Venedig

Allt trevligt har ett slut..
tisdag 9 oktober 2018 - Venedig, Veneto, Italien

Sista heldagen i Venedig och vi har endast som mål att besöka marknaden, komplettera Limones nya garderob,  och att vandra runt där vi inte varit tidigare. Väl komma till marknaden inser vi att den till största delen består av FISK - och det luktar, fisk!!!! Har blivit en del shopping,

Kaji Teel
Kajiteel i Portugal och sen???
Senast aktiv - från Sverige
Promenad genom stan
torsdag 5 januari 2017 - Venedig, Veneto, Italien

Vi vaknade som vanligt tidigt och var sugna på frukost! Selmer blev först lite besviken på utbudet men det var innan han hittat pannkaksmaskinen och Nutellamaskinen! 😊💖 Dessutom fanns det ju tre olika smaksatta croissant...Ungdomarna ville sova länge så vi bestämde att vi skulle se

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Venedig 2017
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
Återseende
onsdag 4 januari 2017 - Venedig, Veneto, Italien

Resan började egentligen redan igår då vi åkte till Malmö, Hyllie för övernattning på vårt favorithotell, Malmö Arena Hotell och Skajbar! Efter frukost på hotellet tog vi tåget till Kastrup för vidare transport med flyg via Zürich till Venedig. På Marco Polo flygplats utanför

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Venedig 2017
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
En dag i Venedig
onsdag 19 april 2017 - Venedig, Veneto, Italien

Så vaknade vi till soluppgång över Venedig! En sista dag i detta äventyret! Båttaxi mot hotell, som vi sen vandrade i många, långa o trånga gränder innan vi väl hittade fram😳. MÅNGA steg har det blivit idag! Ett glas vin o en öl på SAN Marcusplatsen, gjorde oss 320:- fattigare! Men,

Marita Hjortenbrink
MaritaochIngeOnTour i Pilgrimsresa
Senast aktiv - från Ashdod, Israel
Road Trip i södra Italien!
torsdag 30 juli 2015 - Venedig, Veneto, Italien

Så fint södra Italien är! Enda ner till klacken av skon körde vi, området som heter Salento. När jag kom fram till Rimini, där Camilla är ifrån, åt vi kvällsmat och sen visade hon mig ett ställe som heter Borgo Rimini som är ett område med en massa målningar på väggen. Väldigt

Venedig - Vilken underbar stad!
måndag 20 juli 2015 - Venedig, Veneto, Italien

Venedig, kärlekens stad. Detta är en perfekt stad att åka till med sin partner men har man inte det får man väl åka dit själv, vilket var precis vad jag gjorde. Man kan väl inte sitta hemma och vänta inte. Detta är staden som är uppbyggd öar som är connectad med hjälp av en massa

Venedig-en positiv överraskning!
söndag 21 juni 2015 - Venedig, Veneto, Italien

Vi lämnade Istrien och Rovinj efter 5 nätter. Bilvägen gick via Slovenien, en liten, liten, pyttebit på kartan, men som tog en evighet i verkligheten... men med P3 dokumentär (2 avsnitt) så tog vi oss genom bilköer ut till motorvägen mot Venedig. Boende på B&B Vanessa House i Olmo, en

Venedig tisdag
tisdag 26 maj 2015 - Venedig, Veneto, Italien

Venedig tisdag. Vi tog bilen till Ponto Saboni som ligger norr om Venedig där vi tog en båt 20 min till Venedig. Det var ett herrans liv innan vi kunde lägga till på rätt ställe, en annan båt var ivägen... Det var lång kö för att komma in på Marcusplatsen så vi struntade i det. Gick

Lena Abrahamsson
Nickelena i Toscana runt
Senast aktiv - från Kraków, Lillpolen, Polen
DAG 15 Torsdag
torsdag 31 juli 2014 - Venedig, Veneto, Italien

Den här morgon vaknade vi utvilade allihopa. Jag och Jonas vaknade före barnen vid 08.10 och barnen slog upp sina ögon vid 08.30. Gjorde frukost och klädde oss samt packade matsäck för idag stod venedig på schemat. Packade in oss i bilen och for iväg 10.06. Ut på motorvägen och raka

Lina Larsson
Trollungarnapavift i Italien
Senast aktiv - från Salzburg, Österrike
Portugal och sen???

Portugal och sen???

30 september 2018 - 11 oktober 2018

Limone har fyllt 30 år. Flera års sparande med fokus på en årsdagsresa, en resa med mor och dotter. Planeringen är att Limone flyger till Skåne söndagen den 30 september där vi i Lund tillbringar kvällen med att packa om och på bästa sätt förbereda oss. På måndagen ska vi ta tåget till Köpenhamn och därifrån flyga till Portugal. Skjuts beställd från flyg till Albufera där vi två "semestrade" för 25 år sedan. Två nätter bokade på hotell där och sen så....?

Venedig 2017

Venedig 2017

4 januari 2017 - 7 januari 2017

Weekend-resa till Venedig i Italien, tillsammans med Tilde och Rickard.

Pilgrimsresa

Pilgrimsresa

31 mars 2017 - 22 april 2017

Familjen Griswalds i Europa

Familjen Griswalds i Europa

11 juni 2015 - 25 juni 2015

Ingen trip för den late, utan i sann Gandalf-anda är resan späckad med aktiviteter... Minst 3 alptoppar ska vi hinna med att bestiga!

Toscana runt

Toscana runt

23 maj 2015 - 30 maj 2015

Vi flyger till Pisa där vi hämtar hyrbilen och kör norrut mot de fem byarna. Efter det styr vi kosan mot okända mål, helt efter tycke o smak för dagen. Inget förbokat, spännande och ett nytt sätt för oss att resa...

Italien

Italien

17 juli 2014 - 9 augusti 2014

Tanken är att vi ska bila ner till Italien och vara där i 2 veckor. Vi får se hur långt vi kommer med två små trollungar som inte är så förtjusta i att åka bil..

Tågluff 2014

Tågluff 2014

12 juli 2014 - 29 juli 2014

Familjen Thorén är tillbaka igen, denna gång med ännu en tågluff!

Janna och Mattaah på äventyr

Janna och Mattaah på äventyr

30 juni 2014 - 20 juli 2014

Hej alla nära och kära! Johanna och Mats på InterRail - det vill ni inte missa! Välkomna med på vår resa!

Florens 2014

Florens 2014

20 maj 2014 - 19 juni 2014

Mc-resan för 2014 börjar ta form. Ursprungligen är den inspirerad av Dan Browns senaste bok: Inferno. Handlingen i boken utspelas till stor del i Venedig och Florens fantastiska miljöer. Dessutom skall jag besöka Kärnten i Österrike och den berömda Italienska Rivieran. Därefter åker jag de två legendariska rutterna i de franska alperna: Route des Grand Alpes och Route Napoleon samt bergen i Chevennerna. I bara farten blir det besök i städerna Genua, Marseilles, Avignon och berömda bron Millau i Frankrike. Hemresan sker via Luxembourg, Moseldalen och ett par gamla Tyska städer. I år åker jag inte ensam, utan Arne Svensson från Perstorp blir min färdkamrat. Vi kör BMW båda två, så vi har mycket gemensamt! Efterhand skall jag lägga upp rutten här på bloggen. Vi hörs!

Kaji Teel
Kajiteel