Bolzano

Vi börjar kunna det här nu.
lördag 13 juli 2019 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Samma sväng som tidigare dag. Lekplatshäng med lunchpicknick i parken. Allt i lugn skön takt. Nu är vi definitivt i semester mode 😎😁När lunchen var intagen och vi smält den en aning och Ida började bli trött tog halva sällskapet sikte mot slottet Roncolo/runkelstein.  Den andra

Lugn dag!
fredag 12 juli 2019 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Mycket lek idag! Dagen började i lekparken till barnens förtjusning!! Där blev vi kvar halva dagen. Massa klättrande gungande och bus.Ida blev trött så tog en liten sväng med vagnen som slutade på Spår där vi inhandlade lite lunch. Grillad kyckling,bröd, ost lite chips och ett supergott

En dag bland alper❤
torsdag 11 juli 2019 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Vi kom upp och fick nog jordens tråkigaste hotellfrukost... kaffet var gott men det andra var lite småroligt... Men å andra sidan fick vi galet bra frukost i München..Men mätta blev vi. Vi gjorde oss redo för dagen. Tog svängen förbi spar för lite lättare lunch intag. Och vatten! Vilket

Mera tåg nu åker vi!!🤪
onsdag 10 juli 2019 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Vi vaknade ur en skön natts sömn med tanke på föregående nattsömn.. fick riktigt bra frukost på hotellet. Solen sken och det var skönt ute. Tåget från München till Bolzano gick 11.30. Vi knatade dit ca 30min innan avgång. Tåget rullade in ca 25min innan avgång. Vi sa Hej så länge

Linbanefärd och åskoväder
måndag 24 juli 2017 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Det var fantastiskt att få vakna upp på hotellet i Bolzano och veta att vi inte behövde packa ihop och stressa iväg. Vi unnade oss en långfrukost och passade på att gå igenom de senaste dagarnas nyheter i dagstidningarna. Frukosten intogs för övrigt på hotellet underbara terrass med

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Bilsemester i Europa 2017
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
Bergsetapp
söndag 23 juli 2017 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Vi sitter på balkongen i Bolzano, norra Italien (Sydtyrolen) och njuter till fullo av en fantastisk kväll. Men vi börjar väl från början...Brno bjöd på en varm och skön morgon, och frukosten på hotellet var över förväntan! Glashissen till och från frukostrestaurangen var så klart

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Bilsemester i Europa 2017
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
Italien
måndag 10 juli 2017 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Vi tog buss från Koper till Trieste och bytte där till tåg vidare mot Venedig. Det var en fin tågresa längs kusten! Vårt boende låg på fastlandet så vi hoppade av vid tågstationen Venezia Mestre (näst sista). Det var otroligt varmt!!Vi tog tåget in till Venezia SL en eftermiddag/kväll

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Tågluff
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Bolzano
måndag 28 januari 2013 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

Idag vaknade vi efter ca 12 timmars sömn. Bra mycket bättre i kroppen igår, går som en kratta men mycket mindre ont..vid frukosten surrades det om vart alla skulle ta vägen och hur bilarna skulle delas upp. Jag, Petra och mamma hoppade in i shopping bilen till Bolzano, tillsammans med 10

Pernilla Åsell
Pe i Marcialonga
Senast aktiv - från Kamiyoshida, Fujiyoshida, Yamanashi prefektur, Japan
Sista dagen, ont i magen
lördag 6 augusti 2011 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

110806 lördag Sista dagen och sista etappen. Lite sovmorgon då frukosten var vid 7. Så långt var allt bra. När jag skulle gå ner i källaren och pumpa cykeln så fick jag en riktig chock. Cykeln stod inte där jag ställt den kvällen innan. Jag kollade runt konfunderad i garaget. Blev

Joakim Johanson
JoakimJ i Lund, resan fortsätter
Senast aktiv - från Peking, Kina
Stelvio
fredag 5 augusti 2011 - Bolzano, Trentino-Alto Adige, Italien

110805 fredag Stelvio is a bitch! I dag sa var det alltså Passo Stelvio som gällde. Runt 1900hm på 25km sträcka upp till toppen som ligger på 2760möh. Vi hade lastat cyklarna i släpet kvällen innan. Dagen började med frukost 05.30. Det är väl runt 8-9mil bort till Stelvio så det tar

Joakim Johanson
JoakimJ i Lund, resan fortsätter
Senast aktiv - från Peking, Kina
Tågluff med barn i Europa

Tågluff med barn i Europa

7 juli 2019 - 29 juli 2019

På söndag börjar resan söderut! Vi tar med våra tre barn på äventyr genom Europa med Rimini som sydligaste stopp. Innan dess blir det Malmö, München och Bolzano hemvägen går via Innsbruck. Packningen har vi på ryggen. Mormor fick vi med oss också som möter upp i Malmö!

Bilsemester i Europa 2017

Bilsemester i Europa 2017

3 augusti 2017 - 3 augusti 2017

Bilsemester i Europa under sommaren 2017. Planerad rutt; Kalmar - Gdynia - Brno - Bolzano - Gardasjön - Comosjön - München - Dresden - Tropical Island - Rügen - Skåne - Kalmar.

Tågluff

Tågluff

19 juni 2017 - 18 juli 2017

Familjen ute på en månads tågluff i Europa med resan som målet. Sammanfattningsvis: 1:a veckan "resvecka", 2:a veckan Slovenien, 3:e veckan Italien och 4:e veckan " resvecka".

Marcialonga

Marcialonga

25 januari 2013 - 30 januari 2013

Ja hela den här resan började med att syrran fyllde 30 år i slutet på maj ifjol, mammas present blev en resa till Italien och en startplats i Marcialonga. Och det blev som när man var liten, att jag fick present när syrran fyllde år också för att slippa sura miner..så i och med det hade jag också en startplats. Så nu sitter vi här på Starbucks på Arlanda, med en latte i ena handen och en Vitagro-shake i andra handen (som innehåller 3 pastaportioner). På söndag är det dags, 7 mil skidor...

Alpentour 2011

Alpentour 2011

5 juli 2011 - 19 juli 2011

Med en polis och två UK-citizens kvar hemma i huset drar vi neråt igen. Den här gången lite längre. Till Narbonne i södra Frankrike närmare bestämt. Dit ska Autozug'et ta oss från Hamburg är det tänkt. Sedan blir det förhoppningsvis ca 250 mil hoj över franska, italienska, schweiziska, österrikiska och tyska alper. Om allt funkar hoppar vi på tåget i München för trygg transport till Hamburg. En natt i Köpenhamn ska vi orka med innan vi gissningsvis möts av svenska pannkakor med sylt i vårt kära hem igen! Om nån' råkar läsa detta så var beredd på att det blir lite mindre läsning än tidigare år. Vi har ju faktiskt semester från våra ordinarie tangentbord... Men en & annan bild ska förhoppningsvis kunna laddas upp om vi hittar några olåsta w-lan! - Ha en bra sommar här hemma eller var ni själva väljer att befinna er!

Roadtrip i Europa

Roadtrip i Europa

6 juli 2009 - 22 juli 2009

Flyg till München och sen hyrbil dit andan faller på

Mot Italien med husbilen

Mot Italien med husbilen

5 juli 2009 - 23 juli 2009

Familjen drar i väg på husbils semester, genom tyskland och sedan campuing vid Venedig en vecka med sol och bad innan vi vänder hemåt igen!

6 monatige Europareise

6 monatige Europareise

1 april 2009 - 15 september 2009

6 Monate mit dem Wohnmobil durch Europa reisen. Von Italien nach Frankreich weiter nach Spanien über Portugal wieder nach Spanien und dann über Frankreich nach Hause.

Bröllopsresa Italien

Bröllopsresa Italien

25 maj 2009 - 9 juni 2009

Bröllopsresa till Val Gardena och Toscana

Bilresa till Kalabrien

Bilresa till Kalabrien

16 juni 2009 - 12 juli 2009

Vi planerar att bila ner till Tropea i kalabrien, via Danmark, Tyskland, ö Österrike och dolomiterna

emmamartin
Malin, Mikael Och Edit Östblom