Hachioji

Avslutningsvis i Tokyo
onsdag 21 juni 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Så i måndags åkte vi tillbaka till Tokyo igen. Vi klev på eftermiddagen ur ett bekvämt luftkonditionerat snabbtåg till en storstad med 32 grader i skuggan. Det blev inte så mycket annat gjort den dagen än att undvika värmen. Vi bor i alla fall superfint här i shoppingdistriktet Ginza och

Sista dagen i Tokyo
söndag 4 juni 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Jag gillar Tokyo! Det är rent och snyggt, enkelt att ta sig runt kollektivt. Om man frågar någon  (och de förstår vad jag säger) så blir man ledd till den plats man letar efter. Ser man förvirrad ut när man står utanför en restaurant så stannar någon och erbjuder sig att översätta

Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Harajuku, parker och tempel.
lördag 3 juni 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Två långa dagar med många intryck och strålande sol från klarblå himmel. Igår tillbringades hela dagen i området Harajuku. Första stoppet där var en leksaksaffär i fyra våningar med bland annat fantastiskt fina Ghibli-prylar, smått papperspyssel och mycket annat. Vi kom inte tomhänta

Tokyo Tower och Imperial Palace
torsdag 1 juni 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Jetlag. De andra har sovit hyfsat men jag har värre jetlag än jag brukar. Fick lägga mig och vila lite efter frukosten för att fixa att alls gå utanför dörren. Det gjorde dock susen så bortsett från att jag ser ut som ett vrak så har dagen varit bra. Vädret har varit växlande molnighet,

Dag ett
onsdag 31 maj 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Så är vi på plats i Tokyo, då vi landade var det ca 27grader varmt och hög luftfuktighet. På det hela taget får man väl säga att resan gick hyfsat och att hitta till hotellet har inte varit några problem...men det har ändå varit en kämpig första dag. Planet var lite mer obekvämt och

Destination Tokyo
onsdag 5 april 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

vi gillar Tokyo! Nu har vi tillbringat två hela dagar i Tokyo och det är inte som något annat vi tidigare upplevt. Människor är verkligen vänliga och hjälpsamma, de har roliga drickaautomater där man kan köpa spännande drycker (varmas som kalla på plastflaska), människor är riktigt

Kejsaren
tisdag 28 mars 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Finnair till Tokyo, via Helsingfors. 9,45 timmar. Inte mycket till sömn, maten i bästa fall okey, min teveskärm låste sig efter en kvart och gick inte att starta om så det blev vare sig filmer eller spel under flygningen (emellertid fick vi en check värd 20 euro som plåster på såren) men

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Japan
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Första dagen
måndag 20 mars 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Resan från Sverige till Japan var så gaaaalet långtråkig 😓 12 timmar senare och vi var äntligen framme på flygplatsen i Japan. Nu började dock nästa problem, hur fan ska vi lyckas ta oss till hotellet? Alla skyltar var på japanska och deras tunnelbanesystem var i princip omöjlig att

Jenny
Jenberth i Japan
Senast aktiv - från Arlanda, Stockholms län, Sverige
Fellow longboarders
onsdag 16 maj 2012 - Tokyo, Hachioji, Japan

Idag stötte vi på ett litet gäng med longboardare i Tokyo, som enligt dom var de enda som åkte longboard där.

Max Thimmayya

pontus11 i Japan 2016
Japan 2017

Japan 2017

30 maj 2017 - 22 juni 2017

Några veckor på resande fot i Japan. Skriver främst ur mitt (Tildas) perspektiv men med på resan är även sambon S och barnen C (7 år) och N (11 år).

2 april 2017 - 16 april 2017

Bröllopsresa till japan

17 mars 2017 - 31 mars 2017

Besöker Japan för att få se min bror gifta sig :)

26 mars 2017 - 6 april 2017

Till Tokyo och Kyoto. Detta är Ewas fantastiska 50-årspresent till Magnus.

Japan 2016

Japan 2016

23 maj 2016 - 1 juni 2016

Tokyo, in and around! Med besök till Disneyland och Legoland bla.

Eastbound & down

Rundresa i Japan

En månad på resande fot!

En månad på resande fot!

20 september 2015 - 22 oktober 2015

Nu är det äntligen dags att ge sig ut i världen igen! Som jag har längtat! Denna gång bär det av till Japan och Bali! Vi ser fram emot fantastisk kultur och natur, god mat och dryck, en massa spännande kulturkrockar och förhoppningsvis lite sol och bad innan vi åker tillbaka till Sverige!

2015 Tokyo, Aussie och NZ

2015 Tokyo, Aussie och NZ

11 december 2015 - 17 januari 2016

En liten tur för att ladda batterierna. Kära gamla återseenden i Tokyo, Australien och Nya Zealand....för att inte glömma Spaceship caravans! Några dagar i Tokyo, flyger till Cairns och bilar ner till Sydney, flyger till Christchurch och bilar upp till Auckland. Kanske slänger in ett bonus land också ;)

NihonHereICome

NihonHereICome