Ōita prefektur

Beppu
lördag 18 juni 2016 - Beppu, Ōita prefektur, Japan

Beppu är ett av Japans mest kända Hot Spring Resorts. Beppu är den stad i Japan som producerar mest vatten och Här finns källor av flera olika typer och färger. Generellt sett kan man säga att det finns två kategorier av Hot Springs i Beppu. De man badar i och de man endast ser på. De

Mount Futago
lördag 18 juni 2016 - Ōita, Ōita prefektur, Japan

För atta Silver Fang (Ginga Nagareboshi Gin) fans där ute är ett besök till Mount Futago ett måste. Mount Futago är det berömda Ohu/Tvillingpasset som ses i den berömda anime serien från 1980-talet. Berget är 721 meter högt och omringas av flera dalar och tempel. Området i sig kallas

De 8 Helvetena
måndag 8 juli 2013 - Beppu, Ōita prefektur, Japan

Vi började med Blood Pond Hell. En blodröd rykande het sjö. Därefter Geyser Hell. Denna gaiser är väldigt punktlig i sina utbrott, så det var lätt att komma dit just när den hade ett utbrott. Det var mäktigt. 80 grader hett vatten sprutade rykande hett rakt upp flera meter upp i grottans

Onsen hotell
tisdag 9 juli 2013 - Beppu, Ōita prefektur, Japan

Största hotell vi nånsin bott på? Det tog evigheter att promenera inomhus mellan de olika delarna, alternativet vore att ta den gratis internbussen inom hotellet som de erbjuder. Fler än 100 personer satt i poolerna när ljusshowen började. Dimma, rök, vatten, laser och musik. Häftigt.

Del 3
måndag 8 juli 2013 - Beppu, Ōita prefektur, Japan

Nu har vi lämnat gruppen och Kagoshima. Buss från Kaseda till Kagoshima. Shinkansen från Kagoshima till Beppu, med byte i Kokura. Lokalbuss upp till 'de 8 helvetena'.

Beppu
söndag 8 augusti 2010 - Beppu, Ōita prefektur, Japan

Hej! Sa kom vi da fram till Beppu, kvallen spenderades i hostlets onsen, varmvattenkalla.Pa kvallen provade vi for forsta gangen sashimi, ra fisk med ris, lite som sushi fast bara dom laskiga bitarna. Sandra var inte sa imponerad men Peter at som aldrig forr. Dagen efter gav vi oss upp i bergen

Peter O Sandra Augustsson
heau i Japan 2010
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Yafuin
måndag 26 juli 2010 - Ōita, Ōita prefektur, Japan

Jag befinner mig i lugna Yufuin (och INTE Oita), en timma från Beppu. Resan hit var som hämtad från en tåg-scen i filmen My Neighbour Totoro. Ett litet tåg som åker genom att bergigt grönt landskap med tusentals höga och låga berg, risfält, små byar... sllt långt långt borta från

surfing och onsens...
torsdag 22 juli 2010 - Beppu, Ōita prefektur, Japan

Efter nattbuss till fukuoka och ytterligare en buss till miyazaki motte vi upp Anna. Helt galet lang bussresa! Men... nar vi kom fram vankades det surfing i Aoshima! Det var hur roligt som helst. Nyborjarvagor som passade nyborjarsurfarna :) Efter tva dagar surf var vi helt sonderslagna, och akte

Drömresan till Japan (Planering)

Drömresan till Japan (Planering)

26 juli 2015 - 26 augusti 2016

Då jag fyller 30 i december 2015 kommer jag under sommaren 2015, alternativt sommaren 2016 genomföra min drömresa till Japan. Här kommer jag lägga upp min planerade reserutt och när det väl är dags för själva resan kommer en ny resa skapas där jag kommer lägga upp bilder och allt. Resan kommer börja i Fukuoka och vart den slutar... ja, det återstår att se :o)

Nettan&Petri i Japan

Nettan&Petri i Japan

23 juni 2013 - 20 juli 2013

Först några dagar i solen (eller monsunregn) i lugn och ro på Okinawa, därefter följer ett svettigt träningsläger i ca 30 graders värme. Flyg till Kagoshima, södra delen av det Japanska fastlandet. Här lämnar vi sedan den svenska truppen för två veckor på tu man hand på en upptäcksresa mot Tokyo. Det ska bli underbart!

Japan 2010

Japan 2010

22 juli 2010 - 17 augusti 2010

Nu ger vi oss av till de självspolande toaletternas land och ser fram emot galna hightech-prylar och gamla tempel och traditioner. Väl pålästa om sociala koder för att minimera kulturkrockar och försöka smälta in så gott det nu är möjligt för två långa vita svenskar.

Yatta! (Japan is no longer safe...)

Yatta! (Japan is no longer safe...)

16 juli 2010 - 20 augusti 2010

The Annas pa nya aventyr, tillsammans med lillebror!

Filippinerna-Japan 2010

Filippinerna-Japan 2010

25 juni 2010 - 6 augusti 2010

Som det ser ut i dagsläget ser resan ut såhär: Cebu ->Tandag och sen backpacka upp till Manila. Från Manila bär det av till Tokyo och förhoppningsvis åker jag upp till Tsukuba Science City.

japan 2010

japan 2010

29 mars 2010 - 23 april 2010

jag och erik. två tågpass. och ett oändligt spännande land att upptäcka!

Japan 3-veckors!

Japan 3-veckors!

3 mars 2010 - 24 mars 2010

Jag och en kompis ska iväg till Japan åter igen (3e gången för mig, 2a för Daniel) och tänkte därmed försöka hinna uppleva lite mer av det vi inte hann under förra årets resa =). Så var det med den saken! Resa START!

Japan Summer trip

Japan Summer trip

19 juli 2009 - 7 augusti 2009

summer vacation in Japan

Japan 2009

Japan 2009

21 oktober 2009 - 18 november 2009

Und sie hat es wieder getan... diesmal auf eigene Faust! Schaut rein und seit dabei bei einer supergeilen 4-wöchigen Backpacking-Tour durch Japan. Hinweis: einige Tage brauchen noch Updates, sowohl was die Berichte als auch die Fotos angeht; diese kommen aber noch - versprochen! ^_^

Senast aktiv - från Beppu, Ōita prefektur, Japan
Anna Wall