Hachioji

38:e dagen
söndag 1 oktober 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Nu börjar vår resa ta slut. I morgon flyger vi hem efter att ha rest med tåg och båt från Lund till Tokyo. En fantastisk resa.Idag har vi besökt två parker, verkar vara Tokyobornas favoritnöje på söndagar. Avskedsmiddag med resgruppen ikväll, blir nog känslosamt.

Ove Höglund
OveH i Transsibiriska till Japan
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Några dagar i Tokyo
lördag 30 september 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Har inte skrivit på några dagar, har varit strul med resdagboken. Så fort jag försökt ladda upp bilder har den låst sig.vi kom med Shinkansen till Tokyo på torsdag 28:e.Vi bor på en Ryokan i stadsdelen Yanaka och delar ett rum med Ulla o Mats. Även här finns en liten Ginza. På kvällen

Ove Höglund
OveH i Transsibiriska till Japan
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Äntligen framme
fredag 22 september 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Två timmars mellanlanding i Doha sedan Tokyo. Vi landar på Narita airport 18,30. Smidigt att komma igenom passkontroll mm.Tar tåget till Shinjuku. 1,5 timme. 3 190 Y per person. Taxi från tågcentralen till hotellet, 980 Y. Regnar ute. Checkar in i vårt pytterum på femte våning. Hotellet har

Ingela Johansson
Droemmen i Japan 2017
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Tokyo sammanfattning
fredag 21 juli 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Första dagen vi kom till Tokyo var vi ganska möra efter att ha rest i ett dygn. Vi gav oss ändå ut direkt och tog oss till ett tempel och sedan gick vi mest omkring i närområdet runt hotellet.Dag två i Tokyo blev en riktig sightseeing-dag. Först åkte vi till Tokyo Sky Tree, världens näst

Hans Almström
Almstroms i Japan 2017
Senast aktiv - från Kyoto, Kyoto prefektur, Japan
Avslutningsvis i Tokyo
onsdag 21 juni 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Så i måndags åkte vi tillbaka till Tokyo igen. Vi klev på eftermiddagen ur ett bekvämt luftkonditionerat snabbtåg till en storstad med 32 grader i skuggan. Det blev inte så mycket annat gjort den dagen än att undvika värmen. Vi bor i alla fall superfint här i shoppingdistriktet Ginza och

Sista dagen i Tokyo
söndag 4 juni 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Jag gillar Tokyo! Det är rent och snyggt, enkelt att ta sig runt kollektivt. Om man frågar någon  (och de förstår vad jag säger) så blir man ledd till den plats man letar efter. Ser man förvirrad ut när man står utanför en restaurant så stannar någon och erbjuder sig att översätta

Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Harajuku, parker och tempel.
lördag 3 juni 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Två långa dagar med många intryck och strålande sol från klarblå himmel. Igår tillbringades hela dagen i området Harajuku. Första stoppet där var en leksaksaffär i fyra våningar med bland annat fantastiskt fina Ghibli-prylar, smått papperspyssel och mycket annat. Vi kom inte tomhänta

Tokyo Tower och Imperial Palace
torsdag 1 juni 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Jetlag. De andra har sovit hyfsat men jag har värre jetlag än jag brukar. Fick lägga mig och vila lite efter frukosten för att fixa att alls gå utanför dörren. Det gjorde dock susen så bortsett från att jag ser ut som ett vrak så har dagen varit bra. Vädret har varit växlande molnighet,

Dag ett
onsdag 31 maj 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Så är vi på plats i Tokyo, då vi landade var det ca 27grader varmt och hög luftfuktighet. På det hela taget får man väl säga att resan gick hyfsat och att hitta till hotellet har inte varit några problem...men det har ändå varit en kämpig första dag. Planet var lite mer obekvämt och

Destination Tokyo
onsdag 5 april 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

vi gillar Tokyo! Nu har vi tillbringat två hela dagar i Tokyo och det är inte som något annat vi tidigare upplevt. Människor är verkligen vänliga och hjälpsamma, de har roliga drickaautomater där man kan köpa spännande drycker (varmas som kalla på plastflaska), människor är riktigt