Nagoya

En dag för att minnas
tisdag 17 april 2018 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Idag är det en dag för att minnas. Idag är en dag då man kommer tänka på den som inte längre är med oss. Vem handlar det då om? Jo det handlar om Norikos pappa, Toshifumi. Han gick bort den här dagen (dvs den 17/4) för åtta år sedan. Det här är en oförglömlig dag för alla som

Tack för allt Kimiko-san & Masato-kun
måndag 16 april 2018 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Godmorgon... Sova på futon på golvet, jasi, vad ska man säga... Det finns bättre och sämre alternativ :PVi började morgonen (det kanske inte räknas som morgon om man stiger upp halv 11 men :P) med att dricka lite kaffe (iskaffe med mjölk för mig då) och sedan åkte vi iväg till Motoyama

Sova över? Sure! :D
söndag 15 april 2018 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Vad ska man hitta på idag då? Själv har jag inget specifikt inplanerat, Noriko däremot ska till frisören, så hon lär då vara borta 3 - 4 timmar, minst. Runt halv 12 drog Noriko sig mot Motoyama och frisören och jag passade då på att gå igenom bagaget och började så smått packa ner de

Kusin & Kyabakura
lördag 14 april 2018 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Yay! Ingen nackont idag! Snorig och lite hostig, men det kan jag leva med! :PIdag kommer Naoko (Norikos kusin som hälsade på oss i november förra året) och ska äta lunch med oss :) "Officiella" parkeringsplatser för besökare finns egentligen inte runt där vi bor (har aldrig stoppat någon

AU & förberedelser
onsdag 11 april 2018 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Jasi, idag har det inte varit så händelserikt :P På förmiddagen gick vi förbi AU (motsvarigheten till typ Telia i Sverige) i Motoyama och försökte få någon klarhet i varför vårt 3G-internet går så FRUKTANSVÄRT långsamt. Det är nämligen av den anledningen som jag inte kunnat

Sol och gamla bekanta
tisdag 10 april 2018 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Det är 25 grader och strålande sol! :D Det har det typ inte varit sedan dagen jag kom! Jamen då var det bara att spendera en dag i solen då! Ungefär så jag tänkte idag :)Så när Junko sa att hon skulle gå och handla mat på köpcentret Apita här i närheten så förslog jag att Noriko

Släkten på besök
måndag 9 april 2018 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Idag kommer några släktingar och hälsar på :) Lagom till lunch ringde det på ytterdörren och kort därpå klev Kayoko och hennes dotter Ai in med nytillskottet Shion-chan i famnen :) Shion-chan är egentligen inte så himla nytillkommen om jag tänker efter eftersom hon fyllde 6 månader nyss

Kakuozan: Marknad & Nittai-ji
lördag 7 april 2018 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Gaahh... Inatt har jag sovit otroligt ojämnt vilket tyvärr resulterade i att jag sov ända till halv 12. När man vaknar om vart annat så känner man sig trött fast man sovit länge... :S Jaja, nu ska jag inte hänga upp mig på att jag sovit länge idag :PEn enklare måltid senare begav vi oss

Promenad & Kozue-san
fredag 6 april 2018 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Efter andra natten, den här gången sovandes på golvet (nej, jag har inte blivit utsparkad ur sängen om någon undrar :P) känner jag mig betydligt mer utvilad och betydligt mindre jetlaggad :) Tyvärr verkar inte vädret vara med oss riktigt idag heller, det är mulet och småduggar :S Men,

Stadsvandring
torsdag 5 april 2018 - Nagoya, Aichi prefektur, Japan

Det verkar som att jag är mer jetlaggad än jag först trodde för jag vaknade 4 gånger på 8 timmar och trodde jag skulle stiga upp :P Men, men, det går förhoppningsvis över rätt snart :) Det började regna igår kväll och idag verkar vädret vara sisådär, det är mulet men inget regn i

Japan 2018

Japan 2018

3 april 2018 - 19 april 2018

Då har det blivit dags för årets resa till Japan! Två veckor med japansk vår, dvs värme och fint väder (förhoppningsvis :P)! Så följ med och se vad Japan har att erbjuda 2018! Let's go! :D

Japan 2017

Japan 2017

30 maj 2017 - 22 juni 2017

Några veckor på resande fot i Japan. Skriver främst ur mitt (Tildas) perspektiv men med på resan är även sambon S och barnen C (7 år) och N (11 år).

Körsbärsblomning i Japan

Körsbärsblomning i Japan

26 mars 2014 - 27 april 2014

Jag och Ante reser runt i Japan under en månad. Ett litet land med så otroligt mycket kultur och så mycket att se.

Jorden runt-opera...nästan..igen :)

Jorden runt-opera...nästan..igen :)

7 september 2013 - 4 december 2013

Så kära vänner, då var det dags igen. Tösen ska bege sig ut på resa med en "ny" opera-skuta. Denna skuta, som heter Fidelio, är syster med Fedora, som jag var på hösten 2011. Så... Turen kommer gå från Yokohama, via Nagoya och Suezkanalen upp till Europa, med stopp i Zeebrügge, Bremerhaven och Southampton. Sen tuffar vi över Atlanten till USA. Där får vi se om jag får åka hem, eller om jag får stanna tills skutan studsat tillbaka över Atlanten igen till Bremerhaven. Vill ni inte följa med på resan, så är det bara att vara tråkmåns och avanmäla sig. Annars dyker det upp mail lite då och då med fina små anektoder från mig...får se hur ofta jag orkar skriva.. Så luta dig tilbaka och njut av min resa, som kommer ta dig med på ett fantastiskt äventyr ;)

2 juli 2013 - 24 juli 2013

3 ukers dobbeldate i Japan, med Frida, Kim og Anders og meg. En rundreise i annerledeslandet, hvor vi forventer mye latter, uforståelige tegn, fin natur og rare duppedingser.

Japan o Schweiz 2013

Japan o Schweiz 2013

30 maj 2013 - 14 juni 2013

Lasse ska på två konferenser, en i Nagoya och en i Thun, och för en gångs skull följer Margherita med på en sådan resa. På egen bekostnad, vill vi understryka.

Gifu, Japan som student

Gifu, Japan som student

6 april 2013 - 24 mars 2014

Sex månader som student i Japan, helt utan tidigare kunskaper i Japanska. Modigt eller helt enkelt bara galet? Det är frågan jag ställde mig innan jag åkte får se om den får något svar innan jag åker hem igen:) Då jag bestämde mig för att stanna får det väl sägas att det kanske inte var så galet i alla fall :)

28 augusti 2011 - 5 september 2011

Japan here I come

Japan here I come

9 juni 2011 - 18 juni 2011

Då var det dags för en lite resa igen:) denna gång med Anna och hennes kille:)

11 augusti 2010 - 19 augusti 2010

rei_san