Kampala

Return lost lover spells in Norway,UK,Londonderry,Manchester,Newcastle +27731356845 Mama Jafali
fredag 7 juni 2019 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Am Prof Mama Jafali am blessed to cast powerful Spells and perform Traditional Healing with a number of different powerful prayers to ensure satisfaction to my clients. . , Have you been disappointed by other Spell Casters and Traditional Healers who have failed to fulfill your request? Have you

Besök i Kampala o eftermiddag vid poolen
fredag 18 januari 2019 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Idag var det sen frukost, inte förrän 8.30, men jag var uppe tidigt o gick upp till receptionen redan runt 6 o försökte få iväg inläggen jag samlat på mig. Vi hade bara lagt på presenningen halvvägs igår för att det skulle vara mer luftigt men under natten blåste det upp o den blåste

Ekvatorn o sen Kampala
torsdag 17 januari 2019 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Jag vaknade tidigt o gick upp på toa. Satt sen uppe i drygt 1 timme innan det var frukost. Benny o Thomas var också uppe. Efter frukosten så skulle de flesta iväg på en safaritur med bussen. Jag, Anne-Marie, Benny, Malin, Thomas, Ulla o Svante stannade kvar. Vi hade tagit ner presenningen o

Kampala 3-4 jan
fredag 4 januari 2019 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

3 janEn lugn fm på campen innan vi reste till Kampala på em.Resan dit tog 2,5h men var ändå ganska behaglig då det var svalare pga lätt regn!Vi bor på Red Chilli Resort som har egen pool! Större delen av kvällen tillbringades vid poolen då det var pizzakväll! Blev rejältmyggbiten vid

Sista dagen
onsdag 30 maj 2018 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

På onsdagen träffades några i projektet för att sammanfatta veckan och hur vi går vidare. Vi checkade ut och begav oss sedan till Kampala för lunch och lite shopping. Kampala, som är Ugandas huvudstad, är betydligt med utvecklad än andra tätorter i landet. Det var mycket som var bättre

Anja Persson
anjajohanna i Utbytesprojekt i Uganda
Senast aktiv - från Vena, Sverige
Sista veckan i Kampala
fredag 14 april 2017 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Hej allihopa! Nu har vi gjort klart praktiken och håller nu på att packa för att dra vidare till Jinja tidigt imorgon! Det känns lite märkligt men samtidigt ganska skönt, vi känner oss ganska färdiga med detta nu... I veckan har vi varit på Malnutrition ward, dvs undernärda barn, det är

Neonatal
lördag 8 april 2017 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Veckan på NeoDenna veckan har minst sagt varit omtumlande för oss båda, känns som att man har gått igenom alla tänkbara känslor på en o samma dag, man blir ledsen, frustrerad, irriterad, glad, tom... det har nog varit den tuffaste men samtidigt mest givande avdelningen vi varit på!

Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
"Här går allting långsamt utom Boda-Bodas"
måndag 3 april 2017 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Måndag igen och ny avdelning. I helgen har vi varit på ett lite mindre safari i Lake Mburo som ligger lite närmre Kampala fast söderut istället. Våra barnmorskevänner har nu lämnat oss..:( (Vi saknar er!) så vi fick ta med deras sjuksköterskekollegor istället;). Vi fem åkte på

Andra veckan på Mulagos sjukhus
torsdag 30 mars 2017 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Safarin är nu ett minne blott. I måndags hade vi våran första dag på barnakuten. En minst sagt kaotisk avdelning. Ingen av oss har någonsin arbetet inom akutsjukvården i Sverige vilket iofs inte kan jämföras med hur det fungerar här. Vi blev ordentligt chockade båda två och kände oss

Baby Kawempe
söndag 26 mars 2017 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

24/3 Nu har vi varit här i Kampala i en vecka och tiden bara springer iväg (oftast). Vi har varit på samma avdelning i fyra dagar och försökt vara till så mycket nytta som vi kunnat, vilket inte varit det lättaste för det är ingen som ger oss några uppgifter eller liknande utan vi måste

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

7 januari 2019 - 11 februari 2019

Först reser jag med Rosa Bussarna till Rwanda och Uganda. Besöker Bergsgorillorna i Uganda. När denna resan är över, 22 januari, så åker jag inte hem utan flyger till Malawi för att återse byn Lifuwu och mina vänner där. Ska volontärarbeta med Help2kids igen.

Bergsgorillor i Rwanda & Uganda med Rosa Bussarna

Bergsgorillor i Rwanda & Uganda med Rosa Bussarna

19 december 2018 - 6 januari 2019

Äventyr och safariresa med Bergsgorillorna som huvudattraktion.

Utbytesprojekt i Uganda

Utbytesprojekt i Uganda

22 maj 2018 - 31 maj 2018

I drygt en vecka kommer jag tillsammans med två kollegor, tre ungdomar och två kommunpolitiker att vara i Mukono som ligger utanför Kampala i Uganda. Det är ett treårigt utbytesprojekt finansierat av ICLD som jag är med i genom mitt jobb som ungdomssamordnare. Målet med projektet är att göra insatser i både Mukono och Vimmerby kommun för att minska ungdomsarbetslösheten. Förmodligen är schemat för veckan fullspäckat med arbetsmöten och utflykter och det kommer inte finnas mycket tid att skriva. Jag tänker ändå att jag kan dela med mig lite av resan här om det finns tid.

Uganda & Kenya

Uganda & Kenya

16 mars 2017 - 27 april 2017

Min vän Linnea och jag åker till Östafrika för att praktisera som blivande barnsjuksköterskor på ett sjukhus i Kampala, Uganda i 4 veckor och därefter 2 veckors äventyr i Uganda och Kenya! Ska äntligen få uppleva Afrika, galet :-) Också hoppas vi att denna resdagbok faktiskt har blivit bättre och kommer att fungera hela resan..!

Äventyr i östra och södra Afrika

Äventyr i östra och södra Afrika

27 november 2015 - 9 januari 2016

Några veckors äventyr i östra och södra Afrika.

Dagens u-landsproblem och andra betraktelser

Dagens u-landsproblem och andra betraktelser

4 oktober 2015 - 20 februari 2017

Spännande version två av Sandra i Uganda!

We did it!

We did it!

17 augusti 2015 - 16 oktober 2015

A Working Holiday in Ugandan 2015

A Working Holiday in Ugandan 2015

15 februari 2015 - 3 mars 2015

To Uganda via Ethipoia I went. To particitpate in an exchange program with the Universiyt of Makerere. Since it was work related, travelling will have to take the back seat. I was presenting my research and also holding class in Global Marketing But hey, the experience of just being there was great. Trying african food, experience tropical weather, and fighting with Mosquitoes and Malaria

Fantastiska Afrika & Asien

Fantastiska Afrika & Asien

10 januari 2015 - 28 maj 2015

Ris, tempel, handsprit, bussar och malariatabletter, det här kommer bli fint :D

Östafrika/Ostafrika Julen/Weihnachten 2014

Östafrika/Ostafrika Julen/Weihnachten 2014

18 december 2014 - 6 januari 2015

Kenya, Uganda och Rwanda Jul/Nyår 2014/2015, Denna gång reser bara halva Familien Hagström, Markus och Margit. Kenia, Uganda und Ruanda Weihnachten/Neujahr 2014/2015. Markus und Margit reisen in Afrika.

Bodil Kvick
MammaBodil