Hyogo prefektur

Västra Kyoto och Himeji
lördag 10 juni 2017 - Himeji, Hyogo prefektur, Japan

I fredags stod västra Kyoto på agendan. Visste att området Arashiyama är ganska turistigt men hoppades nog att det skulle vara lite glest nu när det inte är högsäsong. Var ändå trångt och så mycket folk att jag helst hade gjort något annat. Bambuskogen var ändå ganska fin, det blir

Tilda
TilDaMoshpit i Japan 2017
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Konstrunda på Naoshima och improvisation i Kobe
söndag 13 november 2016 - Kobe, Hyogo prefektur, Japan

Konst(ig), konst, konst…. Himeji följs av Naoshima, en ö i Seto-havet, som traditionellt levt på fiske och viss industriverksamhet, nu med klassiska glesbygdsproblem. Som en lösning hölls 2010 en stor konstfestival som lockade närmare miljonen besökare. Konstinstallationer med havet och

CatrinJ i Japan
Badexperter med lite Trump
onsdag 9 november 2016 - Himeji, Hyogo prefektur, Japan

Det står högt på bisarrlistan! Högst! Att sitta i en bastu i Himeji, Japan och simultantolkat till japanska se och höra Trump när de röda staplarna skuttar från 248 till 278, med de blåa kvar på 218, samtidigt som skymningen faller över den varma utomhusbassängen på hotellets tak.

CatrinJ i Japan
34. Shanghai - Kobe
lördag 8 november 2014 - Kobe, Hyogo prefektur, Japan

Färjan Xin Jian Zhen låg där någonstans på andra sidan den spacade metallen och glaskonstruktionerna. Jag tackade taxichauffören och stoppade ner lappen med de kinesiska tecknen för "International Ferry Terminal" i fickan. 30 minuter tidigare hade jag tagit farväl av Katrin och Ciciero

Kinosaki
tisdag 7 oktober 2014 - Toyooka, Hyogo prefektur, Japan

Hej! Äntligen kommer en text. Under min tid i Kina gick det inte att komma in på hemsidan, den verkade väl suspekt. Och nu i Japan har jag hållit på snart 10 dagar med att installera wi-fi i huset. Ännu ej lyckats, men förhoppningsvis ska det finnas om ett par dagar. Detta är ett

Mariann Hagbarth
akatombo i World tour
Senast aktiv - från Toyooka, Hyogo prefektur, Japan
Kobe och Osaka på en dag
onsdag 2 juli 2014 - Kobe, Hyogo prefektur, Japan

Eftersom jag är en köttälskare, om än en sparsam köttkonsument, så lockde möjligheten att testa Kobestek. Mellan Kyoto och Kobe ligger Osaka och där finns ett slott som jag gärna ville se. Med mitt tågpass åkte jag dessutom dit med snabbtåget, Shinkansen, gratis. Snabbt och lätt, 15

pol
Pol i Svensk viking goes Geisha
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Himeji Slottet
torsdag 11 juli 2013 - Himeji, Hyogo prefektur, Japan

Shinkansen från Kyoto till Himeji. Det största och häftigaste slottet i hela Japan. Nån som säger emot? Tyvärr så håller de just nu på att restaurera det så hela huvudtornet är inklätt så att de kan byta tak och renovera väggar. Vi fick se hur de går till väga. Kul att se. Vi gick

Anette Risveden
AnetteR i Nettan&Petri i Japan
Japan ll
fredag 29 mars 2013 - Kobe, Hyogo prefektur, Japan

Hej alla goa människor och glad påsk på er :-) Här kommer fortsättning på Japan.resan I Kyoto skulle man undvara så många dagar man kan skrev alla reseguider för det är så mycket att se. Jag håller med, om man bor så som vi gjorde. Helt underbar boende. En liten lägenhet med en

Johanna Utrianen
jobo2012 i Från Indien till Japan
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Dagisutflykt
söndag 29 juli 2012 - Kobe, Hyogo prefektur, Japan

Mantii väckte oss på söndagen, lagade frukost åt oss (som alla dagar vi bodde där), vi gick till stationen där vi träffade "Peter" (som vi kallar för pitabrödet då Peter låter "piitaa" med japanskt uttal, han var dessutom japan). Tillsammans åkte vi till Oji Zoo och vandrade runt bland

Takoyaki-party!
lördag 28 juli 2012 - Kobe, Hyogo prefektur, Japan

Vi gick hemifrån tidigt då Mantii skulle upp och jobba. Vi blev avlämnade på en station och tillsagda att gå av på en annan, där vi blev upphämtade av Naoya. Japaner tror att vi är handikappade och behöver konstant tillsyn, men det är gulligt. Vi åkte till närmsta postkontor köpte en

Japan 2017

Japan 2017

30 maj 2017 - 22 juni 2017

Några veckor på resande fot i Japan. Skriver främst ur mitt (Tildas) perspektiv men med på resan är även sambon S och barnen C (7 år) och N (11 år).

Japan

Japan

30 oktober 2016 - 18 november 2016

Lite mer civiliserad Asientur.

Maten, människorna, kulturen 2014

Maten, människorna, kulturen 2014

7 oktober 2014 - 31 januari 2015

Klockan 05:03 den 7:e oktober skickade jag in mitt masterarbete för tryck. Sen ba' drog ja'. Med ett fönster i livet fram till den förste mars firas avslutet av 21 års studier med att åka ner till Zürich, träffa gammelt fölk och sen är kursen österut tills jag kommer till Göteborg igen. Häng med på en oförglömlig resa som jag aldrig kommer att glömma eller gör något annat! Let's go fertig los!

World tour

World tour

4 september 2014 - 3 mars 2015

Svensk viking goes Geisha

Svensk viking goes Geisha

21 juni 2014 - 7 juli 2014

Börjar min Japanvistelse i Tsuruoka med Metabolomics Society Conference 2014 och fortsätter med homestay över helgen följt av fyra dagar i Kyoto och avslutar med fyra dagar i Tokyo. Klart man ska förena nytta med nöje när man har chansen!

Nettan&Petri i Japan

Nettan&Petri i Japan

23 juni 2013 - 20 juli 2013

Först några dagar i solen (eller monsunregn) i lugn och ro på Okinawa, därefter följer ett svettigt träningsläger i ca 30 graders värme. Flyg till Kagoshima, södra delen av det Japanska fastlandet. Här lämnar vi sedan den svenska truppen för två veckor på tu man hand på en upptäcksresa mot Tokyo. Det ska bli underbart!

Från Indien till Japan

Från Indien till Japan

11 januari 2013 - 6 april 2013

日本の旅は最高です!

日本の旅は最高です!

10 juli 2012 - 22 augusti 2012

We're gonna spend about 6 weeks traveling Japan, from Tokyo to Fukuoka and a lot of other cities on the way. Meeting friends, freaking out, hopefully surviving ;)

3 månaders praktik

3 månaders praktik

19 november 2011 - 4 mars 2012

Praktik på M/V Otello Wallenius

Transibiriska tåget till Japan

Transibiriska tåget till Japan

23 juni 2011 - 26 juli 2011

Hela vägen till Japan utan att flyga! Börjar med färja till Riga där vi stannar några dagar. Med tåg tar vi oss vidare till Moskva, dock stannar vi endast en natt där innan det Transibiriska tåget avgår. I Peking ser vi oss omkring dryga veckan för att sedan ta färjan till Japan där vi är ca 2 veckor. Sedan är det dock flyget hem som gäller.

CatrinJ
Magne Sohlberg Bäckman