Riva del Garda

Blir längre & längre mellan inläggen nu...

Hej allihopa! Det blir längre och längre mellan inläggen nu. Till mitt försvar så har jag faktiskt valt att vara mobilfri i ett par dagar, för att kunna koppla av och läggs energin på att vara nuvarande i stunden! 🙂 Ja, vi har varit och sett det lutande tornet i Pisa sen sist. En

Riva del Garda och lyxhotell
söndag 28 juli 2013 - Riva del Garda, Trentino-Alto Adige, Italien

Efter knappt någon sömn bestämde vi oss för att checka ut en dag tidigare och bemöttes av en stött, oförstående hotellvärdinna. Vi stannade inte för någon lång diskussion utan tog vårt pick och pack och begav oss ned till Riva del Gardas turistinformation för att låna wifi:n och

På väg hemåt igen
onsdag 10 juli 2013 - Riva del Garda, Trentino-Alto Adige, Italien

Nu har vi börjat får resa hemåt. Det var meningen att vi skulle åka på mindre väg upp till Cortina och sedan Fussen men då vi kommit på villovägar två gånger så blev det stora motorvägen till Gardasjön via Verona :) Och det var nog meningen för det är fantastiskt fint i Riva del

Cima Capi och bilfärd upp till Val Gardena
tisdag 12 juli 2011 - Riva del Garda, Trentino-Alto Adige, Italien

Startade tidigt för att bege oss ut på vår hittills längsta Via Ferrata, som kom att ta ungefär fem timmar. Vi skulle bestiga Cima Capi, en av de högre topparna som blickar ner mot Riva del Garda och sjön. Checkade ut från hotellet, där vi fick med en termos med varmt vatten (mat är

Slappardag i Riva del Garda
måndag 11 juli 2011 - Riva del Garda, Trentino-Alto Adige, Italien

Efter de två första dagarnas ansträngningar kändes låren lite stumma, och vi beslöt oss för att bara njuta av den härliga värmen, maten och se lite av staden Riva del Garda. Fram till lunch låg vi vid hotellets pool och läste bok mellan baden. Det var ett litet mysigt hotel - Garni

Varmt i bergen, varmt i vattnet
fredag 16 juli 2010 - Riva del Garda, Trentino-Alto Adige, Italien

Nu är i vi i Riva del Garda, eller närmare bestämt Torbole alldeles bredvid. Nu badar vi litet och kopplar av inför resan hem. Här är det varmt, över 30 grader redan på morgonen, så varmt att de ändå varma bergen nu verkar svala. Det har varit långa och intensiva dagar bland klippor,

Anna-Karin Hjerpe
akola i Via Ferrata i Dolomiterna
Senast aktiv - från Varkala, Varkala, Kerala, Indien
Värme!
fredag 18 juni 2010 - Riva del Garda, Trentino-Alto Adige, Italien

Hej! Ett litet inlägg. Vi har varit en vecka på Malta, väldigt varmt och mycket sol. Men vi har haft det finfint. Badat, solat, kollat 5000 år gamla ruiner, klappat katter, ätit mat förstås... Vi har åkt båt, liftat med dykinstruktörer, soffsurfat hos ett trevligt par med en bebis och

Stina Andersson
Yavie i En ö och en sjö
Vinfestival vid Gardasjòn!
torsdag 1 oktober 2009 - Riva del Garda, Trentino-Alto Adige, Italien

Hej pa er alla! ber om ursàkt att vi varit sa daliga pa att uppdatera har,men i motsats till Nya Zeeland sa finns det òverhuvudutaget inga internetcafer har,sa nu ar vi pa en camping och lanar natet:) Allt ar bra!Solen skiner, det ar 27 grader varmt och nu pa erftermiddagen hamnade vi i en

Marknad i Bardolion
torsdag 25 juni 2009 - Riva del Garda, Trentino-Alto Adige, Italien

Idag har vi varit i Bardolino på den traditionella marknaden varje torsdag. Den låg otroligt fint nere vid vattnet. Dyrt men fina saker. Värmen håller i sig, idag runt 30 grader. Så nu är vi röda runt hela kroppen.

Jonas Hagström
Titanum i Italien 09
Senast aktiv - från Ölandsgatan, Kalmar, Kalmar län, Sverige
Vilken överraskning
onsdag 24 juni 2009 - Riva del Garda, Trentino-Alto Adige, Italien

Vi har badat och badat i ett underbart väder 30 grader i skuggan. Eftermiddagen har vi lagt i den gml delen av Sirmione med borgen. Med solbrända axlar som resultat. ;-)

Jonas Hagström
Titanum i Italien 09
Senast aktiv - från Ölandsgatan, Kalmar, Kalmar län, Sverige
Eurotrip 5/5-6/6

Eurotrip 5/5-6/6

5 maj 2017 - 6 juni 2017

Vi är 4 stycken nära vänner som ska utforska Europa tillsammans. Under 33 dagar ska vi vara på rull, vi ska besöka 7 olika länder och diverse olika event! Hoppas att ni får lite spännande läsning och inspiration! 🙂👍

Via Ferratas i Dolomiterna

Via Ferratas i Dolomiterna

18 juli 2013 - 30 juli 2013

Nu är det dags för nästa äventyr! Via Ferratas, klätterleder i norra Italien. Klätterkurs avklarad, klätterutrustning införskaffad, flyg, boenden & bil bokat. Dags att fara!

Husbil i Europa sommaren 2013

Husbil i Europa sommaren 2013

13 juni 2013 - 21 juli 2013

Vi kommer att ha Kroatien som vårt första stora resmål. Där kommer vi att "semestra" en vecka eller två och fira midsommar :) Planen är sedan att åka västerut till Italien och bland annat se Venedig. Vart vi åker sedan är inte bestämt. Det enda vi vet är att vi ska stanna till i Danmark hos min morbror på vägen hem. Längtar!! :)

Via Ferrata i Italien

Via Ferrata i Italien

8 juli 2011 - 16 juli 2011

Resa till härliga Italien, först några dagar vid Gardasjön och därefter upp till Dolomiterna.

Via Ferrata i Dolomiterna

Via Ferrata i Dolomiterna

8 juli 2010 - 18 juli 2010

Vi (Maurits och Anna-Karin) ska till Italien med bil. Det blir olika former av klättring och vandring och kanske ett bad i någon sjö. Äntligen får vi prova alla våra dyra klätterpinaler och inte minst testa hur mycket ork vi har i våra gamla ben.

En ö och en sjö

En ö och en sjö

10 juni 2010 - 23 juni 2010

Sommaren kräver hav och salta vindar. Den kräver även berg och djupa sjöar. Därför startar vi på Malta med sol, bad, karg natur och kaktusar - sen blir det gröna berg och djupblått vatten vid Gardasjön i norra Italien. Livet är skönt!

Bröllopsresa

Bröllopsresa

16 september 2009 - 29 oktober 2009

Tar tåget från Köpenhamn till Nürnberg, därifrån cyklar vi genom södra Tyskland ner i Österrike för att svänga in en runda i Schweiz. Därefter cyklar vi över alperna ner i Italien och avslutar i ett soligt Kroatien!

Italien 09

Italien 09

21 juni 2009 - 8 juli 2009

Vår andra resa med bil ner till södra europa. Denna gång till Italien. Vi börjar med nästan en vecka vid Gardasjön därefter en vecka i Bibbione (norr om Venedig). Resan avslutas med några dagar i Berlin

Med gitarren till Italien, dit vägarna bär...

Med gitarren till Italien, dit vägarna bär...

2 juni 2009 - 7 augusti 2009

Med minimal packning på ryggen å äventyr i sinnet ger jag mej av. Dit vägarna å drömmarna leder mej, så länge pengarna räcker å med gitarren som enda sällskap. Jag ska skapa minnen, musik, å större ordförråd. Jag ska se hav å sjöar, kullar å berg, byar å städer. Jag ska vara fri som en fågel å uppleva äventyr i solens land.

Miniresa i Europa

Miniresa i Europa

2 maj 2009 - 22 maj 2009

Bilresa till Amsterdam och Venedig.Sen får vi se var vi hamnar på för fler ställen :)

198
322