Japan

Dag 42 - Beer party
tisdag 24 juli 2018 - Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Idag var det beer party! Men innan dess har det varit en jobbdag fylld med programmering. Det går ändå framåt för mig, men just nu är jag bara mest irriterad på att jag inte fick datan tidigare. Det verkar än så länge som att arbetet faktiskt är genomförbart, men det känns helt

Dag 40 och 41 - En ny jättebuddha och en hopplös dag på jobbet
måndag 23 juli 2018 - Kamakura, Tokyo prefektur, Japan

Igår, söndag, tog jag mig en dagstur till Kamakura, en liten ort precis vid havet ungefär en timme utanför Tokyo. En timme utanför Tokyo innebär alltså två timmar från Kamifukuoka, men det gjorde inte så mycket att det blev mycket tågåkning. Det var mest bara skönt att komma bort från

Dag 32 - En dag i Matsumoto
lördag 21 juli 2018 - Matsumoto, Nagano prefektur, Japan

Dagen startade tidigare än planerat. Jag vaknade upp redan halv åtta och bestämde mig för att ta ett tidigare tåg så att jag med säkerhet skulle hinna till tåget till Alperna. Det gick lite för bra, jag kom fram till Shinjuku redan en timme innan tåget skulle gå och fördrev tiden på

Senast aktiv - från Fujimino, Saitama prefektur, Japan
Dag 37, 38 och 39 - och så sista veckan hände det!
lördag 21 juli 2018 - Fujimino, Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Och så sista veckan här i Kamifukuoka så hände det! Vi fick till en träff med alla interns på KDDI Research! Xiaotong och Yingmei gick tillslut med på att gå ut på en restaurang nu i fredags och tillsammans med Zdenek testade vi på Yayoiken, som Neona (som jag träffade på hostlet förra

Dag 35 och 36 - Jobb, jobb, jobb
onsdag 18 juli 2018 - Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Dagarna tisdag och onsdag har dedikerats åt jobbet. Jobb, jobb, jobb. Projektet är inne i ett (för mig) väldigt svårt skede och med bara två veckor kvar känns det ganska läskigt att inte veta alls var det kommer sluta. Men jag har bestämt mig för att be Chaima om hjälp, så mycket jag

Dag 33 och 34 (32 kommer senare) - Helg i japanska alperna
måndag 16 juli 2018 - Nagano, Nagano, Nagano prefektur, Japan

Vilken fantastisk helg! Jag är så otroligt glad att jag valde att åka till Matsumoto och ingen annanstans i Japan under min tredagarshelg, det var så otroligt vackert. Lördagen startade tidigt, mycket på grund av den höga värmen som gjorde det väldigt svårt att sova. Klockan 8 begav jag

Dag 31 - Papperslandet
fredag 13 juli 2018 - Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Idag spenderade jag 2,5 timmar på ett tåg och 1 timme på en tågstation, bara för att i princip allt sköts via papper i här Japan. Eftersom i princip alla tåg såg ut att vara fullbokade på den hemsida jag tillslut lyckades hitta för att boka tågbiljetter, tänkte jag i tisdags att det

Dag 29 och 30 - Småsega dagar
torsdag 12 juli 2018 - Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Det har varit ganska dåliga jobbdagar de två senaste dagarna. Jag har fastnat i programmeringen och känner lite att jag inte riktigt vet vad jag håller på med. Framförallt onsdagen var riktigt dålig och det känns som att jag ligger efter i schemat. Till råga på allt berättade Chaima att

Dag 27 och 28 - Planerandets dagar
tisdag 10 juli 2018 - Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Så har måndag och tisdag också passerat. Tiden går så otroligt fort! Måndagen var en riktigt dålig jobbdag. Jag spenderade i princip hela dagen på att försöka lösa en enda rad kod. Problemet låg i Python2-3 skillnader och att operationen align inte finns i Python3, men funkar fint i

Dag 24,25,26 - En helg i Nara
måndag 9 juli 2018 - Kyoto, Kyoto prefektur, Japan

Wow, vilken helg det varit! I fredags efter jobbet gick jag direkt till tågstationen här i Kamifukuoka för att ta mig till Tokyo station där jag skulle möte Nina och Miriam för att åka till Ninas föräldrar i Nara. Efter lite svårigheter att hitta rätt utgång på Tokyo Station (det finns

Internship@KDDI

[email protected]

12 juni 2018 - 5 augusti 2018

Beast in the East

Beast in the East

10 maj 2018 - 27 maj 2018

Tillbaka till Sydkorea en andra sväng och fjärde resan till Japan

41. Körsbärsblommor å Snöapor i Japan

41. Körsbärsblommor å Snöapor i Japan

19 april 2018 - 3 maj 2018

Så skall vi öppna ett nytt land i Asien. Tiina har alltid pratat om Snöaporna (Makkaker heter dom) i Japan. Å så hittade hon denna resa, med Världens Resor. Dyrt men spännande. Liten grupp (13 st) å svensk guide. kan det bli bättre?? Startar i Tokyo å lufsar norrut, både med tåg, buss å till fots.

Japan 2018

Japan 2018

3 april 2018 - 19 april 2018

Då har det blivit dags för årets resa till Japan! Två veckor med japansk vår, dvs värme och fint väder (förhoppningsvis :P)! Så följ med och se vad Japan har att erbjuda 2018! Let's go! :D

Med snabbtåg genom Japan

Med snabbtåg genom Japan

22 mars 2018 - 3 april 2018

Ibland är det 5 år mellan de utomeuropeiska resorna, inbland 3 månader. För klimatet och privatekonomin är det väl inte jättebra men för välbefinnandet desto bättre. Självklart blir det Asien igen, det är det ju alltid... Japan blir det denna gång och det är ju i alla fall ett nytt land. Väl här blir det mitt favorittransportmedel tåg genom centrala Honshu. Till skillnad från tidigare asiatiska tågupplevelser förväntar jag mig snabba, rena och punktliga tåg. Lite oroväckande är dock att japanska tåg ska ha dåligt med bagageutrymme och det faktum att jag inte tycker om sushi!? Japan är väl inte direkt känt som något billigt resmål så några fina hotell blir det inte, vilket också resulterar i att på 10 övernattningar blir det inte ett enda eget badrum! Men först väntar ett härligt dygn på resande fot med inte mindre än två mellanlandningar! Inte ens flera års dagligt cyklande kan nog klimatkompensera det koldioxidutsläppet men det ska jag tänka på en annan dag.

Japan - Tokyo, Kyoto, Hakone

Japan - Tokyo, Kyoto, Hakone

15 december 2017 - 2 januari 2018

Sydostasien

Sydostasien

23 december 2017 - 10 april 2018

Resa med ryggsäck, utan bestämda planer. Bara att vi ska hålla oss i Sydostasien och njuta av tillvaron.

Japan 2017

Japan 2017

21 september 2017 - 3 oktober 2017

Semester i Japan

Inte Johannas Sista Äventyr

Inte Johannas Sista Äventyr

18 augusti 2017 - 7 januari 2018

Min utbytestermin i Seoul, Sydkorea + diverse länder som jag råkar hamna i.

Transsibiriska till Japan

Transsibiriska till Japan