Trentino-Alto Adige

Mot alperna
onsdag 18 juli 2018 - Brennero, Trentino-Alto Adige, Italien

Resa norrut och hemåt påbörjad. Första stoppet blir i Sölden. Vyerna här är som vykort var du än kollar.I går kväll hamnade vi på en lokal pizzeria i Sirmione med lokalbefolkningen och ett lokalt band som var riktigt skönt.

Anna Hammarin
Annahamma i Chrimmarins roadtrip 2018
Senast aktiv - från Backaryd, Blekinge län, Sverige
Lago di Caldonazzo

Hej igen!Efter att ha lämnat hotellet i Völs, åkte vi via Cavalese till Calceranica. Väl framme sken solen vackert över den turkosa sjön och det var runt 30 grader. Vi var lite slöa och passade på att vila lite och äta lite lunch på rummet, innan vi gick ut.Lite kul att bo här igen, 6

Senast aktiv - från Bremen, Tyskland
Vandring igår och nu morgondopp, skönt!

Hejhej!Igår tog vi bussen till nästa by och gick där en runda. Byn, Seis am Schlern, har ca 6000 invånare och jag kan nog tycka att den i utbudet påminner om Båstad, men med skillnaden i att här ligger allt mer samlat och inte utdraget. Vi gick in och tittade i en butik full med täljda

Senast aktiv - från Bremen, Tyskland
Südtirolen, vilken underbart vacker plats!

Måndag, 9 juliSov gott och vaknade relativt sent. Packade och gick till frukosten. Mötte där det trevliga paret från Belfast, som var igång med att packa ner sin matsäck för dagens vandring. Himla sött par! Vi åt frukost och checkade sedan ut, kl 10. Gick till Spar och köpte lite dricka

Bozen/Bolzano

Tisdag, 10 juliKl är 17.30 och vi är tillbaka på hotellet efter en dag i Bolzano. Här pratas mest tyska, men på en servering i Bozen, var det helt klart italienska gubben tyckte att man skulle prata... Vi tog bussen dit, efter en god frukost. Det var helt klart många som skulle dit idag, så

Häxbänkarna

Onsdag, 11 juliIdag har vi åkt buss till Seiser Alm. Idag blev det sittplats, skönt!Köpte mig en väska för ca 45€. Fantastiskt grön sak, för 20l och sommaranpassad (nätdistans på ryggen).Vi tog liften upp och gick ett par 100m, till nästa lift. Åkte upp och gick en runda, för att se

Linbanefärd och åskoväder
måndag 24 juli 2017 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Det var fantastiskt att få vakna upp på hotellet i Bolzano och veta att vi inte behövde packa ihop och stressa iväg. Vi unnade oss en långfrukost och passade på att gå igenom de senaste dagarnas nyheter i dagstidningarna. Frukosten intogs för övrigt på hotellet underbara terrass med

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Bilsemester i Europa 2017
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
Bergsetapp
söndag 23 juli 2017 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Vi sitter på balkongen i Bolzano, norra Italien (Sydtyrolen) och njuter till fullo av en fantastisk kväll. Men vi börjar väl från början...Brno bjöd på en varm och skön morgon, och frukosten på hotellet var över förväntan! Glashissen till och från frukostrestaurangen var så klart

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Bilsemester i Europa 2017
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
Italien
måndag 10 juli 2017 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Vi tog buss från Koper till Trieste och bytte där till tåg vidare mot Venedig. Det var en fin tågresa längs kusten! Vårt boende låg på fastlandet så vi hoppade av vid tågstationen Venezia Mestre (näst sista). Det var otroligt varmt!!Vi tog tåget in till Venezia SL en eftermiddag/kväll

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Tågluff
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Blir längre & längre mellan inläggen nu...

Hej allihopa! Det blir längre och längre mellan inläggen nu. Till mitt försvar så har jag faktiskt valt att vara mobilfri i ett par dagar, för att kunna koppla av och läggs energin på att vara nuvarande i stunden! 🙂 Ja, vi har varit och sett det lutande tornet i Pisa sen sist. En

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

Sauze D’oulx

Sauze D’oulx

27 januari 2018 - 7 februari 2018

Skidresa till Italien. För min del första gången på minst tio år förutom två dagar på Dundret!

Bilsemester i Europa 2017

Bilsemester i Europa 2017

3 augusti 2017 - 3 augusti 2017

Bilsemester i Europa under sommaren 2017. Planerad rutt; Kalmar - Gdynia - Brno - Bolzano - Gardasjön - Comosjön - München - Dresden - Tropical Island - Rügen - Skåne - Kalmar.

Eurotrip 5/5-6/6

Eurotrip 5/5-6/6

5 maj 2017 - 6 juni 2017

Vi är 4 stycken nära vänner som ska utforska Europa tillsammans. Under 33 dagar ska vi vara på rull, vi ska besöka 7 olika länder och diverse olika event! Hoppas att ni får lite spännande läsning och inspiration! 🙂👍

Tågluff

Tågluff

19 juni 2017 - 18 juli 2017

Familjen ute på en månads tågluff i Europa med resan som målet. Sammanfattningsvis: 1:a veckan "resvecka", 2:a veckan Slovenien, 3:e veckan Italien och 4:e veckan " resvecka".

Svante i Tyrolen (igen)

Svante i Tyrolen (igen)

27 maj 2016 - 10 juni 2016

Återbesök i italienska Syd-Tyrolen efter 42 år

MC-Touring i Europa

MC-Touring i Europa

4 juni 2014 - 19 juni 2014

Resa genom många av Europas länder med mål att resa på dom roligaste vägarna som man som motorcyklist kan möta i t.ex alperna. Ett antal stopp på dom platser vi passerar och som verkar vara intressanta. 2,5 veckor är den planerade reslängden. Medresenär är Erik Johansson från Luleå.

Härliga dagar i Dolomiterna

Härliga dagar i Dolomiterna

25 februari 2014 - 5 mars 2014

Ett kompisgäng från Stockholm och Örebro på egenproducerad charterresa till ett av Italiens skidparadis - Val di Fassa, Dolomiterna.

Via Ferratas i Dolomiterna

Via Ferratas i Dolomiterna

18 juli 2013 - 30 juli 2013

Nu är det dags för nästa äventyr! Via Ferratas, klätterleder i norra Italien. Klätterkurs avklarad, klätterutrustning införskaffad, flyg, boenden & bil bokat. Dags att fara!

Brennero, Trentino-Alto Adige, Italien
166