Hokkaido

Födelsedag
söndag 7 juli 2019 - Sapporo, Hokkaido, Japan

2019-07-07Elis födelsedag idag - nio år! Besökte Sapporo Old Court Museum idag, ett gratis museum inrymt i den gamla rättsbyggnaden i änden av Odori Park. En lugn och svalkande park bakom byggnaden fanns också, mitt i centrala Sapporo. Skönt i den ganska krävande solen. Karin och Elis

I nationalparken
måndag 8 juli 2019 - Kamikawa, Hokkaido, Japan

Vi tog tåg från Sapporo till Asahikawa och sen ett annat tåg till Kamikawa. Där tog vi en buss ca 30 minuter till Sounkyo. Underbar natur i nationalparken med berg och floder.Även med dessa mindre tåglinjer är det otroligt välordnat. Tåget går i tid, det anges var man ska stå på

Tågresa till Sapporo
lördag 6 juli 2019 - Sapporo, Hokkaido, Japan

Igår tog vi Shinkansen till Hokkaido. Vilket otroligt tåg! Vi köpte med oss fina bentolådor till lunch. Ombord såldes bara dryck och lite snacks via en rullvagn. Punktlig avfärd och ankomst. Tåget går genom Seikantunneln under havet mellan öarna 53 km lång. Behaglig resa på 4 timmar. I

Wakkanai
fredag 1 juli 2016 - Sapporo, Hokkaido, Japan

kl. 21:43, lokal tid Är nu i Wakkanai. Det gick fort upp hit. Var ingen lång flygresa Man han med en kopp kaffe och sen var det dags och landa. :) Hoppade på bussen som skulle ta mig till hotellet. När jag gick in i bussen stod det några personer som körde in en sedel i en maskin och jag

Sapporo öl museum
torsdag 30 juni 2016 - Sapporo, Hokkaido, Japan

Man blir ju lite knasig när man är ute och flyger så där. Så jag har sovit lite si och så, men tillslut fick jag väl vakna till kl. 11 där. Sakta men säkert började jag fixa mig i ordning, men det tog sin lilla tid, jag kom väl inte ut förän strax efter kl. 13. Nåväl, det första var

Vart är min väska??
onsdag 29 juni 2016 - Sapporo, Hokkaido, Japan

Idag på eftermiddagen fick jag ett samtal, från Japan Airlines. De är de som har hand om bagageservicen verkar det som. Men det enda hon ville säga var att de fortfarande inte visste vart min väska var, men hoppades att de skulle kunna lokalisera den idag. Kl. var 17 japansktid... Men vad

tisdag 28 juni 2016 - Sapporo, Hokkaido, Japan

Ja nu har jag kommit fram till Sapporo, efter mycket om och men. Sista flyget var riktigt trevligt. Dock blev det lite segt, men annars var det bra. Fick ju sitta i First Class stolen och jag trivdes rätt bra där. Trevlig personal var det oxå. Nu är det så att min väska kom inte fram dock.

Om att åka snowboard.
måndag 3 mars 2014 - Abuta District, Hokkaido, Japan

Idag kom snön. Gladast av alla är Richard, nu kommer hans älskade puder. En vecka innan vår ankomst var det en halvmeter puder men sen har det inte snöat sen dess så han har varit besviken. Våra två första dagar i backarna var ju soliga och välpistade och då var jag nöjd, men nu är det

Vanessa Hägglund
prinsessanessa i Japan
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Första dagen i Rusutsu
lördag 1 mars 2014 - Abuta District, Hokkaido, Japan

Konichiwa! Här kommer en liten sammanfattning av det senaste dygnet. Vi klev upp tidigare än tuppen igår, eftersom vårt flyg från Narita till Sapporo gick tidigt på morgonen. Det var förresten jättesmidigt när vi kom fram till Narita kvällen innan - vi klev ut från flygplatsen,

Vanessa Hägglund
prinsessanessa i Japan
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Gambate! (fighter)
måndag 29 juli 2013 - Asahiyama, Shimizu, Kamikawa, Hokkaido, Japan

Den har veckan har jag vandrat, och klattrat, hela langden av de japanska norra alperna mellan Kamikochi och Tsurugi. Det har varit en vecka med mycket regn och ofta inga berg i sikte, men med nervkittlande klattring pa vissa delar som har gjort att det var vart allt. De mest kanda topparna i Japan

Amanda Brunosson
A_Brunosson i Hiking in Japan
Japan 2019 med railpass

Japan 2019 med railpass

1 juli 2019 - 14 juli 2019

I sommar blir det 2 veckor i Japan. Sonen får fira sin nionde födelsedag där. Tanken är att vi spenderar mesta tiden i Hokkaido eftersom det inte är regnsäsong i de norra delarna. Det var också Hokkaido vi kände att vi missade förra resan. Vi åker såklart med tåg!

27 juni 2016 - 4 juli 2016

Semester, stad, norra Japan... norraste Japan.

26 februari 2014 - 14 mars 2014

Utförsåkning i de japanska bergen och storstadsspring i Tokyo! Ska väl även hinna med ett och annat litet bad i varma källor.

Hiking in Japan

Hiking in Japan

9 juni 2013 - 16 augusti 2013

2 januari 2012 - 1 mars 2012

En jakt på snö, som det var ont om i Kanada.

Puder Jakt i Japan

Puder Jakt i Japan

26 december 2011 - 14 februari 2012

Sex goda vänner möts för att dela en resa på jakt efter japans djupaste puder-snö. Ett byte i vardagslivet, levnadsstandarden, kulturen och mycket där till blir ett minne för livet. Här skriver jag om vardagslivet och berättar om roliga händelser under resans gång.

Nipon

Nipon

26 december 2011 - 14 februari 2012

Resan till Japan, skall ta mig till andra sida jorden för att få åka ett av världens bästa puder. Kommer åka offpist i 6 veckor i vad jag hoppas blir bottenlöst snöpuder. Följ äventyret här, bilder kommer vartefter som!

Asien, studier och äventyr

Asien, studier och äventyr

4 april 2012 - 30 juni 2013

28 augusti 2011 - 5 september 2011

Tågresan

Tågresan

23 augusti 2011 - 24 oktober 2011

Tåg är kul därför åker jag igenom hela Ryssland och Japan med tåg.

Senast aktiv - från Asahikawa, Hokkaido, Japan
Tove Kenneskog