Umbrien

tillägg
måndag 26 oktober 2015 - Assisi, Umbrien, Italien

Måste berätta.. Uppkopplingen är så dålig. Lyckas inte få iväg en enda bild!!!! Irriterande1

Evap i Pilgrimsresa till Asissi
Framme
måndag 26 oktober 2015 - Assisi, Umbrien, Italien

När vi vaknade var det fem grader och frost och svallis utanför hotellet. Den tjurige hotellägaren var ute och saltade. Jag tyckte att det var så skönt i luften. För att inte tala om utsikten. Runt omkring oss var det höga fjäll med snö och höga fjäll utan snö. Det var så tjusigt med

Evap i Pilgrimsresa till Asissi
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Hemska monster och vidunderlig utsikt
lördag 12 oktober 2013 - Orvieto, Umbrien, Italien

Regn. Väldigt intensivt regn! Det var en utmaning att packa bilen när vi skulle lämna hotellet i Spoleto. Sista hela dagen. Lite vemod men bäst att utnyttja så bra som möjligt. Vi körde genom det böljande landskapet där kullarna stack upp över molnen. Första stopp var Parco dei Mostri

Äntligen monsterparken!
lördag 12 oktober 2013 - Orvieto, Umbrien, Italien

Regnet bara öste ner när vi lämnade det fina hotellet i Spoleto. Genom regn o dimma styrde vi mot Bomarzo och Parco dei Mostri som vi sett ett tv-program om. Färden gick genom flera slingrande raviner och regnet kom och gick. När vi kom fram till parken lyste solen lite försiktigt. Sen blev

Marknad och Assisi
fredag 11 oktober 2013 - Spoleto, Umbrien, Italien

Idag var det marknad i Spoleto så vi inledde dagen ( efter frukost med yatzy förstås) med ett besök där. Det var en salig blandning av många saker. Dignande frukt och grönsaksstånd. Diverse charketurier och ostar i mängd. Kläder, skor ( dessa stånd hade nästan större urval än vissa

Marknad, reg och Assisi
fredag 11 oktober 2013 - Spoleto, Umbrien, Italien

Ännu en god hotellfrukost och gissa vem som vann i yatzy för tredje gången i rad? Sen var det dags för marknad på torget utanför stadsmuren. Mest frukt och grönsaker men också kläder, skor och väskor. Inga inköp. Jo, en persika! Vart tog den vägen sen?hm. Innan avfärd till Assisi tog

Tryffeljakt
torsdag 10 oktober 2013 - Spoleto, Umbrien, Italien

Inget regn! Det blir tryffeljakt! Efter frukost med yatzy gav vi oss av mot Locanda san Pietro a Pettine och tryffel. Vi hamnade på småvägar och även villovägar så vår värd Sara fick komma och visa vägen. Sen hamnade vi på en härlig farm med fantastisk utsikt över bergen och dalarna och

Tryffeljakt!
torsdag 10 oktober 2013 - Spoleto, Umbrien, Italien

Idag blev det tryffeljakt! Vi fick ett telefonsamtal imorse att vädret var ok och att vi var välkomna klockan halv elva. Frukost och yatzy och jag vann igen. Attans vad de andra spelar dåligt just nu... Nästan soligt väder och vi hittade nästan till tryffelgården, men bara nästan. Vi fick

Hotelbyte och massor av mat
torsdag 10 oktober 2013 - Spoleto, Umbrien, Italien

Vi vaknade upp till dimma och regn. Göran och Christer tog bilen till den lilla speceriaffären för att handla frukostmat. Det visade sig att även det lilla bageriet nära oss var öppet och de hade gott grovt bröd med linfrö. Det blev en god " inne frukost" med yatzy så klart. Efter

Senast aktiv - från Zali Breg, Slovenien
Nytt hotell, regn och brant stad
torsdag 10 oktober 2013 - Spoleto, Umbrien, Italien

Frukost idag fick intas inne i vårt lilla kök. Nu gick det lätt att fixa kaffe på gasspisen.  Vi packade ihop oss och gick upp till huset för att meddela att vi checkar ut ( fast vi hade ju aldrig checkat in...). Det visade sig att bara gamlamormor var hemma. Hon pratade bara italienska men

Pilgrimsresa till Asissi

Pilgrimsresa till Asissi

23 oktober 2015 - 1 november 2015

Detta blir spännande. Vi är 240 pilgrimer som far med buss till Assisi med stopp i Wittenberg/Lutherstadt på vägen. Det är en pilgrimsresa av stora mått. Jag hoppas hitta datorer på vägen.

Umbriska äventyr

Umbriska äventyr

5 oktober 2013 - 13 oktober 2013

Kulinariska och kulturella upplevelser med make och goda vänner.

Höst i Umbrien

Höst i Umbrien

4 oktober 2013 - 14 oktober 2013

För första gången reser vi till bella Italia om hösten. Våra goda vänner och reskamrater är förstås med oss. Och espresso-protokollet packar jag ner!

H

H

12 september 2011 - 13 september 2011

Italien 2011

Italien 2011

11 juli 2011 - 29 juli 2011

En resa i Ezio Alvatore di Firenze spår...

Bilsemester i Italien

Bilsemester i Italien

14 maj 2011 - 2 juni 2011

Väskorna står färdigpackade och vi åker strax till Stationen för resa ner mot Helsingborg. Övernattar där innan vi flyger köpenhamn - Venedig i morgon middag. Vi har hyrt bil där nere som står och väntar på oss på flygplatsen. Vi har bokat ett litet hotell i Garda där vi planerar att stanna 3-4 dagar. Sedan åker vi troligen söderut mot Sinqueterre utmed Medelhavet.

Italien

Italien

28 augusti 2009 - 19 februari 2010

Ska åka till Italien och studera och praktisera:) börjar med att läsa en språkkurs i Perugia och sedan åka vidare mot Padova.

tagluff i europa

tagluff i europa

7 augusti 2009 - 3 september 2009

Vi tagluffar fran krakow till Italen

Bilresa till Kalabrien

Bilresa till Kalabrien

16 juni 2009 - 12 juli 2009

Vi planerar att bila ner till Tropea i kalabrien, via Danmark, Tyskland, ö Österrike och dolomiterna

Italien 2009

Italien 2009

9 april 2009 - 1 maj 2009

Vi har planerat att åka via Danmark och Tyskland till Italien, Toscana och Umbrien. De senaste dagarnas katastrof i mellersta Italien har emellertid gjort oss lite fundersamma, men vi ser tiden an och bestämmer oss om vägval lite senare under resan

Evap
Tina Sevieri