Jamhuri ya Uganda

Riverrafting

JinjaResan till Jinja började inte jättebra om vi säger så...vi var i tid och likaså bussen som skulle plocka upp oss! Problemet var att vi skulle plocka upp fler på vägen... vi skulle hämta 5 stycken på ett hotell där bara två stod o väntade, efter ca 10min kommer en tredje och sen

Sista veckan i Kampala

Hej allihopa! Nu har vi gjort klart praktiken och håller nu på att packa för att dra vidare till Jinja tidigt imorgon! Det känns lite märkligt men samtidigt ganska skönt, vi känner oss ganska färdiga med detta nu... I veckan har vi varit på Malnutrition ward, dvs undernärda barn, det är

Neonatal

Veckan på NeoDenna veckan har minst sagt varit omtumlande för oss båda, känns som att man har gått igenom alla tänkbara känslor på en o samma dag, man blir ledsen, frustrerad, irriterad, glad, tom... det har nog varit den tuffaste men samtidigt mest givande avdelningen vi varit på!

"Här går allting långsamt utom Boda-Bodas"

Måndag igen och ny avdelning. I helgen har vi varit på ett lite mindre safari i Lake Mburo som ligger lite närmre Kampala fast söderut istället. Våra barnmorskevänner har nu lämnat oss..:( (Vi saknar er!) så vi fick ta med deras sjuksköterskekollegor istället;). Vi fem åkte på

Andra veckan på Mulagos sjukhus

Safarin är nu ett minne blott. I måndags hade vi våran första dag på barnakuten. En minst sagt kaotisk avdelning. Ingen av oss har någonsin arbetet inom akutsjukvården i Sverige vilket iofs inte kan jämföras med hur det fungerar här. Vi blev ordentligt chockade båda två och kände oss

Safari

Murchison falls En helg i en skumpande bil med två barnmorskestudenter och en guide:) Har haft en helt fantastisk helg i Murchison falls National park, vi åkte från Kampala vid 9am i fredags och hade ca 8h bilresa norrut framför oss, det låter mycket men det var faktiskt inte alls jobbigt,

Baby Kawempe

24/3 Nu har vi varit här i Kampala i en vecka och tiden bara springer iväg (oftast). Vi har varit på samma avdelning i fyra dagar och försökt vara till så mycket nytta som vi kunnat, vilket inte varit det lättaste för det är ingen som ger oss några uppgifter eller liknande utan vi måste

Praktik

Första dagen på praktiken!Vi fick veta i fredags att vi skulle komma till kontoret kl 8.30 på måndag för att bli visade omklädning osv. Vi fick också fylla i ett papper i fredags med vilka avdelningar vi ville vara på vilka veckor. Vi går dit i tid och får såklart vänta..;) någon

Händelserik dag

IgårFörsta dagen på egen hand så att säga...vi märkte ganska snabbt att vi verkligen inte har koll på någonting här nere, ingenting fungerar som vi tror och är vana vid  och vi vet inget om vilka områden som är säkra, vilken taxi som är okej att ta osv...vi får fråga hela tiden! Vi

En väldigt lång resa

Okej, nu är vi då i Kampala, på Mulago guest house för att vara exakt. Resan hit var allt annat än problemfri...inga större saker men. Vi skulle bli hämtade hemma hos Linnea kl. 03.30 för att åka till flygplatsen och runt 01 vaknar Linnea och mår skit, vi kan väl säga att hon va rätt

Uganda & Kenya

Uganda & Kenya

16 mars 2017 - 27 april 2017

Min vän Linnea och jag åker till Östafrika för att praktisera som blivande barnsjuksköterskor på ett sjukhus i Kampala, Uganda i 4 veckor och därefter 2 veckors äventyr i Uganda och Kenya! Ska äntligen få uppleva Afrika, galet :-) Också hoppas vi att denna resdagbok faktiskt har blivit bättre och kommer att fungera hela resan..!

Kärringarna på date med Mr Grey

Kärringarna på date med Mr Grey

5 januari 2017 - 6 februari 2017

Denna gången är huvudsyftet med resan att besöka Bergsgorillorna i Virungabergen. Vi hoppas naturligtvis att få träffa en o annan silverrygg med familj. Vi börjar med att ta oss genom Kenya o bla tillbringa några dagar i Masai Mara innan vi fortsätter till Uganda. Vi tänker avsluta på Seychellerna med öluffning o lata dagar

Gorillor i Uganda

Gorillor i Uganda

11 februari 2016 - 15 februari 2016

Är man i grannlandet och jobbar så bara måste dessa upplevas...magiskt!

Paradiset...

Paradiset...

14 februari 2016 - 24 februari 2016

En kärleksresa, för att vi är så värda det!

Äventyr i östra och södra Afrika

Äventyr i östra och södra Afrika

27 november 2015 - 9 januari 2016

Några veckors äventyr i östra och södra Afrika.

Dagens u-landsproblem och andra betraktelser

Dagens u-landsproblem och andra betraktelser

4 oktober 2015 - 20 februari 2017

Spännande version två av Sandra i Uganda!

We did it!

We did it!

17 augusti 2015 - 16 oktober 2015

A Working Holiday in Ugandan 2015

A Working Holiday in Ugandan 2015

15 februari 2015 - 3 mars 2015

To Uganda via Ethipoia I went. To particitpate in an exchange program with the Universiyt of Makerere. Since it was work related, travelling will have to take the back seat. I was presenting my research and also holding class in Global Marketing But hey, the experience of just being there was great. Trying african food, experience tropical weather, and fighting with Mosquitoes and Malaria

Fantastiska Afrika & Asien

Fantastiska Afrika & Asien

10 januari 2015 - 28 maj 2015

Ris, tempel, handsprit, bussar och malariatabletter, det här kommer bli fint :D

Jul och nyår med gorillorna

Jul och nyår med gorillorna

20 december 2014 - 6 januari 2015

Mot Rwanda och Uganda för jul och nyårsfirande. Kommer tillbringa storhelgen med lite andra släktingar iår ;-)

Unnamed Road, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda
Nile Crescent, Jinja, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda