWOOFING - en kulinarisk resa bland pesto och viner i Italien

30 juni 2010 - 25 juli 2010

Under en månad kommer vi att jobba på en italiensk ekogård för att lära oss allt vi kan om det italienska köket och dess råvaror. Vi kommer även att bo, äta och jobba med värdfamiljen och försöka lära oss leva som dessa hårt arbetande men livsnjutande människor. Efter detta planerar vi att utforska närliggande vingårdar, osttillverkare och byar på cykel innan vi beger oss hemåt mot ett ljummet augusti-sverige! (förhoppningsvis med ryggsäckarna fyllda med olivolja, viner, ostar och skinkor...)

Bila i Europa

Bila i Europa

2 juli 2010 - 25 juli 2010

Med hjälp av bilen ska jag och Magnus upptäcka Europa. :)

Mot Medelhavet!

Mot Medelhavet!

26 augusti 2009 - 2 oktober 2009

Quo vadis? Mot söder!

Buongiorno Italia

Buongiorno Italia

29 augusti 2009 - 24 oktober 2009

Tänk er sensommar. Tänk er Toscana. Tänk er att gå upp och ner genom mysiga gränder som slingrar sig runt det stora torget Il Campo i Siena. Tänk er att bo där. I en gränd 500 meter från Il Campo. Det är precis vad jag ska göra under de kommande månaderna, när jag ska studera italienska vid Dante Alighieri, språkskolan i Siena.

Hans O Christina Andersson
anhan48