Aichi prefektur

Nagashima Spa Land, Nagoya
söndag 18 juni 2017 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Nagoya. Har sett lite av stan till fots, men en i sammanhanget ytterst liten del. Har i stället varit hela dagen på ett ställe som jag tycker riktigt illa om. Namnet till trots så är det inte ett härligt spa där en öm rygg kan få lite massage, utan ett nöjesfält.Då och då glömmer jag

TilDaMoshpit i Japan 2017
Pimpsten och ändrade resplaner
söndag 18 juni 2017 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Sista dagen i Kagoshima blev en lugn dag. Förmiddagen hängde vi på Iso Beach och var ensamma på hela stranden så när som på en kille som ljustrade fisk. Jag är inte så road av sol&bad men tyckte i alla fall att det var lite skönt att ta det lugnt en stund. Och lite kul var det ju

TilDaMoshpit i Japan 2017
Nagoya och Takayma
fredag 11 april 2014 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Nu har vi gjort två snabba besök i Nagoya och Takayama. I Nagoya hade vi vår hittills bästa utsikt från rummet, bara att dra undan pappersväggen så hade vi utsikt över en mysig trädgård. Tidigare har utsikterna bestått av bl.a. vägg, 4dm bort eller telefonstolpe, 4dm bort. :) I Nagoya

Sol, vind och vatten
fredag 4 oktober 2013 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

HAAAALLEEEOOO UNGDOMAR! :D Ni trodde väl jag hade glömt bort er va!? Men icke sa nicke. Jag har varit på väg att skriva detta inlägg flera dagar, men har helt enkelt inte orkat! Dessa här 25-timmarsdygnen tar kål på mig! Eller hur…tänker ni väl nu och önskar att ni också haft en

Tyfoner och sotiga tomtar
tisdag 17 september 2013 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Halle da! En vecka ombord, och t om mer än det har gått! Bara ca 11 veckor kvar nu ju! Det är mycket nu…känner stressen… ;) Så vad har det då hittats på för nått bus här. Ja mycket bus har det varit, men jag har inte orkat beblanda mig. En av styrmännen håller på med massa stök,

Japaner, japaner, japaner! ...och en personlig assistent från Schweiz
tisdag 10 september 2013 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Så anlände då äntligen biljetterna. Först var tanken att jag skulle flyga från Kastrup kl 0940 till Zürich, och sen sitta där i typ 5,5 timmar och dö flygplatsdöden, innan planet mot Tokyo lyfte. Som tur var bokades Tokyoplanet om, och 1,5 timmes väntande var allt som krävdes av

Øltur og sumo
fredag 12 juli 2013 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Etter litt hektisk aktivitet og deling av arbeidsoppgaver fikk vi booket omvisning på Kirin-bryggeriet og skaffet billetter til dagens sumoturnering som går av stabelen i Nagoya hver juli.  Vi samlet oss og dro ut til Biwajima ett stopp utenfor Nagoya med tog. Her plukket bryggeriets

Sandra Linnea Hansen
travelbug i Japan
Senast aktiv - från Okinawa, Okinawa prefektur, Japan
Ny transportetappe
torsdag 11 juli 2013 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Nok en gang overrasket til frokost! Denne gangen så ting litt mer kjent ut. Eggerøre, pølser, salat, toast, syltetøy og poteter! Og misosuppa var faktisk god denne gangen:) Etter frokost gikk vi en tur langs elva. En fin tur på ca 3 timer langs det utrolig klare vannet. Nok en gang overrasket

Sandra Linnea Hansen
travelbug i Japan
Senast aktiv - från Okinawa, Okinawa prefektur, Japan
Oktoberfest i Juli?
lördag 6 juli 2013 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Ja i Japan är allt möjligt, även oktoberfest i juli. De hade ställen där man köpte tysk öl, tysk korv och bretzel. Scener där det spelades tysk musik av äkta tyskar och en underbart trevlig stämning. Vi var fyra tyskar, två svenskar och en kines i detta hav av småfulla japanska

Cecilia Jähnke
Msblackoyster i Gifu, Japan som student
Senast aktiv - från Gifu, Gifu prefektur, Japan
Japan lördag
söndag 9 juni 2013 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Japan lördag, Avresedag. Vi packade och tog det lugnt före sista frukosten i Nagoya. När vi ätit tog vi hotellbussen till Nagoya station. ( Senare såg jag ett program som berättade att stationer i Japan var annorlunda än på de flesta ställen i världen. De ska vara ställen där man kan

Ita Ljunge
Grebo i Japan o Schweiz 2013
Senast aktiv - från Grebo, Östergötlands län, Sverige
Japan 2017

Japan 2017

30 maj 2017 - 22 juni 2017

Några veckor på resande fot i Japan. Skriver främst ur mitt (Tildas) perspektiv men med på resan är även sambon S och barnen C (7 år) och N (11 år).

Körsbärsblomning i Japan

Körsbärsblomning i Japan

26 mars 2014 - 27 april 2014

Jag och Ante reser runt i Japan under en månad. Ett litet land med så otroligt mycket kultur och så mycket att se.

Jorden runt-opera...nästan..igen :)

Jorden runt-opera...nästan..igen :)

7 september 2013 - 4 december 2013

Så kära vänner, då var det dags igen. Tösen ska bege sig ut på resa med en "ny" opera-skuta. Denna skuta, som heter Fidelio, är syster med Fedora, som jag var på hösten 2011. Så... Turen kommer gå från Yokohama, via Nagoya och Suezkanalen upp till Europa, med stopp i Zeebrügge, Bremerhaven och Southampton. Sen tuffar vi över Atlanten till USA. Där får vi se om jag får åka hem, eller om jag får stanna tills skutan studsat tillbaka över Atlanten igen till Bremerhaven. Vill ni inte följa med på resan, så är det bara att vara tråkmåns och avanmäla sig. Annars dyker det upp mail lite då och då med fina små anektoder från mig...får se hur ofta jag orkar skriva.. Så luta dig tilbaka och njut av min resa, som kommer ta dig med på ett fantastiskt äventyr ;)

2 juli 2013 - 24 juli 2013

3 ukers dobbeldate i Japan, med Frida, Kim og Anders og meg. En rundreise i annerledeslandet, hvor vi forventer mye latter, uforståelige tegn, fin natur og rare duppedingser.

Japan o Schweiz 2013

Japan o Schweiz 2013

30 maj 2013 - 14 juni 2013

Lasse ska på två konferenser, en i Nagoya och en i Thun, och för en gångs skull följer Margherita med på en sådan resa. På egen bekostnad, vill vi understryka.

Gifu, Japan som student

Gifu, Japan som student

6 april 2013 - 24 mars 2014

Sex månader som student i Japan, helt utan tidigare kunskaper i Japanska. Modigt eller helt enkelt bara galet? Det är frågan jag ställde mig innan jag åkte får se om den får något svar innan jag åker hem igen:) Då jag bestämde mig för att stanna får det väl sägas att det kanske inte var så galet i alla fall :)

28 augusti 2011 - 5 september 2011

Japan here I come

Japan here I come

9 juni 2011 - 18 juni 2011

Då var det dags för en lite resa igen:) denna gång med Anna och hennes kille:)

Japan!!

Japan!!

13 september 2010 - 22 december 2010

Under drygt tre månader kommer jag att befinna mig i Japan. Jag kommer säkert att resa runt en del men i huvudsak kommer jag bo hos min mammas kusin Mark i Nisshin. Mark är pastor i en kristen församling där som tar emot väldigt mycket folk och särskilt barn i dagisåldrarna. I denna ständigt hektiska och livfulla plats kommer jag att försöka verka genom olika ledaruppdrag, praktiska sysslor och musiken till gudstjänsterna.

11 augusti 2010 - 19 augusti 2010

Robin Eriksson