Trentino-Alto Adige

Vi börjar kunna det här nu.
lördag 13 juli 2019 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Samma sväng som tidigare dag. Lekplatshäng med lunchpicknick i parken. Allt i lugn skön takt. Nu är vi definitivt i semester mode 😎😁När lunchen var intagen och vi smält den en aning och Ida började bli trött tog halva sällskapet sikte mot slottet Roncolo/runkelstein.  Den andra

Lugn dag!
fredag 12 juli 2019 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Mycket lek idag! Dagen började i lekparken till barnens förtjusning!! Där blev vi kvar halva dagen. Massa klättrande gungande och bus.Ida blev trött så tog en liten sväng med vagnen som slutade på Spår där vi inhandlade lite lunch. Grillad kyckling,bröd, ost lite chips och ett supergott

En dag bland alper❤
torsdag 11 juli 2019 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Vi kom upp och fick nog jordens tråkigaste hotellfrukost... kaffet var gott men det andra var lite småroligt... Men å andra sidan fick vi galet bra frukost i München..Men mätta blev vi. Vi gjorde oss redo för dagen. Tog svängen förbi spar för lite lättare lunch intag. Och vatten! Vilket

Mera tåg nu åker vi!!🤪
onsdag 10 juli 2019 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Vi vaknade ur en skön natts sömn med tanke på föregående nattsömn.. fick riktigt bra frukost på hotellet. Solen sken och det var skönt ute. Tåget från München till Bolzano gick 11.30. Vi knatade dit ca 30min innan avgång. Tåget rullade in ca 25min innan avgång. Vi sa Hej så länge

Peter rörd till tårar!
onsdag 19 juni 2019 - Stelvio, Trentino-Alto Adige, Italien

Peters dröm har slagit in en heldag i bil på höga höjder med den vackraste vy han kan tänka sig! Jag håller med om att det är vackert men också mycket tid i bilen tack och lov ingen trafik någonstans! Det var värt timmarna för att få se Peters glädjetårar och få ta massa fina bilder!

Madonna di Campiglio= Guld till Ingmar Stenmark!

Första utsiktsplatsen på dagens resa som går mot Österrike! Vart vi ska bo vet vi inte ännu!

Wow till Riva del Garda och Gardasjön!
tisdag 11 juni 2019 - Riva del Garda, Trentino-Alto Adige, Italien

Dett skulle bli regn men vi hade tur då vi valde rätt plats vid Garda sjön. Vi pausade vid sjön ”Swartzsee” på vägen och tog en glass i solsken.när vi kom fram till Hotellet såg det ganska tråkigt ut men när vi inser att via en hemlig dörr från bakgården kunde vandra ut direkt på

Mot alperna
onsdag 18 juli 2018 - Brennero, Trentino-Alto Adige, Italien

Resa norrut och hemåt påbörjad. Första stoppet blir i Sölden. Vyerna här är som vykort var du än kollar.I går kväll hamnade vi på en lokal pizzeria i Sirmione med lokalbefolkningen och ett lokalt band som var riktigt skönt.

Anna Hammarin
Annahamma i Chrimmarins roadtrip 2018
Senast aktiv - från Backaryd, Blekinge län, Sverige
Lago di Caldonazzo

Hej igen!Efter att ha lämnat hotellet i Völs, åkte vi via Cavalese till Calceranica. Väl framme sken solen vackert över den turkosa sjön och det var runt 30 grader. Vi var lite slöa och passade på att vila lite och äta lite lunch på rummet, innan vi gick ut.Lite kul att bo här igen, 6

Amanda_I i Danmark-Tyskland-Österrike-Italien
Senast aktiv - från Båstad, Skåne län, Sverige
Vandring igår och nu morgondopp, skönt!

Hejhej!Igår tog vi bussen till nästa by och gick där en runda. Byn, Seis am Schlern, har ca 6000 invånare och jag kan nog tycka att den i utbudet påminner om Båstad, men med skillnaden i att här ligger allt mer samlat och inte utdraget. Vi gick in och tittade i en butik full med täljda

Amanda_I i Danmark-Tyskland-Österrike-Italien
Tågluff med barn i Europa

Tågluff med barn i Europa

7 juli 2019 - 29 juli 2019

På söndag börjar resan söderut! Vi tar med våra tre barn på äventyr genom Europa med Rimini som sydligaste stopp. Innan dess blir det Malmö, München och Bolzano hemvägen går via Innsbruck. Packningen har vi på ryggen. Mormor fick vi med oss också som möter upp i Malmö!

Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

Sauze D’oulx

Sauze D’oulx

27 januari 2018 - 7 februari 2018

Skidresa till Italien. För min del första gången på minst tio år förutom två dagar på Dundret!

Bilsemester i Europa 2017

Bilsemester i Europa 2017

3 augusti 2017 - 3 augusti 2017

Bilsemester i Europa under sommaren 2017. Planerad rutt; Kalmar - Gdynia - Brno - Bolzano - Gardasjön - Comosjön - München - Dresden - Tropical Island - Rügen - Skåne - Kalmar.

Eurotrip 5/5-6/6

Eurotrip 5/5-6/6

5 maj 2017 - 6 juni 2017

Vi är 4 stycken nära vänner som ska utforska Europa tillsammans. Under 33 dagar ska vi vara på rull, vi ska besöka 7 olika länder och diverse olika event! Hoppas att ni får lite spännande läsning och inspiration! 🙂👍

Tågluff

Tågluff

19 juni 2017 - 18 juli 2017

Familjen ute på en månads tågluff i Europa med resan som målet. Sammanfattningsvis: 1:a veckan "resvecka", 2:a veckan Slovenien, 3:e veckan Italien och 4:e veckan " resvecka".

Svante i Tyrolen (igen)

Svante i Tyrolen (igen)

27 maj 2016 - 10 juni 2016

Återbesök i italienska Syd-Tyrolen efter 42 år

MC-Touring i Europa

MC-Touring i Europa

4 juni 2014 - 19 juni 2014

Resa genom många av Europas länder med mål att resa på dom roligaste vägarna som man som motorcyklist kan möta i t.ex alperna. Ett antal stopp på dom platser vi passerar och som verkar vara intressanta. 2,5 veckor är den planerade reslängden. Medresenär är Erik Johansson från Luleå.

Riva del Garda, Trentino-Alto Adige/South Tyrol, Italy
Brennero, Trentino-Alto Adige, Italien