Völs am Schlern

Vandring igår och nu morgondopp, skönt!

Hejhej!Igår tog vi bussen till nästa by och gick där en runda. Byn, Seis am Schlern, har ca 6000 invånare och jag kan nog tycka att den i utbudet påminner om Båstad, men med skillnaden i att här ligger allt mer samlat och inte utdraget. Vi gick in och tittade i en butik full med täljda

Senast aktiv - från Båstad, Skåne län, Sverige
Südtirolen, vilken underbart vacker plats!

Måndag, 9 juliSov gott och vaknade relativt sent. Packade och gick till frukosten. Mötte där det trevliga paret från Belfast, som var igång med att packa ner sin matsäck för dagens vandring. Himla sött par! Vi åt frukost och checkade sedan ut, kl 10. Gick till Spar och köpte lite dricka

Bozen/Bolzano

Tisdag, 10 juliKl är 17.30 och vi är tillbaka på hotellet efter en dag i Bolzano. Här pratas mest tyska, men på en servering i Bozen, var det helt klart italienska gubben tyckte att man skulle prata... Vi tog bussen dit, efter en god frukost. Det var helt klart många som skulle dit idag, så

Häxbänkarna

Onsdag, 11 juliIdag har vi åkt buss till Seiser Alm. Idag blev det sittplats, skönt!Köpte mig en väska för ca 45€. Fantastiskt grön sak, för 20l och sommaranpassad (nätdistans på ryggen).Vi tog liften upp och gick ett par 100m, till nästa lift. Åkte upp och gick en runda, för att se

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

Amanda_I