Fukuoka prefektur

Our own Private high class Sushi chef
lördag 20 oktober 2018 - Kurume, Fukuoka prefektur, Japan

After a bit of shopping in the big centre on the outskirts of town and a bus ride back on our very own we had a quick cup of tea at home before the big event of the day namely a visit to the best Sushi restaurant in town courtesy of Mana.I had envisaged a big place filled with snooty waiters -

Khaki and Fig country
fredag 19 oktober 2018 - Kurume, Fukuoka prefektur, Japan

Today an outing to the famous fruit growing area around Kurume to buy Figs and visit the traditional tea shop where we went the first day after arriving 10 years ago.Khaki is the Japanese name for Persimmon or Sharon fruit by the way.We also saw many fruit trees with unusual fruits  we had never

More photos
söndag 14 oktober 2018 - Kurume, Fukuoka prefektur, Japan

The phot thing played up a bt so here are some more pictures

Mini Kyoto
söndag 14 oktober 2018 - Kurume, Fukuoka prefektur, Japan

Hiromi was still working Friday so Mana took us to a Shopping Centre . Some interesting stores. Even the shop dummies were bowing. Hallowen stuff everywhere as well. I spent a long time in Uniqlo. Anita and I then had a quick secret walk around Hiro;s neighbourhood  while poor Mana went home to

Arrived at last
fredag 12 oktober 2018 - Kurume, Fukuoka prefektur, Japan

Good Morning from Japan,Anita and I  have arrived after a very long journey - in fact at times it seemed endless ! The flght from London to Singapore was long but the crew were brilliant and so attentive.Changi airport fabulous  but after 7 hours we had had enough specially as the flight to

Hakata Gion Yamakasa Festival
tisdag 3 maj 2016 - Fukuoka, Fukuoka prefektur, Japan

Hakata Gion Yamakasa Festival är en årlig festival som hålls startar den 1:e juli och avslutas i gryningen den 15:e juli med ett speciellt "maratonlopp". Loppet utgörs av de sju granndistrikten i Fukuoka som ska putta vackra festivalvagnar fem kilometer genom staden. Från början var

Shofukuji Temple
tisdag 3 maj 2016 - Fukuoka, Fukuoka prefektur, Japan

Shofukuji Temple är Japans första Zen tempel och byggdes år 1195. Dessvärre är själva tempelbyggnaden inte öppen för allmänheten men templets område och gård är fri att vandra i. Shofukuji Temple Info Öppettider: Alltid öppet Kostnad: Gratis Länk:

Canal City Hakata
måndag 2 maj 2016 - Fukuoka, Fukuoka prefektur, Japan

The City Within the City Canal City Hakata är ett stort shopping och nöjes komplex som ligger 15 minuters gångfärd från Hakata station i Fukuoka. Här finns över 250 affärer, caféer, restauranger, teatrar, biografer, spel centers och hotell. Genom komplexet rinner en vacker kanal och

Fukuoka
söndag 1 maj 2016 - Fukuoka, Fukuoka prefektur, Japan

Här landar planet och resan runt Japan tar över. Den exakta rutten kommer ju att läggas först när jag hittat och bestämt mig för alla destinationerna som jag vill besöka så ordningen som följer kommer då inte vara exakt och vissa destinationer kanske tas bort om bättre alternativ till

Hemma
torsdag 13 mars 2014 - Fukuoka, Fukuoka prefektur, Japan

Så nu har man kommit hem och packat upp det värsta ( kom hem igår eftermiddag)resan hem gick bra, men det blir ju en lång resa hem blir det. :) Bara Hong Kong-London tar ju 13 timmar och flyga... Så senaste dygnet har jag totalt suttit 19 timmar i olika flygplan... :P Så det är ju tur att

Lars Eriksson
Lukas2 i En liten tripp öster ut
Senast aktiv - från Oslo, Norge
Lena's and Anita's Big Trip Take Two

9 oktober 2018 - 3 december 2018

Another VFR (visiting friends and relations) tour 10 years after the first one

Drömresan till Japan (Planering)

26 juli 2015 - 26 augusti 2016

Då jag fyller 30 i december 2015 kommer jag under sommaren 2015, alternativt sommaren 2016 genomföra min drömresa till Japan. Här kommer jag lägga upp min planerade reserutt och när det väl är dags för själva resan kommer en ny resa skapas där jag kommer lägga upp bilder och allt. Resan kommer börja i Fukuoka och vart den slutar... ja, det återstår att se :o)

En liten tripp öster ut

3 mars 2014 - 12 mars 2014

Hong Kong, shopping...sen vidar till Fukuoka

日本の旅は最高です!

10 juli 2012 - 22 augusti 2012

We're gonna spend about 6 weeks traveling Japan, from Tokyo to Fukuoka and a lot of other cities on the way. Meeting friends, freaking out, hopefully surviving ;)

Hundsoppa och Sumobrottning

15 juni 2012 - 14 juli 2012

Rundresa i Sydkorea och Japan

Yokohama

6 april 2012 - 1 april 2014

Dags att studera!

Människans drömmar tar aldrig slut

4 september 2011 - 31 augusti 2012

Ett år som utbytesstudent i Japan.

Japan 2010

31 oktober 2010 - 27 november 2010

Japan, Söderhavet och Kalifornien

1 november 2010 - 6 januari 2011

Som uppladdning inför dagisstart åker vi hela familjen, Sten, 11,5 månader, Lisa och Mattias på en två månaders resa med fyra stop: Japan (två veckor), Auckland (ett dygn), Tonga i Söderhavet (fyra veckor) och Kalifornien (3 veckor).

Are we there yet

25 september 2010 - 15 september 2011

Galen resa genom en galen värld! Två magiska män tar sig an en värld full av möjligheter, utmaningar och äventyr. Resan kommer gå genom [b]morgonpigga karaokebarer [/b]i downtown Tokyo, förbi [b]pastellfärgade paraplydrinkar[/b] och [b]uråldriga tempel[/b] i Sydostasien, över [b]glödhet outback [/b]i Australien och [b]nyfallen puder [/b]i NZ samt på [b]episka kvarlevor av route 66 [/b]i landet på andra sidan Atlanten. En hel del [b]avstickare och överraskningar[/b] lär nog även vänta på vägen. [b]Följ oss här eller på metrobloggen.se/arewethereyet![/b]