Ishikawa prefektur

Japans vackraste trädgård
torsdag 10 oktober 2019 - Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan

Hej! Tidigt imorse så gav vi oss iväg ifrån Takayama för att åka till Kanazawa. Takayama var helt fantastiskt då vi fick uppleva deras skördefest. På morgonen så började vi med att få till Takayama utomhus museum där de hade byggt upp en japansk by i historisk anda. Väldigt

Vi "tågar" vidare...
fredag 10 maj 2019 - Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan

Idag skulle vi börja tågluffa! För att komma till tåget fick vi åka en enda station med pendeltåg. Hur fullt vi än tyckte det var, så sa Dennis att det inte alls var det i jämförelse med hur det är då det är som värst... Vi skulle åka Shinkansen, höghastighetståg. Vi har fått nån

Kanazawa, samurajer, bladguld och tehus
onsdag 26 juli 2017 - Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan

Idag var det en vandring i bl a samurajkvarter, bladgulds- och tehusområde. Vi började med samurajkvarteren som passande nog låg precis bakom vårt hotell. Det var mest murar som var sparade från ett gammalt samurajområde, men ett finare hus var kvar som vi gick i och fick se hur det var

Hans Almström
Almstroms i Japan 2017
Senast aktiv - från Kyoto, Kyoto prefektur, Japan
Kenroku-en garden, Kanazawa
tisdag 25 juli 2017 - Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan

Idag började vi med ännu en japansk frukost med olika små rätter. Sen tog vi en liten tur ner på marknaden för att köpa en sak vi såg igår. Just den affärenvi sökte, som hette Ander-sen, var inte öppen idag, så vi fick hitta alternativ i annan affär.När vi checkade ut från hotellet

Hans Almström
Almstroms i Japan 2017
Senast aktiv - från Kyoto, Kyoto prefektur, Japan
Hiroshima-Kanazawa
måndag 14 november 2016 - Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan

Med superexpresståget Shinkansen tog vi oss till Hiroshima. Det var väldigt imponerande att se vilken ordning det var på allt. Mycket information om exakt var på perrongen man ska gå på sin vagn, på vilken sida man ska gå av tåget och det bästa av allt, de går alltid på sekunden enligt

Anna Konda
anna_konda i Höst i Japan
Senast aktiv - från Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Kanazawa
torsdag 8 oktober 2015 - Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan

Hej, Ny stad nära västra kusten med storlek ungefär som Göteborg. Vi behöver inte längre leva på golvet utan har vanlig säng och bord och stolar av normal höjd. Fast sängen är lika hård som madrassen på golvet. När Japan moderniserades satsade Kanazawa på kultur. Bristen på

Margareta Eklund
Marek52 i Japan
Senast aktiv - från San Leandro, Kalifornien, USA
treasure the moment
lördag 11 april 2015 - Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan

It took most of the day to travel to Kanazawa on the west coast. As we waited for our Shinkansen, another train approached and I stepped up to the railing to take a picture. Wham! It passed so fast it felt like a slap across the face. These trains really are awesome, and very comfortable as

Sanna Wiklund
charis i Hanami - under körsbärsblommen
Senast aktiv - från Vasa, Finland
Hegura
onsdag 4 maj 2011 - Amamachi, Wajima, Ishikawa prefektur, Japan

4/5 Niclas har bränt sig lite, så idag har han skådat med paraply. Inte lika mycket fågel idag men oj oj oj vilka arter: japanese robin, sibirisk trast, gultrast, eyebrowed thrush, brunsångare, russet sparrow, sibiriska piplärkor och en utfärgad blåstjärtshane. Att skåda på Hegurajima

Hegurajima
fredag 6 maj 2011 - Amamachi, Wajima, Ishikawa prefektur, Japan

6/5 Idag äntligen lite riktig mat! Curry-rice till lunch och friterad kyckling till middag. De flesta besökarna stannar bara en natt på ön. En majoritet är fågelfotografer och är föga intresserade av sångare. Utöver oss är det nu bara en fågelskådare på ön. Nya arter för dagen var

Hegurajima, första dagen
tisdag 3 maj 2011 - Amamachi, Wajima, Ishikawa prefektur, Japan

Hegurajima 3/5 Dygnsrytmen för oss är konstig. Vi somnar redan vid halv åtta och vaknar redan vid tre-tiden. Det kan verka perfekt då vi ju ska upp tidigt men det ljusnar inte förrän runt fem. Klev upp halv fem och gav oss ut i Wajima. Brunglador över allt och en vacker blue-and-white

Vår stora Japanresa 2019

Vår stora Japanresa 2019

26 september 2019 - 18 oktober 2019

Resdagbok för vår stora och efterlängtade Japanresa. Under 22 dagar kommer jag och min sambo att resa runt i Japan. Vi planerar att besöka följande städer/byar: Tokyo Nikko Magome Tsumago Takayama Kanazawa Kyoto Osaka Vi hoppas på att det är en skön mix av stort och litet, urbant och lantligt, gammalt,traditionellt som nytt och högteknologiskt.

Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

6 maj 2019 - 18 maj 2019

Hit och dit i Japan

Japan 2017

Japan 2017

17 juli 2017 - 2 augusti 2017

En rundresa i Japan på 17 dagar med min bror Anders.

Höst i Japan

Höst i Japan

6 november 2016 - 20 november 2016

Vi åker runt i Japan för att uppleva de vackra höstfärgerna och uppleva kulturen.

Japan

Japan

29 september 2015 - 17 oktober 2015

Rundresa i Japan

Hanami - under körsbärsblommen

Hanami - under körsbärsblommen

3 april 2015 - 16 april 2015

Round trip under cherry blossoms in the land of the rising sun.

Japan 2011

Japan 2011

30 april 2011 - 5 juni 2011

Oj oj oj, strålande kul!

Japan 2010

Japan 2010

17 oktober 2010 - 2 november 2010

Vår resa runt i Japan.

Japan/Indien

Japan/Indien

21 juni 2010 - 21 augusti 2010

2 månader lång resa till Japan (3 veckor) och Indien (6 veckor). Tokyo och sydvästra Japan. Delhi och primärt norra Indien.

Sydkorea och Japan

Sydkorea och Japan

24 juni 2010 - 20 juli 2010

Först en grupp och rundresa i Sydkorea och svävare över till Japan. Därefter stannar jag ca 8 dagar extra i Japan och reser runt på egen hand.

Sofia Henriksson
Bubbelfian