573 Bilder & 19 348 Dagböcker

Första dagen
måndag 20 mars 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Resan från Sverige till Japan var så gaaaalet långtråkig 😓 12 timmar senare och vi var äntligen framme på flygplatsen i Japan. Nu började dock nästa problem, hur fan ska vi lyckas ta oss till hotellet? Alla skyltar var på japanska och deras tunnelbanesystem var i princip omöjlig att

Jenny
Jenberth i Japan
Senast aktiv - från Arlanda, Stockholms län, Sverige
Stop in Japan
torsdag 19 januari 2017 - Osaka prefektur, Japan

We have a 10 hour stop here in Osaka. We went in to town and ate some Octopus balls. Lot's of people found us very interesting and wanted their picture with us.. Joline was the highlight of course. :)Osaka was quite cold, +10 but at least warmer than Sweden. Our flight to Cairns is 3 hours late so

Thomas Mikrut
Mr.Aloha i Australien 2017
AKIHABARA
måndag 9 januari 2017 - Akihabara, Taito, Japan

9 JanuariIdag hade vi bestämt att ge oss iväg till skolan i Akihabara för att gå igenom lite saker innan skolstarten imorgon!Vi tog oss till stationen dör vi frågade Ticket office hur mycket vi skulle betala för att ta oss till Akihabara. Återigen på krasslig japanska då engelska inte

Redan hemlängtan?
söndag 8 januari 2017 - Saitama, Saitama prefektur, Japan

8 JanuariVaknade sent idag vilket inte gjorde mig något alls utan bara njöt.Jenny hörde av sig vid 12 och sa att hon skulle iväg för att kolla vidare efter sängkläder och även nånting att fixa hennes adapter. Jag valde att haka på då även min adapter inte passade här.Har två stycket,

Japans Dollarstore
lördag 7 januari 2017 - Saitama prefektur, Japan

7 JanuariVaknade klockan 9 av fågelsång jag aldrig hade hör förut. Studsade upp och undrade "vars fasen är jag... juste det, JAPAN!"Öppnade min balkong där jag har fantastisk utsikt... Om 2 hus och en High School kan vara i den kategorin. Men det fascinerade mig likaså. Av att höra hur det

Next stop: JAPAN
fredag 6 januari 2017 - Saitama, Saitama prefektur, Japan

5-6 JanuariJa! Då var det då snart dags för skolstart på Intercultural Institute of Japan!Men tänkte dela med mig vad jag har gjort dom senaste dagarna sen jag anlände till Japan!Efter att ha sagt hej då till min familj och släkt hemma i lilla, kalla Kramfors så gav jag och min mamma och

Fuji-Tokyo
fredag 18 november 2016 - Tokyo prefektur, Japan

FUJIMed tåg reste vi mot Fujiberget. Vi fick byta ett antal gånger till olika lokala tåg, det sista sicksackade sig högre upp genom att åka framåt och sen backa omväxlande ett antal gånger. Till sist kom vi fram till en sjö där den bästa utsikten mot Fuji skulle vara. Vi åkte båt

Vi bugar för Mt Fuji
tisdag 15 november 2016 - Fujikawaguchiko, Yamanashi prefektur, Japan

Fujisan. Fujisan! Med sina ståtliga 3776 meter står den bara där i ensamt majestät och sträcker på sig, synlig från alla håll. Jag känner en djup vördnad och glädje över att bara få befinna mig i dess närhet. Någon skrev ”Mt Fuji is a beautiful mountain to view, but an ugly one to

CatrinJ i Japan
Hiroshima-Kanazawa
måndag 14 november 2016 - Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan

Med superexpresståget Shinkansen tog vi oss till Hiroshima. Det var väldigt imponerande att se vilken ordning det var på allt. Mycket information om exakt var på perrongen man ska gå på sin vagn, på vilken sida man ska gå av tåget och det bästa av allt, de går alltid på sekunden enligt

Konstrunda på Naoshima och improvisation i Kobe
söndag 13 november 2016 - Kobe, Hyogo prefektur, Japan

Konst(ig), konst, konst…. Himeji följs av Naoshima, en ö i Seto-havet, som traditionellt levt på fiske och viss industriverksamhet, nu med klassiska glesbygdsproblem. Som en lösning hölls 2010 en stor konstfestival som lockade närmare miljonen besökare. Konstinstallationer med havet och

CatrinJ i Japan

17 mars 2017 - 31 mars 2017

Besöker Japan för att få se min bror gifta sig :)

Australien 2017

Australien 2017

18 januari 2017 - 31 mars 2017

Mikrut's parental leave in Australia. :)

6 Månaders studier i Japan!

6 Månaders studier i Japan!

6 januari 2017 - 30 juni 2017

Detta är min resa där jag äntligen uppfyller en av mina stora drömmar! Att få bo och studera i Japan! Japan har alltid varit högt upp på min lista, både som resemål, men även som generellt intresse. Att äntligen få vara här och uppleva det går inte att beskriva, men jag ska försöka beskriva det så gott jag kan i denna resedagbok! I skrivande stund har jag redan anlänt till Japan för 4 dagar sedan, men har nu äntligen kommit till ro med uppackning osv. Så hoppas ni förstår varför jag börjar på dag 4 och inte dag 1 :)

Höst i Japan

Höst i Japan

6 november 2016 - 20 november 2016

Vi åker runt i Japan för att uppleva de vackra höstfärgerna och uppleva kulturen.

30 oktober 2016 - 18 november 2016

Lite mer civiliserad Asientur.

Sapporo

Sapporo

27 juni 2016 - 4 juli 2016

Semester, stad, norra Japan... norraste Japan.

Japan 2016

Japan 2016

23 maj 2016 - 1 juni 2016

Tokyo, in and around! Med besök till Disneyland och Legoland bla.

Japan en gång till

Japan en gång till