Veneto

Allt trevligt har ett slut..
tisdag 9 oktober 2018 - Venedig, Veneto, Italien

Sista heldagen i Venedig och vi har endast som mål att besöka marknaden, komplettera Limones nya garderob,  och att vandra runt där vi inte varit tidigare. Väl komma till marknaden inser vi att den till största delen består av FISK - och det luktar, fisk!!!! Har blivit en del shopping,

Vilse - hela tiden!!!
måndag 8 oktober 2018 - Venedig, Veneto, Italien

Gårdagens plan - en kort promenad i väntan på den bokade rundturen med gondolfärd.. Passerar en kyrka med reklam för violinkonsert, som ska vara samma kväll, så klart vi ska gå på det!!! Går en guidad tur i närområdet där vi bor - en suveränt kunnig guide och helt klart värd

Senast aktiv - från Sverige
Venedig, Italien nästa - och sista!!!
lördag 6 oktober 2018 - Venedig, Veneto, Italien

Lämnar hotellet tidigt, båda vill vi ha god tid på oss.. Som det har flutit på, för bra för att hålla hela vägen....Buss, flyg, väntan, flyg, buss, buss och båt! Inga förseningar och bra mat/mellis/latte :-) Hittar till hotellet efter beskrivning och koll av personal som gått hem för

Från Venedig mot Rimini!
söndag 24 juni 2018 - Venedig, Veneto, Italien

Nu lämnar vi Venedig. Innan dess åkte vi från Malmö tidigt på midsommaraftons morgonen. Bytte tåg i Köpenhamn och sedan i Hamburg. Hamburgs tågstation var jättestor. Från Hamburg åkte vi till München, där åt vi kvällsmat på ett bierhaus, jag och Klara åt schnitzel. Efter

vattenstaden......
måndag 14 maj 2018 - Venedig, Veneto, Italien

Denna markliga stad som har kanaler isf gator.Batar isf bussar.Jag har svart att forsta hur detta fungerar men lar mig  lite lite hela tiden.Inte manga pratar engelska och det blir inte enklare men jag koper biljett o borjar. Jag ska till jarnvagstationen med bat alltsa.Inte bara jag utan

Maria Tawhid
ilmaria i TÅGLUFF 2018
Senast aktiv - från Sollefteå, Västernorrlands län, Sverige
Vingårdar here we come
fredag 27 april 2018 - Negrar, Veneto, Italien

Äntligen dags för vin. Vi kör en liten bit österut från gardasjön till valpolicellaområdet. Här görs bland annat Amarone och Ripassovinerna som vi älskar så mycket. Vi har hunnit med några vingårdar under dagen. Man svänger in på gården och får provsmaka alla viner man vill. Sen

Marcus
MacAndrea i Vin & Kiteresan
Senast aktiv - från Åseda, Kronobergs län, Sverige
Gardasjön
onsdag 25 april 2018 - Garda, Veneto, Italien

Äntligen framme i Italien. Efter en magisk resa genom alperna nådde vi gardasjöns norra spets. På slingriga pitoreska vägar tog vi oss söderut och vi slår läger i byn Garda.

Marcus

Dabo i Andra resor
Senast aktiv - från Osby, Skåne län, Sverige
San Vito al Tagliamento-Caorle 56 km
måndag 3 juli 2017 - Caorle, Veneto, Italien

Frukost och sen fina småvägar till Portoguaro, fika vid stationen, där Michael försöker beställa av annan gäst smått chockad. Kör mestadels cykelvägar och småvägar till Caorle. Vi njuter av dagen, stannar för ett mycket välförtjänt glas öl i San Giorgio di Livenza. Sista milen in

En tripp till Venedig
lördag 5 augusti 2017 - Venedig, Veneto, Italien

En tripp till Venedig blev det idag. En stad jag alltid viljat uppleva och tycker det är en skithäftig stad med alla dess kanaler, broar, trånga gator och byggnader.På Marcusplatsen fick man se upp för duvorna som flög likt projektiler i låg höjd, rent livsfarligt om en sådan flög in i

Portugal och sen???

Portugal och sen???

30 september 2018 - 11 oktober 2018

Limone har fyllt 30 år. Flera års sparande med fokus på en årsdagsresa, en resa med mor och dotter. Planeringen är att Limone flyger till Skåne söndagen den 30 september där vi i Lund tillbringar kvällen med att packa om och på bästa sätt förbereda oss. På måndagen ska vi ta tåget till Köpenhamn och därifrån flyga till Portugal. Skjuts beställd från flyg till Albufera där vi två "semestrade" för 25 år sedan. Två nätter bokade på hotell där och sen så....?

Tågluffen 2018

Tågluffen 2018

21 juni 2018 - 12 juli 2018

Familjen Petersson Bogatic luffar i Europa

TÅGLUFF 2018

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Vin & Kiteresan

Vin & Kiteresan

23 april 2018 - 20 maj 2018

Med husbil genom europa för att dricka vin och surfa Kite :)

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

Roadtrip Österrike, Italien, Frankrike och spanien

31 juli 2017 - 20 augusti 2017

En bilsemester med det mesta av allt under tre veckor

2017 Europasemester

2017 Europasemester

17 juli 2017 - 17 juli 2017

Bilresa i Europa. Vart vi vill. När vi vill.

Europa tvärtom 2017

Europa tvärtom 2017

14 juni 2017 - 14 juli 2017

Åter dags för en trip ut i vackra Europa. Denna gång tar vi dock och åker tvärtom emot jämfört mot de andra 3 gångerna (12, 14 och 16). Vi börjar dock som vanligt med att ta färjan i Göteborg mot Kiel. 1-a målet är södra Tyskland och att kolla in Neuschwanstein - slottet som är förebilden för Disneys Törnrosaslott. Därefter blir det Österrike och naturligtvis Italien som vi bara älskar. I Italien hämtar vi upp Bitten och Tony på Treviso flygplats. De kommer att vara med oss en vecka där vi verkligen hoppas att vi kan överföra vår kärlek till Italien till dem. Efter nästan 2 veckor i Italien åker vi vidare mot Franska Rivieran och vidare upp genom Frankrike över Lyon till Paris där vi äntligen får se det "äkta" Törnrosaslottet på Disneyland. Sista anhalten är Holland och Amsterdam där det ska inhandlas lökar och blommor för att förgylla trädgården här hemma till nästa vår. Färjan mot Sverige och Trelleborg avgår 13/7 och då hoppas vi att vi åter är uppfyllda med nya minnen och bilder som vi kan ta fram under den mörka och kalla vintern.

Venedig 2017

Venedig 2017

4 januari 2017 - 7 januari 2017

Weekend-resa till Venedig i Italien, tillsammans med Tilde och Rickard.

Bilsemester i Europa 2017

Bilsemester i Europa 2017

3 augusti 2017 - 3 augusti 2017

Bilsemester i Europa under sommaren 2017. Planerad rutt; Kalmar - Gdynia - Brno - Bolzano - Gardasjön - Comosjön - München - Dresden - Tropical Island - Rügen - Skåne - Kalmar.

Kajiteel
Nora Juhasz