Födelsedag
söndag 7 juli 2019 - Sapporo, Hokkaido, Japan

2019-07-07Elis födelsedag idag - nio år! Besökte Sapporo Old Court Museum idag, ett gratis museum inrymt i den gamla rättsbyggnaden i änden av Odori Park. En lugn och svalkande park bakom byggnaden fanns också, mitt i centrala Sapporo. Skönt i den ganska krävande solen. Karin och Elis

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Japan 2019 med railpass
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Tågresa till Sapporo
lördag 6 juli 2019 - Sapporo, Hokkaido, Japan

Igår tog vi Shinkansen till Hokkaido. Vilket otroligt tåg! Vi köpte med oss fina bentolådor till lunch. Ombord såldes bara dryck och lite snacks via en rullvagn. Punktlig avfärd och ankomst. Tåget går genom Seikantunneln under havet mellan öarna 53 km lång. Behaglig resa på 4 timmar. I

Karin Dahlin Erik Lehto
KarinErik i Japan 2019 med railpass
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Wakkanai
fredag 1 juli 2016 - Sapporo, Hokkaido, Japan

kl. 21:43, lokal tid Är nu i Wakkanai. Det gick fort upp hit. Var ingen lång flygresa Man han med en kopp kaffe och sen var det dags och landa. :) Hoppade på bussen som skulle ta mig till hotellet. När jag gick in i bussen stod det några personer som körde in en sedel i en maskin och jag

Sapporo öl museum
torsdag 30 juni 2016 - Sapporo, Hokkaido, Japan

Man blir ju lite knasig när man är ute och flyger så där. Så jag har sovit lite si och så, men tillslut fick jag väl vakna till kl. 11 där. Sakta men säkert började jag fixa mig i ordning, men det tog sin lilla tid, jag kom väl inte ut förän strax efter kl. 13. Nåväl, det första var

Vart är min väska??
onsdag 29 juni 2016 - Sapporo, Hokkaido, Japan

Idag på eftermiddagen fick jag ett samtal, från Japan Airlines. De är de som har hand om bagageservicen verkar det som. Men det enda hon ville säga var att de fortfarande inte visste vart min väska var, men hoppades att de skulle kunna lokalisera den idag. Kl. var 17 japansktid... Men vad

tisdag 28 juni 2016 - Sapporo, Hokkaido, Japan

Ja nu har jag kommit fram till Sapporo, efter mycket om och men. Sista flyget var riktigt trevligt. Dock blev det lite segt, men annars var det bra. Fick ju sitta i First Class stolen och jag trivdes rätt bra där. Trevlig personal var det oxå. Nu är det så att min väska kom inte fram dock.

Ogon stora som tefat
onsdag 19 juni 2013 - Sapporo, Hokkaido, Japan

Forsta veckan har jag varit i Tokyo, det finns sa manga nya intryck attt ta in att jag till slut inte vet var jag ska titta eller var jag ska ta vagen. Forsta kontakten med Japan var toaletterna pa flygplatsen. Japaner har tydligen nagon slags toalettfobi, det finns en knapp for spolljud sa att

Amanda Brunosson
A_Brunosson i Hiking in Japan
Första dagen i Sapporo
torsdag 12 april 2012 - Sapporo, Hokkaido, Japan

Efter första natten i Sapporo vaknar man av att solen lyser in på ens säng... Självklart har man glömt dra för gardinerna och missat att fönstret är i östläge. :) Idag har vi blivit introducerade till de ansvariga för vårt utbytesprogram, samt fått mer information om allt som rör

Framme i Sapporo till slut!
onsdag 11 april 2012 - Sapporo, Hokkaido, Japan

Efter en lång tågresa från Sendai är vi nu framme i Sapporo! Vi har åkt genom världens just nu längsta tågtunnel för att komma hit. Hela 53 kilometer lång(!) och 240 meter djup på sitt djupaste ställe! Här i Sapporo har vi blivit tilldelade våra fantastiskt fina rum och redan hunnit

japan är världens gulligaste land!
måndag 12 september 2011 - Sapporo, Hokkaido, Japan

ÅH jag älskar Japan! Alla är jättegulliga, glada, hjälpsamma och söta! Vi har bott på Safro Spa i natt och var här i går kväll och denna kväll också. Det är det bästa Spat jag varit på, någonsin! Det är varma bad, med och utan bubblor, inomhus och utomhus, kallbad, ångbad och

Jessica Engwall
jessica.engwall i Tågresan
Senast aktiv - från Bombay, Maharashtra, Indien
Japan 2019 med railpass

Japan 2019 med railpass

1 juli 2019 - 14 juli 2019

I sommar blir det 2 veckor i Japan. Sonen får fira sin nionde födelsedag där. Tanken är att vi spenderar mesta tiden i Hokkaido eftersom det inte är regnsäsong i de norra delarna. Det var också Hokkaido vi kände att vi missade förra resan. Vi åker såklart med tåg!

27 juni 2016 - 4 juli 2016

Semester, stad, norra Japan... norraste Japan.

Hiking in Japan

28 augusti 2011 - 5 september 2011

Tågresan

Tågresan

23 augusti 2011 - 24 oktober 2011

Tåg är kul därför åker jag igenom hela Ryssland och Japan med tåg.

30 april 2011 - 5 juni 2011

Oj oj oj, strålande kul!

Tokyo - Sapporo (igen)

Tokyo - Sapporo (igen)

3 mars 2011 - 11 mars 2011

På resa med Annalena, Denise och Jonna...

På bräda i Japan!

På bräda i Japan!

1 februari 2011 - 12 februari 2011

Japan Pow Pow

Japan Pow Pow

9 januari 2011 - 19 januari 2011

Ännu ett land långt borta.. den här gången bär det av till Japan (eller Nippon som det heter på japanska). Puder och skidäventyr, god mat, bad i naturliga, varma källor och jobb är vad som väntar på Hokkaido dit jag ska. Hokkaido är den norra ön i Japan och tack vare kalla vindar från Sibirien och norra Kina kommer här otroliga mängder snö varje vinter. Statistiken visar att det snöar runt 15m per säsong. Senast häromdagen ramlade det visst ner 50 cm. Känns lovande! Skidorna och passet är packade.. kameran likaså.. tror det räcker så :) Ski you later!

Tove Kenneskog
SumoNinja