Veneto

Från Venedig mot Rimini!
söndag 24 juni 2018 - Venedig, Veneto, Italien

Nu lämnar vi Venedig. Innan dess åkte vi från Malmö tidigt på midsommaraftons morgonen. Bytte tåg i Köpenhamn och sedan i Hamburg. Hamburgs tågstation var jättestor. Från Hamburg åkte vi till München, där åt vi kvällsmat på ett bierhaus, jag och Klara åt schnitzel. Efter

vattenstaden......
måndag 14 maj 2018 - Venedig, Veneto, Italien

Denna markliga stad som har kanaler isf gator.Batar isf bussar.Jag har svart att forsta hur detta fungerar men lar mig  lite lite hela tiden.Inte manga pratar engelska och det blir inte enklare men jag koper biljett o borjar. Jag ska till jarnvagstationen med bat alltsa.Inte bara jag utan

Maria Tawhid
ilmaria i TÅGLUFF 2018
Senast aktiv - från Sollefteå, Västernorrlands län, Sverige
Vingårdar here we come
fredag 27 april 2018 - Negrar, Veneto, Italien

Äntligen dags för vin. Vi kör en liten bit österut från gardasjön till valpolicellaområdet. Här görs bland annat Amarone och Ripassovinerna som vi älskar så mycket. Vi har hunnit med några vingårdar under dagen. Man svänger in på gården och får provsmaka alla viner man vill. Sen

Marcus
MacAndrea i Vin & Kiteresan
Senast aktiv - från Åseda, Kronobergs län, Sverige
Gardasjön
onsdag 25 april 2018 - Garda, Veneto, Italien

Äntligen framme i Italien. Efter en magisk resa genom alperna nådde vi gardasjöns norra spets. På slingriga pitoreska vägar tog vi oss söderut och vi slår läger i byn Garda.

Marcus

Dabo i Andra resor
Senast aktiv - från Osby, Skåne län, Sverige
San Vito al Tagliamento-Caorle 56 km
måndag 3 juli 2017 - Caorle, Veneto, Italien

Frukost och sen fina småvägar till Portoguaro, fika vid stationen, där Michael försöker beställa av annan gäst smått chockad. Kör mestadels cykelvägar och småvägar till Caorle. Vi njuter av dagen, stannar för ett mycket välförtjänt glas öl i San Giorgio di Livenza. Sista milen in

En tripp till Venedig
lördag 5 augusti 2017 - Venedig, Veneto, Italien

En tripp till Venedig blev det idag. En stad jag alltid viljat uppleva och tycker det är en skithäftig stad med alla dess kanaler, broar, trånga gator och byggnader.På Marcusplatsen fick man se upp för duvorna som flög likt projektiler i låg höjd, rent livsfarligt om en sådan flög in i

Inget nytt
fredag 4 augusti 2017 - Lido di Jesolo, Veneto, Italien

Denna dag hände inget... va skönt. Att verkligen uppskatta att inte göra något.Det enda var väl alla försäljare som sprang runt och sålde dyra handväskor och rolex... för 50 kr typ 😂Insåg däremot att jag bränt mig olika på sidorna, så den brännan får jag jämna ut på något

En lugn dag
torsdag 3 augusti 2017 - Lido di Jesolo, Veneto, Italien

Så underbart att bara slappa på stranden efter allt åkande. Nu ska jag ha semester 😎Över 30 grader varmt så jag ska inte klaga, vi ligger här hela dagen med bad och promenader som gör kroppen gott.På kvällen landade vi på en salsabar som hade helskön stämning. En familj satt bredvid

Strandhäng och makalös mat
onsdag 26 juli 2017 - Garda, Veneto, Italien

Morgonen inleddes med frukost på hotellet och lite proviantering på närmaste Supermarket. Sedan bestämde vi oss för strandhäng och bad i Gardasjön. Victoria och Selmer packade strandgrejer och promenerade till stranden medan Joakim tog en löprunda innan han anslöt till övriga på

Victoria Joakim Selmer

Familjen Petersson Bogatic luffar i Europa

TÅGLUFF 2018

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Vin & Kiteresan

Vin & Kiteresan

23 april 2018 - 20 maj 2018

Med husbil genom europa för att dricka vin och surfa Kite :)

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

31 juli 2017 - 20 augusti 2017

En bilsemester med det mesta av allt under tre veckor

2017 Europasemester

2017 Europasemester

17 juli 2017 - 17 juli 2017

Bilresa i Europa. Vart vi vill. När vi vill.

Europa tvärtom 2017

Europa tvärtom 2017

14 juni 2017 - 14 juli 2017

Åter dags för en trip ut i vackra Europa. Denna gång tar vi dock och åker tvärtom emot jämfört mot de andra 3 gångerna (12, 14 och 16). Vi börjar dock som vanligt med att ta färjan i Göteborg mot Kiel. 1-a målet är södra Tyskland och att kolla in Neuschwanstein - slottet som är förebilden för Disneys Törnrosaslott. Därefter blir det Österrike och naturligtvis Italien som vi bara älskar. I Italien hämtar vi upp Bitten och Tony på Treviso flygplats. De kommer att vara med oss en vecka där vi verkligen hoppas att vi kan överföra vår kärlek till Italien till dem. Efter nästan 2 veckor i Italien åker vi vidare mot Franska Rivieran och vidare upp genom Frankrike över Lyon till Paris där vi äntligen får se det "äkta" Törnrosaslottet på Disneyland. Sista anhalten är Holland och Amsterdam där det ska inhandlas lökar och blommor för att förgylla trädgården här hemma till nästa vår. Färjan mot Sverige och Trelleborg avgår 13/7 och då hoppas vi att vi åter är uppfyllda med nya minnen och bilder som vi kan ta fram under den mörka och kalla vintern.

Venedig 2017

Venedig 2017

4 januari 2017 - 7 januari 2017

Weekend-resa till Venedig i Italien, tillsammans med Tilde och Rickard.

Bilsemester i Europa 2017

Bilsemester i Europa 2017

3 augusti 2017 - 3 augusti 2017

Bilsemester i Europa under sommaren 2017. Planerad rutt; Kalmar - Gdynia - Brno - Bolzano - Gardasjön - Comosjön - München - Dresden - Tropical Island - Rügen - Skåne - Kalmar.

MC till Spanien

MC till Spanien