Tokyo

Destination Tokyo
onsdag 5 april 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

vi gillar Tokyo! Nu har vi tillbringat två hela dagar i Tokyo och det är inte som något annat vi tidigare upplevt. Människor är verkligen vänliga och hjälpsamma, de har roliga drickaautomater där man kan köpa spännande drycker (varmas som kalla på plastflaska), människor är riktigt

Kejsaren
tisdag 28 mars 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Finnair till Tokyo, via Helsingfors. 9,45 timmar. Inte mycket till sömn, maten i bästa fall okey, min teveskärm låste sig efter en kvart och gick inte att starta om så det blev vare sig filmer eller spel under flygningen (emellertid fick vi en check värd 20 euro som plåster på såren) men

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Japan
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Första dagen
måndag 20 mars 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Resan från Sverige till Japan var så gaaaalet långtråkig 😓 12 timmar senare och vi var äntligen framme på flygplatsen i Japan. Nu började dock nästa problem, hur fan ska vi lyckas ta oss till hotellet? Alla skyltar var på japanska och deras tunnelbanesystem var i princip omöjlig att

Jenny
Jenberth i Japan
Senast aktiv - från Arlanda, Stockholms län, Sverige
Fellow longboarders
onsdag 16 maj 2012 - Tokyo, Hachioji, Japan

Idag stötte vi på ett litet gäng med longboardare i Tokyo, som enligt dom var de enda som åkte longboard där.

Max Thimmayya
Thimmayya i Longboarding in Tokyo
Senast aktiv - från Lund, Skåne län, Sverige
Sista dagarna
tisdag 31 maj 2016 - Tokyo, Hachioji, Japan

Dag 5 i Tokyo - Nakano och Harajuku
lördag 28 maj 2016 - Tokyo, Hachioji, Japan

Idag har det varit lite slappt, först åkte vi till Nakano Broadway för att äta lite glass! Pappa åt den största glass jag nånsin sett! Jag åt en som var blå och jättegod. Sedan åkte vi till och Takeshita Street i Harajuku. Här vimlade det med människor, det var helt hysteriskt. Här

Dag 4 i Tokyo, Sunshine City - Ikebukuro
fredag 27 maj 2016 - Tokyo, Hachioji, Japan

Idag åkte vi till Ikebukuro och besökte köpcentret Sunshine City. Här fanns ett akvarium som låg högst upp i byggnaden på våning 10. Vi tittade på grodor, fiskar, krabbor, hajar, sjölejon och busiga uttrar. Efter det var jag inne och handlade på Pokemon Center Mega Tokyo, en jättestor

Dag 3 i Tokyo, Disneyland
torsdag 26 maj 2016 - Tokyo, Hachioji, Japan

Då var det dags för Disneyland Tokyo, mitt tredje disneyland besök. Här finns två olika parker, Disneyland och DisneySea och den finns bara här i Tokyo men den får väntar vi med någon dag. Här var vi från morgon till sena kvällen och åkte massor. Vi såg två olika parader, den

Dag 2 i Tokyo, Odaiba ön
onsdag 25 maj 2016 - Tokyo, Hachioji, Japan

Idag har vi varit på en stor konstgjord ö. Den byggdes för att skydda Tokyo från anfall sjövägen för ca 160 år sedan. Coolt! Idag är det ett centrum för häftiga byggnader och nöjen. Här besökte vi bla Legoland och flera stora köpcentrum. Vi såg en jättestor robot och en likadan

Framme i Tokyo
tisdag 24 maj 2016 - Tokyo, Hachioji, Japan

Då var vi äntligen framme i Tokyo. Resan var jättelång och jag hade väldigt svårt att sova på planet. Men med några timmar sömn där och sedan ett par till på hotellrummet så var jag pigg nog att bege mig ut i världens största storstadsmetropol. Bara i själva innerstaden Tokyo bor det

2 april 2017 - 16 april 2017

Bröllopsresa till japan

17 mars 2017 - 31 mars 2017

Besöker Japan för att få se min bror gifta sig :)

26 mars 2017 - 6 april 2017

Till Tokyo och Kyoto. Detta är Ewas fantastiska 50-årspresent till Magnus.

Japan 2016

Japan 2016

23 maj 2016 - 1 juni 2016

Tokyo, in and around! Med besök till Disneyland och Legoland bla.

Eastbound & down

Rundresa i Japan

En månad på resande fot!

En månad på resande fot!

20 september 2015 - 22 oktober 2015

Nu är det äntligen dags att ge sig ut i världen igen! Som jag har längtat! Denna gång bär det av till Japan och Bali! Vi ser fram emot fantastisk kultur och natur, god mat och dryck, en massa spännande kulturkrockar och förhoppningsvis lite sol och bad innan vi åker tillbaka till Sverige!

2015 Tokyo, Aussie och NZ

2015 Tokyo, Aussie och NZ

11 december 2015 - 17 januari 2016

En liten tur för att ladda batterierna. Kära gamla återseenden i Tokyo, Australien och Nya Zealand....för att inte glömma Spaceship caravans! Några dagar i Tokyo, flyger till Cairns och bilar ner till Sydney, flyger till Christchurch och bilar upp till Auckland. Kanske slänger in ett bonus land också ;)

NihonHereICome

NihonHereICome