Kanagawa prefektur

Första dagen i Japan
lördag 21 september 2019 - Yokohama, Kanagawa prefektur, Japan

Äntligen framme i Japan. Resan gick otroligt bra, inga förseningar någonstans o bagaget var med hela vägen fram. Som vanligt svårt att sova på planet så vi sov några timmar när vi väl fick vårt rum. Härliga sängar o en förväntad japansk toalett. Första måltiden har vi också

Ragnvald Eliasson
EvaRagnvald i RWC2019 Japan
Senast aktiv - från Hongkong, Hongkong
Man of la Mancha
torsdag 24 maj 2018 - Kamakura, Kanagawa prefektur, Japan

Vi började gårdagen med att mötas upp utanför Don Quiote i Asakusa, denna butik har allt man behöver, från Hello Kittytoalettstolar till billig öl och från elektronik till torkad bläckfisk. Den finns dessutom överallt i Tokyo. Från Asakusa tog vi metron till Shimbashistationen och

Tr
Kakihara i Beast in the East
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Hakone rund tur

Ons 27/9 Bra frukostbuffe här med. Vi går upp för backen och tar tåget. Först tåg och sedan cabelcar upp för berget till linbanan. När vi går ombord på linbanan får vi en inplastad våt handduk. Vi öppnar den genast för att torka händerna som vi lärt oss. Det är bara det att denna

Droemmen i Japan 2017
Till Hakone

Tis 26/9 Vi checkar ut vid 11. Inga problem att gå till tågstationen när det inte ösregnar som det gjorde när vi kom. Fick en beskrivning av var vi kan köpa tågbiljett med Odakyulinjens snabbtåg Romancar Hakone-Yumoto. Biljetten kostar 890 Y pp. Vi köper också ett tredagarspass för

Droemmen i Japan 2017
Hakone och onsenbad
lördag 8 april 2017 - Hakone, Kanagawa prefektur, Japan

Hakone är ett naturreservat sydväst om Tokyo, i samma område somdär mount fuji ligger. Här bor vi på ett Ryokan, som är som ett slags guest house, där vi kläs i traditionella japanska kläder och äter trafitionell japansk mat. Här finns även varma källor, både för inomhus- som

in view of a holy mountain

Mt Fuji made us all gasp in awe when it first came into view from the train. A perfectly symmetrical cone towering at 3776 metres, its snow-clad peak floated above all other mountains and seemed detached from its base as fog and clouds drifted in. As a matter of fact, the mountain is only visible

Sanna Wiklund
charis i Hanami - under körsbärsblommen
Senast aktiv - från Vasa, Finland
Kamakura
torsdag 26 december 2013 - Kamakura, Kanagawa prefektur, Japan

Idag tog vi pendeln till Kita Kamakura, en liten stad innan Kamakura. Resan tog nästan en timme och kostade endast 63kr med våra kort. Här besökte vi två mindre zenbuddism-tempel (Jochi-ji och Tokeiji) det ena anlagt redan på 1200-talet. Vi strosade omkring i trädgårdarna innan vi

Vackra Hakone

Shinkansen från Kyoto till Odawara, där vi köpte Hakone-freepass, så nu pausar vi användandet av Japan-Railpass ett par dagar. Tåg (romancecar) till Hakoneyumoto. Den här helgen är en speciell helg i Japan. Måndagen kallas Shi-day. Det är en röd dag i almenackan för rekreation.

Anette Risveden
AnetteR i Nettan&Petri i Japan
Mot sommar, mot större rum, mot prövningar!
lördag 2 juni 2012 - Yokohama, Kanagawa prefektur, Japan

Uppenbarligen lever Redagboken vidare, så vi kör väl på. Folk vill uppenbarligen ha rapporter oftare, men det händer ju inte så mycket i vardagen. Men, på en månad har det väl hänt lite i alla fall. Vi rör oss mot sommaren, och kanske framförallt, regnperioden som kommer före.

Beast in the East

Beast in the East

10 maj 2018 - 27 maj 2018

Tillbaka till Sydkorea en andra sväng och fjärde resan till Japan

RWC2019 Japan

Bröllopsresa till japan

Hanami - under körsbärsblommen

Hanami - under körsbärsblommen

3 april 2015 - 16 april 2015

Round trip under cherry blossoms in the land of the rising sun.

Nettan&Petri i Japan

Nettan&Petri i Japan

23 juni 2013 - 20 juli 2013

Först några dagar i solen (eller monsunregn) i lugn och ro på Okinawa, därefter följer ett svettigt träningsläger i ca 30 graders värme. Flyg till Kagoshima, södra delen av det Japanska fastlandet. Här lämnar vi sedan den svenska truppen för två veckor på tu man hand på en upptäcksresa mot Tokyo. Det ska bli underbart!

Japan och Nya Zeeland

Japan och Nya Zeeland

21 december 2013 - 4 januari 2014

En tvådelad resa med 6 dagar i Tokyo och 6 dagar i Auckland. Jul i Japan, nyår i Nya Zeeland.

Yokohama

Yokohama

6 april 2012 - 1 april 2014

Dags att studera!

Japan 2012

Japan 2012

2 april 2012 - 21 april 2012

Nu ska jag och min grabb Joakim till Soluppgångens land, Japan. Här är vår resplan: 2/4-3/4: Norrköping till Narita Japan 3/4-6/4: Manazuru 6/4-8/4: Annaka 8/4-9/4: Tokyo 9/4-11/4: Kyoto 11/4-14/4: Kumamoto 14/4-16/4: Annaka 16/4-17/4: Fuji-Q Highland 17/4-20/4: Tokyo 20/4-21/4: Narita till Helsinki, Köpenhamn, Stockholm, Norrköping

Daniel C
Carlson