Hatsukaichi

Miyajima

Igår gjorde vi en utflykt till Miyajima, en ö känd för sitt tempel och sina rådjur som vant sig vid människor och går runt halvtama bland folk på ön. Det ska vara topp tre av utflyktsmål i Japan sägs det. Tycker inte att det kom i närheten av Himeji, men var en trevlig utflykt och det

Tilda
TilDaMoshpit i Japan 2017
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Porten

Flodbåt från centrala Hiroshima till Miyajima. Vi tog en promenad till den berömda porten. Det var högvatten och vi fick fina bilder. Sedan templet Itsukushima Shrine och en tillhörande utställning. Vi lockades av utsikten från de vackra trädklädda bergen, så vi ställde oss i kön till

Anette Risveden
AnetteR i Nettan&Petri i Japan
Fred och kaniner

I tisdags lamnade vi Kyoto och begav oss till Hiroshima. Det var tyfoon varning dar. Men om ni last om att det vart tyfon i Japan behover ni inte oroa er for oss. Vi upplevde mest lite blast. Hostelet var hur trevligt som helst. De bjod pa mat, kanns som ett staende inslag pa vissa av hostelen i

Vandring i Miyajima
tisdag 2 november 2010 - Itsukushima, Hatsukaichi, Hiroshima prefektur, Japan

Pa tisdagen akte vi tillsammans med en av vara rummisar till on Miyajima kand for bland annat sin stora toriport ute i vattnet! Porten var 16-20 meter hog raknade vi ut och nar vi kom var det lagvatten sa vi kunde vandra ut och ta en narmare titt pa den.. maffigt minst sagt! Darefter tog vi

Ett av japans mest fotograferade monument
onsdag 28 oktober 2009 - Itsukushima, Hatsukaichi, Hiroshima prefektur, Japan

Klockan fem på morgonen steg vi upp och risiga efter gårdagen vandrade vi ned mot tågstationen och tog första spårvagn mot Miyajima. Tanken var att äta frukost på den lilla mytomspunna ön men efter den 10 långa båtturen och en dryg timmes vandring runt öns affärer insåg vi att allt var

Från en trottoar i Miyajima
tisdag 18 augusti 2009 - Itsukushima, Hatsukaichi, Hiroshima prefektur, Japan

Gå, Tåg, Tåg, Tåg, Tåg, Båt, Gå. Sen var vi framme här igår på Miyajima, en timma tidigare än planerat för vi hann med ett tåg som gick en timma tidigare från Tokyo. Vilka andra än vi två tillsammans skulle lyckas med det klockan åtta på morgonen?! Ön vi är på är iallafall en

Cathrin Svensson
catsve i Japan - återbesök
söndag 2 augusti 2009 - Itsukushima, Hatsukaichi, Hiroshima prefektur, Japan

Norina Juhasz
nora.juhasz i Japan Summer trip
Senast aktiv - från Venedig, Veneto, Italien
Livet på landet

Tja! Tokyo i all ära, men efter att ha kryssat runt bland alla människor överallt, och bland alla galna tonåringar, ok de också människor.. men många ser ut som om de vore pa väg till en maskerad (å för övrigt går de medvetet inåt med fötterna och pratar med extra pipig röst - bara

Ägget

En rolig historia. Det var en gång en pojke som bodde på ett Ryokan (gammaldags japanskt hotell där alla måltider serveras på rummet). Vid en middag dukades det upp hur många skålar med mat som helst. Pojken visste inte riktigt i vilken ände han skulle börja. Geishan som serverade maten

Idyllisk o och internationell vand-tia
lördag 1 november 2008 - Itsukushima, Hatsukaichi, Hiroshima prefektur, Japan

Vi akte till Miyajima tidigt pa morgonen. Det ar en idylliskt litet berg som sticker upp ur vattnent och bildar en o. Det ar kant for sitt stora monument som star i hamnen och som ar mitt ute i vattet nar det ar flod, men star pa fast mark under ebb. Nar vi anlande stod det mitt i vattnet och det

Thomas Jonsson
jonzzon i Japan 2008
Japan 2017

Japan 2017

30 maj 2017 - 22 juni 2017

Några veckor på resande fot i Japan. Skriver främst ur mitt (Tildas) perspektiv men med på resan är även sambon S och barnen C (7 år) och N (11 år).

Nettan&Petri i Japan

Nettan&Petri i Japan

23 juni 2013 - 20 juli 2013

Först några dagar i solen (eller monsunregn) i lugn och ro på Okinawa, därefter följer ett svettigt träningsläger i ca 30 graders värme. Flyg till Kagoshima, södra delen av det Japanska fastlandet. Här lämnar vi sedan den svenska truppen för två veckor på tu man hand på en upptäcksresa mot Tokyo. Det ska bli underbart!

Transibiriska tåget till Japan

Transibiriska tåget till Japan

23 juni 2011 - 26 juli 2011

Hela vägen till Japan utan att flyga! Börjar med färja till Riga där vi stannar några dagar. Med tåg tar vi oss vidare till Moskva, dock stannar vi endast en natt där innan det Transibiriska tåget avgår. I Peking ser vi oss omkring dryga veckan för att sedan ta färjan till Japan där vi är ca 2 veckor. Sedan är det dock flyget hem som gäller.

The Hitchhikers guide to the Far East

The Hitchhikers guide to the Far East

19 oktober 2010 - 14 december 2010

This is for the people of the sun

This is for the people of the sun

25 augusti 2009 - 22 december 2009

jag kommer inte komma hem med stora ögon, grönt hår och ett två meter långt monstersvärd vilandes på min axel...

Japan Summer trip

Vi återupplever Japan

Ett snabbvarv runt jorden

Ett snabbvarv runt jorden

1 mars 2009 - 8 maj 2009

Ingen desperat jakt på att finna mig själv eller nån inre frid ;) Resan går via många klassiska ställen, resmål som känns rätt för mig och som jag har missat hittills i livet :) Skulle jag komma till någon skön insikt längs vägen är det mest ett plus..

Japan 2008

Japan 2008

22 oktober 2008 - 10 november 2008

Välbehövd semester i landet annorlunda....

Japan

Japan

10 september 2008 - 23 oktober 2008

Reise durch ganz Japan mit der Bahn. Abschluss in Hokaido um das Herbstlaub zu sehen.

105
Itsukushima Shrine, Hatsukaichi, Hiroshima prefektur, Japan