Hachioji

Sen sista sväng i Tokyo före hemresa
måndag 2 oktober 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Mån 2/10 Idag ska vi åka hem. Unnar oss ett bad efter frukost på 28 våningen. Helt ensam på damernas! Fin utsikt från badet. Checkar ut kl 11 och lämnar bagaget på hotellet. De ställer det inne på kontoret eftersom vi har dator och kameraväska. Vi tar tunnelbanan till Ginza. Här är

Sista dagen i Kyoto reser till Tokyo
söndag 1 oktober 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Sön 1/10 Nu är det dags att lämna vårt mysiga Ryokan. Tänker flanera lite på stan. Vi börjar med buddisttemplet Bukkoji som ligger helt nära. Björn får helt enkelt inte nog av tempel. Vi fortsätter över till Gionkvarteren. Här kryllar av trafikpoliser som visar hur vi ska gå, ca fyra

38:e dagen
söndag 1 oktober 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Nu börjar vår resa ta slut. I morgon flyger vi hem efter att ha rest med tåg och båt från Lund till Tokyo. En fantastisk resa.Idag har vi besökt två parker, verkar vara Tokyobornas favoritnöje på söndagar. Avskedsmiddag med resgruppen ikväll, blir nog känslosamt.

OveH i Transsibiriska till Japan
Några dagar i Tokyo
lördag 30 september 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Har inte skrivit på några dagar, har varit strul med resdagboken. Så fort jag försökt ladda upp bilder har den låst sig.vi kom med Shinkansen till Tokyo på torsdag 28:e.Vi bor på en Ryokan i stadsdelen Yanaka och delar ett rum med Ulla o Mats. Även här finns en liten Ginza. På kvällen

OveH i Transsibiriska till Japan
Äntligen framme
fredag 22 september 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Två timmars mellanlanding i Doha sedan Tokyo. Vi landar på Narita airport 18,30. Smidigt att komma igenom passkontroll mm.Tar tåget till Shinjuku. 1,5 timme. 3 190 Y per person. Taxi från tågcentralen till hotellet, 980 Y. Regnar ute. Checkar in i vårt pytterum på femte våning. Hotellet har

Tokyo sammanfattning
fredag 21 juli 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Första dagen vi kom till Tokyo var vi ganska möra efter att ha rest i ett dygn. Vi gav oss ändå ut direkt och tog oss till ett tempel och sedan gick vi mest omkring i närområdet runt hotellet.Dag två i Tokyo blev en riktig sightseeing-dag. Först åkte vi till Tokyo Sky Tree, världens näst

Hans Almström
Almstroms i Japan 2017
Avslutningsvis i Tokyo
onsdag 21 juni 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Så i måndags åkte vi tillbaka till Tokyo igen. Vi klev på eftermiddagen ur ett bekvämt luftkonditionerat snabbtåg till en storstad med 32 grader i skuggan. Det blev inte så mycket annat gjort den dagen än att undvika värmen. Vi bor i alla fall superfint här i shoppingdistriktet Ginza och

Sista dagen i Tokyo
söndag 4 juni 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Jag gillar Tokyo! Det är rent och snyggt, enkelt att ta sig runt kollektivt. Om man frågar någon  (och de förstår vad jag säger) så blir man ledd till den plats man letar efter. Ser man förvirrad ut när man står utanför en restaurant så stannar någon och erbjuder sig att översätta

Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Harajuku, parker och tempel.
lördag 3 juni 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Två långa dagar med många intryck och strålande sol från klarblå himmel. Igår tillbringades hela dagen i området Harajuku. Första stoppet där var en leksaksaffär i fyra våningar med bland annat fantastiskt fina Ghibli-prylar, smått papperspyssel och mycket annat. Vi kom inte tomhänta

Tokyo Tower och Imperial Palace
torsdag 1 juni 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Jetlag. De andra har sovit hyfsat men jag har värre jetlag än jag brukar. Fick lägga mig och vila lite efter frukosten för att fixa att alls gå utanför dörren. Det gjorde dock susen så bortsett från att jag ser ut som ett vrak så har dagen varit bra. Vädret har varit växlande molnighet,

21 september 2017 - 3 oktober 2017

Semester i Japan

Transsibiriska till Japan

Transsibiriska till Japan

26 augusti 2017 - 2 oktober 2017

Via Ryssland, Mongoliet, Kina, Sydkorea och Japan

17 juli 2017 - 2 augusti 2017

En rundresa i Japan på 17 dagar med min bror Anders.

30 maj 2017 - 22 juni 2017

Några veckor på resande fot i Japan. Skriver främst ur mitt (Tildas) perspektiv men med på resan är även sambon S och barnen C (7 år) och N (11 år).

2 april 2017 - 16 april 2017

Bröllopsresa till japan

17 mars 2017 - 31 mars 2017

Besöker Japan för att få se min bror gifta sig :)

26 mars 2017 - 6 april 2017

Till Tokyo och Kyoto. Detta är Ewas fantastiska 50-årspresent till Magnus.

Japan 2016

Japan 2016

23 maj 2016 - 1 juni 2016

Tokyo, in and around! Med besök till Disneyland och Legoland bla.

Eastbound & down

Eastbound & down