Jamhuri ya Uganda

HOW TO JOIN ILLUMINATI SECRET SOCIETY FOR MONEY +27734818506 IN US,Canada,Guyana Uk,France,Germany,Spain ,Poland,Switzerland,Romania,Bulgaria,Denmark,Finland,Netherlands,Norway,Sweden ,Egypt,Jordan,Sudan,Tunisia,South Africa
torsdag 2 maj 2019 - Jamhuri ya Uganda

HOW TO JOIN ILLUMINATI SECRET SOCIETY FOR MONEY +27734818506 IN US,Canada,Guyana Uk,France,Germany,Spain ,Poland,Switzerland,Romania,Bulgaria,Denmark,Finland,Netherlands,Norway,Sweden ,Egypt,Jordan,Sudan,Tunisia,South Africa Bahrain,Iraq,Kuwait,Oman,Qatar,Saudi Arabia,UAE ,Australia,New

EASY & QUICK-INTERNATIONAL-LOAN TO DAY IS HERE FOR YOU CALL +27780171131.THIS IS FOR ALL COUNTRIES+27780171131 .this is for all countries  Do you need Finance?
fredag 12 januari 2024 - Jamhuri ya Uganda

EASY & QUICK-INTERNATIONAL-LOAN TO DAY IS HERE FOR YOU CALL +27780171131.THIS IS FOR ALL COUNTRIES+27780171131 .this is for all countries Do you need Finance?Are you looking for Finance?Are you looking for a money to enlarge your business?We help individuals and companies to obtain loan for

Return lost lover spells in Norway,UK,Londonderry,Manchester,Newcastle +27731356845 Mama Jafali
fredag 7 juni 2019 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Am Prof Mama Jafali am blessed to cast powerful Spells and perform Traditional Healing with a number of different powerful prayers to ensure satisfaction to my clients. . , Have you been disappointed by other Spell Casters and Traditional Healers who have failed to fulfill your request? Have you

Pinkfest
söndag 20 januari 2019 - Jinja, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda

Var uppe ett bra tag innan de flesta idag med, vi är ju några som är tidiga. När klockan närmade sig 8 så var de flesta igång, både vi som skulle vara kvar o de som skulle ut o rafta på Nilen. De skulle åka från campen ca 8.30 o vi övriga väntade på Jenny för att komma igång med

Besök i Kampala o eftermiddag vid poolen
fredag 18 januari 2019 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Idag var det sen frukost, inte förrän 8.30, men jag var uppe tidigt o gick upp till receptionen redan runt 6 o försökte få iväg inläggen jag samlat på mig. Vi hade bara lagt på presenningen halvvägs igår för att det skulle vara mer luftigt men under natten blåste det upp o den blåste

Ekvatorn o sen Kampala
torsdag 17 januari 2019 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Jag vaknade tidigt o gick upp på toa. Satt sen uppe i drygt 1 timme innan det var frukost. Benny o Thomas var också uppe. Efter frukosten så skulle de flesta iväg på en safaritur med bussen. Jag, Anne-Marie, Benny, Malin, Thomas, Ulla o Svante stannade kvar. Vi hade tagit ner presenningen o

Barnhemmet Hope Uganda
måndag 14 januari 2019 - Kabale, Västprovinsen, Jamhuri ya Uganda

Idag var det sovmorgon men jag var vaken o uppe redan halv sex. Gick utanför bussen o tänkte försöka ladda upp gårdagens dagboksinlägg men det ville inte alls funka. Får väl se när det kan bli nästa gång, tror inte vi har internet på några dagar nu. Det gick i alla fall att ladda upp

Kampala 3-4 jan
fredag 4 januari 2019 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

3 janEn lugn fm på campen innan vi reste till Kampala på em.Resan dit tog 2,5h men var ändå ganska behaglig då det var svalare pga lätt regn!Vi bor på Red Chilli Resort som har egen pool! Större delen av kvällen tillbringades vid poolen då det var pizzakväll! Blev rejältmyggbiten vid

Nyår vid Nilen 31 dec - 2 jan
fredag 4 januari 2019 - Jinja, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda

31 decVi vaknade av ett åskoväder och det smattrade bra på taket! Tidig frukost och en lång bussdag väntade. Körsträckan var inte så lång men vi skulle ta oss igenom Kampala för att komma till Jinja. På vägen dit passerade vi ekvatorlinjen!Vi bor en väldigt trevlig camp vid Nilen, Nile

Sista dagen
onsdag 30 maj 2018 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

På onsdagen träffades några i projektet för att sammanfatta veckan och hur vi går vidare. Vi checkade ut och begav oss sedan till Kampala för lunch och lite shopping. Kampala, som är Ugandas huvudstad, är betydligt med utvecklad än andra tätorter i landet. Det var mycket som var bättre

Anja Persson
anjajohanna i Utbytesprojekt i Uganda
Senast aktiv - från Vena, Sverige
Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

7 januari 2019 - 11 februari 2019

Först reser jag med Rosa Bussarna till Rwanda och Uganda. Besöker Bergsgorillorna i Uganda. När denna resan är över, 22 januari, så åker jag inte hem utan flyger till Malawi för att återse byn Lifuwu och mina vänner där. Ska volontärarbeta med Help2kids igen.

Bergsgorillor i Rwanda & Uganda med Rosa Bussarna

Bergsgorillor i Rwanda & Uganda med Rosa Bussarna

19 december 2018 - 6 januari 2019

Äventyr och safariresa med Bergsgorillorna som huvudattraktion.

Utbytesprojekt i Uganda

Utbytesprojekt i Uganda

22 maj 2018 - 31 maj 2018

I drygt en vecka kommer jag tillsammans med två kollegor, tre ungdomar och två kommunpolitiker att vara i Mukono som ligger utanför Kampala i Uganda. Det är ett treårigt utbytesprojekt finansierat av ICLD som jag är med i genom mitt jobb som ungdomssamordnare. Målet med projektet är att göra insatser i både Mukono och Vimmerby kommun för att minska ungdomsarbetslösheten. Förmodligen är schemat för veckan fullspäckat med arbetsmöten och utflykter och det kommer inte finnas mycket tid att skriva. Jag tänker ändå att jag kan dela med mig lite av resan här om det finns tid.

Uganda & Kenya

Uganda & Kenya

16 mars 2017 - 27 april 2017

Min vän Linnea och jag åker till Östafrika för att praktisera som blivande barnsjuksköterskor på ett sjukhus i Kampala, Uganda i 4 veckor och därefter 2 veckors äventyr i Uganda och Kenya! Ska äntligen få uppleva Afrika, galet :-) Också hoppas vi att denna resdagbok faktiskt har blivit bättre och kommer att fungera hela resan..!

Kärringarna på date med Mr Grey

Kärringarna på date med Mr Grey

5 januari 2017 - 6 februari 2017

Denna gången är huvudsyftet med resan att besöka Bergsgorillorna i Virungabergen. Vi hoppas naturligtvis att få träffa en o annan silverrygg med familj. Vi börjar med att ta oss genom Kenya o bla tillbringa några dagar i Masai Mara innan vi fortsätter till Uganda. Vi tänker avsluta på Seychellerna med öluffning o lata dagar

Gorillor i Uganda

Gorillor i Uganda

11 februari 2016 - 15 februari 2016

Är man i grannlandet och jobbar så bara måste dessa upplevas...magiskt!

Paradiset...

Paradiset...

14 februari 2016 - 24 februari 2016

En kärleksresa, för att vi är så värda det!

Äventyr i östra och södra Afrika

Äventyr i östra och södra Afrika

27 november 2015 - 9 januari 2016

Några veckors äventyr i östra och södra Afrika.

Dagens u-landsproblem och andra betraktelser

Dagens u-landsproblem och andra betraktelser

4 oktober 2015 - 20 februari 2017

Spännande version två av Sandra i Uganda!

We did it!

107
Equator Line Uganda Kayabwe, Kayabwe, Central Region, Jamhuri ya Uganda
113
102
Bwindi Impenetrable National Park, Western Regional Park, Västprovinsen, Jamhuri ya Uganda
Bodil Kvick
MammaBodil