Central Region

Praktik

Första dagen på praktiken!Vi fick veta i fredags att vi skulle komma till kontoret kl 8.30 på måndag för att bli visade omklädning osv. Vi fick också fylla i ett papper i fredags med vilka avdelningar vi ville vara på vilka veckor. Vi går dit i tid och får såklart vänta..;) någon

Händelserik dag

IgårFörsta dagen på egen hand så att säga...vi märkte ganska snabbt att vi verkligen inte har koll på någonting här nere, ingenting fungerar som vi tror och är vana vid  och vi vet inget om vilka områden som är säkra, vilken taxi som är okej att ta osv...vi får fråga hela tiden! Vi

En väldigt lång resa

Okej, nu är vi då i Kampala, på Mulago guest house för att vara exakt. Resan hit var allt annat än problemfri...inga större saker men. Vi skulle bli hämtade hemma hos Linnea kl. 03.30 för att åka till flygplatsen och runt 01 vaknar Linnea och mår skit, vi kan väl säga att hon va rätt

Strömlös, hudlös och mobillös - men hade i alla fall tur med vädret!

Det nya året började ungefär som det andra slutade, dvs med elavbrott, mobiltelefonförluster, inställda boxningsmatcher och andra allmänt miserabla händelser. Jag vet inte vad jag är mest trött på, undermåliga kinesiska produkter, undermåliga ugandiska hantverkare, vår extremt

Middagen som levde, bröstchock och värmekaos - allt om julen i Kampala
onsdag 28 december 2016 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Jag håller på att bli galen över den totala bristen på planeringsörmåga som råder i det här landet. Under de senaste veckorna har jag bland annat upplevt en julmiddag som fortfarande levde vid tidpunkten då den skulle ätas, en boxningsmatch som ställdes in tre timmar efter att den skulle

Trodde hon nått botten - blev dator och telefonlös IGEN samt ÄNNU mera trångbodd
söndag 4 december 2016 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

På grund av diverse tekniska problem samt allmän lättja har jag inte skrivit något på jättelänge. Mitt liv rullar i alla fall på som vanligt där vanligt numer innebär att bo på drygt 40 kvadratmeter med fem andra personer. Familjen som jag antar att jag får kalla dem har alltså

Usel hemmafru briljerar i bodybuilding OCH stavning
onsdag 16 november 2016 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Mitt tillvaro som kollektivboende har hittills framskridit förvånansvärt problemfritt. Jag har vant mig vid den tämligen begränsade rörelsefriheten i lägenheten och hittills inte slagit i tån i en enda möbel. Jag har insett att barnet, som heter Elijah, är ungefär 90 miljarder gånger

Lämnade balkongdörren öppen – blev datorlös och extremt trångbodd
söndag 6 november 2016 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Den epok av minimalism som präglade inredningen i min lägenhet visar sig bli ytterst kortvarig. Jag vill härmed ta tillbaks precis ALLT jag sagt om Ugandiers ovilja till att använda möbler. Efter en väldigt dramatisk vecka delar jag och mina två cyklar nu den  50 kvadratmeter stora

Muzungu återvänder till Uganda och kan precis ana vad som händer sen

Jag är tillbaks i Uganda för att under fyra månader förkovra mig ytterligare i mikrolån samtidigt som jag undflyr vintern. Detta kommer med största sannolikhet innebära att vintern skjuts upp, närmare bestämt tills den 19:e februari klockan nio på morgonen då undertecknad anländer till

Åkte till Uganda som programmerarvolontär – blev popstjärna

Efter en fem månader lång övertalningskampanj där jag gång på gång framhärdat i hur ofarligt och sjukdomsfritt det är i Uganda är det äntligen dags för besök av min kära familj. Allt är dock nära att förstöras då jag trots intag av profylax drabbas av malaria två dagar innan den

Uganda & Kenya

Uganda & Kenya

16 mars 2017 - 27 april 2017

Min vän Linnea och jag åker till Östafrika för att praktisera som blivande barnsjuksköterskor på ett sjukhus i Kampala, Uganda i 4 veckor och därefter 2 veckors äventyr i Uganda och Kenya! Ska äntligen få uppleva Afrika, galet :-) Också hoppas vi att denna resdagbok faktiskt har blivit bättre och kommer att fungera hela resan..!

Gorillor i Uganda

Gorillor i Uganda

11 februari 2016 - 15 februari 2016

Är man i grannlandet och jobbar så bara måste dessa upplevas...magiskt!

Äventyr i östra och södra Afrika

Äventyr i östra och södra Afrika

27 november 2015 - 9 januari 2016

Några veckors äventyr i östra och södra Afrika.

Dagens u-landsproblem och andra betraktelser

Dagens u-landsproblem och andra betraktelser

4 oktober 2015 - 20 februari 2017

Spännande version två av Sandra i Uganda!

We did it!

We did it!

17 augusti 2015 - 16 oktober 2015

A Working Holiday in Ugandan 2015

A Working Holiday in Ugandan 2015

15 februari 2015 - 3 mars 2015

To Uganda via Ethipoia I went. To particitpate in an exchange program with the Universiyt of Makerere. Since it was work related, travelling will have to take the back seat. I was presenting my research and also holding class in Global Marketing But hey, the experience of just being there was great. Trying african food, experience tropical weather, and fighting with Mosquitoes and Malaria

Fantastiska Afrika & Asien

Fantastiska Afrika & Asien

10 januari 2015 - 28 maj 2015

Ris, tempel, handsprit, bussar och malariatabletter, det här kommer bli fint :D

Östafrika/Ostafrika Julen/Weihnachten 2014

Östafrika/Ostafrika Julen/Weihnachten 2014

18 december 2014 - 6 januari 2015

Kenya, Uganda och Rwanda Jul/Nyår 2014/2015, Denna gång reser bara halva Familien Hagström, Markus och Margit. Kenia, Uganda und Ruanda Weihnachten/Neujahr 2014/2015. Markus und Margit reisen in Afrika.

East Africa Overland

East Africa Overland

30 oktober 2014 - 1 december 2014

En resa tillsammans med min bättre hälft:) Vi startar i Uganda, reser vidare in i Kenya, därefter Tanzania och avslutar vår resa med sol och vad på Zanzibar!

Praktik på Vi-skogen

Praktik på Vi-skogen

20 oktober 2014 - 20 mars 2015

Här kan ni följa mig när jag gör praktik på Vi-skogen i Masaka. Det blir lite mer personligt än på Vi-skogens egna blogg :) Vi ses!

Owen Road, Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda
Psychiatry Ward 16, Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda