Kamikawa

I nationalparken
måndag 8 juli 2019 - Kamikawa, Hokkaido, Japan

Vi tog tåg från Sapporo till Asahikawa och sen ett annat tåg till Kamikawa. Där tog vi en buss ca 30 minuter till Sounkyo. Underbar natur i nationalparken med berg och floder.Även med dessa mindre tåglinjer är det otroligt välordnat. Tåget går i tid, det anges var man ska stå på

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Japan 2019 med railpass
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Gambate! (fighter)
måndag 29 juli 2013 - Asahiyama, Shimizu, Kamikawa, Hokkaido, Japan

Den har veckan har jag vandrat, och klattrat, hela langden av de japanska norra alperna mellan Kamikochi och Tsurugi. Det har varit en vecka med mycket regn och ofta inga berg i sikte, men med nervkittlande klattring pa vissa delar som har gjort att det var vart allt. De mest kanda topparna i Japan

Amanda Brunosson
A_Brunosson i Hiking in Japan
Japan 2019 med railpass

1 juli 2019 - 14 juli 2019

I sommar blir det 2 veckor i Japan. Sonen får fira sin nionde födelsedag där. Tanken är att vi spenderar mesta tiden i Hokkaido eftersom det inte är regnsäsong i de norra delarna. Det var också Hokkaido vi kände att vi missade förra resan. Vi åker såklart med tåg!