Chiba prefektur

Panik i Helsinki
torsdag 25 maj 2017 - Narita, Chiba prefektur, Japan

Första resedagen började excelent med att vi försov oss och inte hade hunnit packa allt, så istället för en tågresa så tog vi bilen till Hässelby och taxi vidare till Arlanda. Man kan säga att det blev MYCKET packning… Före man skaffade barn blev det inte så här mycket packning, det

Jeanette Skierus
Nettzson i Långresa till Japan
Senast aktiv - från Arakawa, Tokyo prefektur, Japan
Come hell or high water
lördag 2 april 2016 - Narita, Chiba prefektur, Japan

Stannade i Asakusa under gårdagskvällen och bara gick i lite butiker. Don Quijote som jag tror jag har nämt tidigare är 4-5 våningar av allt möjligt blandat i de områden butiken finns. Där kan man köpa allt från Hello Kittytoalettstolar, sexleksaker, mat, kläder och väskor av exklusiva

Tr
Kakihara i Eastbound & down
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Bekkas håller ihop
tisdag 30 september 2014 - Katsuura, Chiba prefektur, Japan

Dag 190 och kanske en av mina sista. Man tror att när man överlevt ett sommarläger från helvetet så kommer man klara resten av året utan några större problem. Inte när Iwakiri får bestäma! Idag var dagen då alla Bekka bestämde sig för att inte gå till träningen! Så här är de,

Sommarlov
tisdag 30 september 2014 - Katsuura, Chiba prefektur, Japan

Bästa sommarlovet på länge! Stranddagar, Barrundor och Pubcrawls, träningsläger från helvetet och en del chill. Vart ska man börja egentligen, kanske vid början? Skolan och träningen slutade ganska samtidigt och de blev ett tvärt avbrott. Vi tog våran chans att vila upp oss dom första

Sommarlovsprolog
måndag 11 augusti 2014 - Katsuura, Chiba prefektur, Japan

När terminen för några veckor sedan började gå mot sitt slut så var allt precis som på en svenskskola. Kurser ska avslutas och tentor ska göras, vissa lektioner slutar helt och dom sista veckorna är ganska lugna. Träningen tog slut ungefär två veckor innan lektionerna tog slut vilket

Andra aktivitetsdagen i Abiko
onsdag 30 juli 2014 - Abiko, Chiba prefektur, Japan

Hej allihopa! Mitt Wi-Fi är fruktansvärt så jag lägger upp alla inlägg så fort jag kan. Idag vaknade jag 2 minuter innan frukosten som står på bordet klockan 7 varje morgon och rusade upp till köket. Idag blev det sallad, yakitori (grillad kyckling), bröd, mjölk, apelsinjuice och

Första aktivitetsdagen i Abiko
tisdag 29 juli 2014 - Abiko, Chiba prefektur, Japan

Idag vaknade jag vid 6.47, frukosten står på bordet klockan 7 varje morgon. Det blev sallad, nuts-pan (bröd med nötter), karaage (friterad kyckling), yoghurt, mjölk och apelsinjuice. Det var en spännande frukost och inte alls som den vanligen är i Sverige eller hur? Efter det duschade jag.

Första kvällen i Abiko
måndag 28 juli 2014 - Abiko, Chiba prefektur, Japan

Hej allihopa. Imorse satt jag fem timmar på Narita och inväntade alla andra innan der visade sig att jag, Michael från Kentucky och Mari från Japan var de enda nya i den sista sessionen. Hiro hämtade upp mig och Michael på Narita och vi tog ett pendeltåg till Abiko. Där träffade vi Mari

Go Bekka
fredag 4 juli 2014 - Katsuura, Chiba prefektur, Japan

7st tappra kendokas från 5 olika länder begav sig förra helgen in till Tokyo för att bevisa vad tre månader på anstalten Ibu kan göra med ens kendo! De var långt ifrån så coolt som de låter. Våran vän, alltiallo, barnvakt Yamakoshi hade fixat in oss på en tävling i Tokyo, Tokyo

Mycket nu!
lördag 28 juni 2014 - Katsuura, Chiba prefektur, Japan

Jag har kommit till den punkten i min idrottskarriär där jag börjar att spotta saliv och svett när jag andas. Ni vet som längdskidåkare på upploppet!? Efter diverse skador och sjukdomar har jag kunnat köra på riktigt bra på träningarna. Jag ligger någonstans på 10-12 träningspass i

Långresa till Japan

Långresa till Japan

25 maj 2017 - 22 juni 2017

Hela familjen åker till Japan för att hälsa på lillebror som pluggar i Sendai. Det blir släktsammankomst, sightseeing och shopping i en månad!

Eastbound & down

27 juli 2014 - 14 augusti 2014

Japan och IBU

Japan och IBU

25 mars 2014 - 26 juni 2015

Jag flyttar till Japan ett år för att plugga kendo och japanska i den lilla kuststaden Katsuura.

Resan öster ut till Japan

Resan öster ut till Japan

15 mars 2014 - 25 mars 2014

De fems resa österut. Japan nästa för en härlig skidresa.

Japan

Japan

26 februari 2014 - 14 mars 2014

Utförsåkning i de japanska bergen och storstadsspring i Tokyo! Ska väl även hinna med ett och annat litet bad i varma källor.

Asiieeeen

4 augusti 2012 - 17 augusti 2012

Till Japan på bröllop

Till Japan på bröllop

5 april 2012 - 15 april 2012

Vi åker till Japan för att gå på bröllop. Sonen/brodern Erik ska gifta sig med japanska Emi. Vi som åker är Jenny, Martin och Axel. Vem som är mamma och vem som är bror får ni räkna ut på egen hand. Vi flyger till Tokyo, åker tåg till Hiroshima, bröllopet är i Kure. Efter bröllop åker vi via Hiroshima till Kyoto, där vi stannar över dagen. Sen Tokyo där vi tillbringar några dagar innan vi åker hem.

Tokyo

Tokyo

14 mars 2012 - 30 mars 2012

Jag åker till Japan och hälsar på min kompis Susanna som har bott där alldeles för länge ;)

Linnea Persson
Julkotte