Tokyo

Live at the Budokan!!!
onsdag 23 maj 2018 - Tokyo, Hachioji, Japan

Vi anlände till Naritaflygplatsen utanför Tokyo och fick där tag i både våra Passmo/Suica(tunnelbane/busskort) och tågbiljetter till stan. Vi bor på ett hostel strax norr om templet i Asakusa. Vi tog oss efter lite återhämtning mot Shibuya för att vandra längs de neonupplysta gatorna

Tomas Rydehed
Kakihara i Beast in the East
Senast aktiv - från Tokyo prefektur, Japan
Jag kommer aldrig att flytta till Tokyo...........
lördag 21 april 2018 - Tokyo, Hachioji, Japan

.......Tokyo är en fantastisk/spännande stad, men herreminje vad många människor, har aldrig sett sådana folkvandringar för. Något märkligt är att det blir aldrig bråkigt eller knuffigt och ser inte varandra?Otroligt svår att få ögonkontakt eller avlocka dem ett leende.Idag har vi

Körsbärsblommmor, knivar och lite annat
söndag 25 mars 2018 - Tokyo, Hachioji, Japan

Igår var det vår första dag i Tokyo och vi var förvånansvärt pigga (trots sömnbrist och 8 timmars tidsskillnad) så vi hann med mycket mer än beräknat. Vi började i östra delen av stan (där vi också bodde) med Sensojitemplet som är  Tokyos äldsta. Det gick ganska fort som det brukar

Maria Eriksson
Mariaer i Med snabbtåg genom Japan
Senast aktiv - från Shinagawa, Tokyo prefektur, Japan
Sen sista sväng i Tokyo före hemresa
måndag 2 oktober 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Mån 2/10 Idag ska vi åka hem. Unnar oss ett bad efter frukost på 28 våningen. Helt ensam på damernas! Fin utsikt från badet. Checkar ut kl 11 och lämnar bagaget på hotellet. De ställer det inne på kontoret eftersom vi har dator och kameraväska. Vi tar tunnelbanan till Ginza. Här är

Sista dagen i Kyoto reser till Tokyo
söndag 1 oktober 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Sön 1/10 Nu är det dags att lämna vårt mysiga Ryokan. Tänker flanera lite på stan. Vi börjar med buddisttemplet Bukkoji som ligger helt nära. Björn får helt enkelt inte nog av tempel. Vi fortsätter över till Gionkvarteren. Här kryllar av trafikpoliser som visar hur vi ska gå, ca fyra

38:e dagen
söndag 1 oktober 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Nu börjar vår resa ta slut. I morgon flyger vi hem efter att ha rest med tåg och båt från Lund till Tokyo. En fantastisk resa.Idag har vi besökt två parker, verkar vara Tokyobornas favoritnöje på söndagar. Avskedsmiddag med resgruppen ikväll, blir nog känslosamt.

Ove Höglund
OveH i Transsibiriska till Japan
Några dagar i Tokyo
lördag 30 september 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Har inte skrivit på några dagar, har varit strul med resdagboken. Så fort jag försökt ladda upp bilder har den låst sig.vi kom med Shinkansen till Tokyo på torsdag 28:e.Vi bor på en Ryokan i stadsdelen Yanaka och delar ett rum med Ulla o Mats. Även här finns en liten Ginza. På kvällen

Ove Höglund
OveH i Transsibiriska till Japan
Äntligen framme
fredag 22 september 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Två timmars mellanlanding i Doha sedan Tokyo. Vi landar på Narita airport 18,30. Smidigt att komma igenom passkontroll mm.Tar tåget till Shinjuku. 1,5 timme. 3 190 Y per person. Taxi från tågcentralen till hotellet, 980 Y. Regnar ute. Checkar in i vårt pytterum på femte våning. Hotellet har

Tokyo sammanfattning
fredag 21 juli 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Första dagen vi kom till Tokyo var vi ganska möra efter att ha rest i ett dygn. Vi gav oss ändå ut direkt och tog oss till ett tempel och sedan gick vi mest omkring i närområdet runt hotellet.Dag två i Tokyo blev en riktig sightseeing-dag. Först åkte vi till Tokyo Sky Tree, världens näst

Hans Almström
Almstroms i Japan 2017
Avslutningsvis i Tokyo
onsdag 21 juni 2017 - Tokyo, Hachioji, Japan

Så i måndags åkte vi tillbaka till Tokyo igen. Vi klev på eftermiddagen ur ett bekvämt luftkonditionerat snabbtåg till en storstad med 32 grader i skuggan. Det blev inte så mycket annat gjort den dagen än att undvika värmen. Vi bor i alla fall superfint här i shoppingdistriktet Ginza och

Tilda
TilDaMoshpit i Japan 2017
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Beast in the East

Beast in the East

10 maj 2018 - 27 maj 2018

Tillbaka till Sydkorea en andra sväng och fjärde resan till Japan

41. Körsbärsblommor å Snöapor i Japan

41. Körsbärsblommor å Snöapor i Japan

19 april 2018 - 3 maj 2018

Så skall vi öppna ett nytt land i Asien. Tiina har alltid pratat om Snöaporna (Makkaker heter dom) i Japan. Å så hittade hon denna resa, med Världens Resor. Dyrt men spännande. Liten grupp (13 st) å svensk guide. kan det bli bättre?? Startar i Tokyo å lufsar norrut, både med tåg, buss å till fots.

Med snabbtåg genom Japan

Med snabbtåg genom Japan

22 mars 2018 - 3 april 2018

Ibland är det 5 år mellan de utomeuropeiska resorna, inbland 3 månader. För klimatet och privatekonomin är det väl inte jättebra men för välbefinnandet desto bättre. Självklart blir det Asien igen, det är det ju alltid... Japan blir det denna gång och det är ju i alla fall ett nytt land. Väl här blir det mitt favorittransportmedel tåg genom centrala Honshu. Till skillnad från tidigare asiatiska tågupplevelser förväntar jag mig snabba, rena och punktliga tåg. Lite oroväckande är dock att japanska tåg ska ha dåligt med bagageutrymme och det faktum att jag inte tycker om sushi!? Japan är väl inte direkt känt som något billigt resmål så några fina hotell blir det inte, vilket också resulterar i att på 10 övernattningar blir det inte ett enda eget badrum! Men först väntar ett härligt dygn på resande fot med inte mindre än två mellanlandningar! Inte ens flera års dagligt cyklande kan nog klimatkompensera det koldioxidutsläppet men det ska jag tänka på en annan dag.

21 september 2017 - 3 oktober 2017

Semester i Japan

Transsibiriska till Japan

Transsibiriska till Japan

26 augusti 2017 - 2 oktober 2017

Via Ryssland, Mongoliet, Kina, Sydkorea och Japan

17 juli 2017 - 2 augusti 2017

En rundresa i Japan på 17 dagar med min bror Anders.

30 maj 2017 - 22 juni 2017

Några veckor på resande fot i Japan. Skriver främst ur mitt (Tildas) perspektiv men med på resan är även sambon S och barnen C (7 år) och N (11 år).

2 april 2017 - 16 april 2017

Bröllopsresa till japan

17 mars 2017 - 31 mars 2017

Besöker Japan för att få se min bror gifta sig :)

26 mars 2017 - 6 april 2017

Till Tokyo och Kyoto. Detta är Ewas fantastiska 50-årspresent till Magnus.

Catrin Johnson
CatrinJ