Första dagen i Japan
lördag 21 september 2019 - Yokohama, Kanagawa prefektur, Japan

Äntligen framme i Japan. Resan gick otroligt bra, inga förseningar någonstans o bagaget var med hela vägen fram. Som vanligt svårt att sova på planet så vi sov några timmar när vi väl fick vårt rum. Härliga sängar o en förväntad japansk toalett. Första måltiden har vi också

Ragnvald Eliasson
EvaRagnvald i RWC2019 Japan
Senast aktiv - från Hongkong, Hongkong
Mot sommar, mot större rum, mot prövningar!
lördag 2 juni 2012 - Yokohama, Kanagawa prefektur, Japan

Uppenbarligen lever Redagboken vidare, så vi kör väl på. Folk vill uppenbarligen ha rapporter oftare, men det händer ju inte så mycket i vardagen. Men, på en månad har det väl hänt lite i alla fall. Vi rör oss mot sommaren, och kanske framförallt, regnperioden som kommer före.

En månad i storstaden
onsdag 9 maj 2012 - Yokohama, Kanagawa prefektur, Japan

Tja, det har plötsligt gått en månad. Först när man tänker på det känns det som om det gått fort, av den anledningen har jag inte tänkt på att skriva här på ett tag. Men, vid närmare eftertanke har man hunnit uppleva ganska mycket, om än inget direkt spektakulärt. Man lär sig

Första Veckan
måndag 16 april 2012 - Yokohama, Kanagawa prefektur, Japan

[b]MÅNDAG[/b] Klockan nio började vi skolan och jag blev presenterad för min klassföreståndare, Kageshima-sensei. Vi förflyttade oss sedan till ett annat klassrum där andraårseleverna var. Alla fick säga sitt namn och alla blev förvånade när jag presenterade mig på samuraj-japanska.

Resa & Anlända
fredag 6 april 2012 - Yokohama, Kanagawa prefektur, Japan

[b]TORSDAG-FREDAG[/b] Tja, så var man plötsligt iväg igen då! ∑(°д°) Vi startade från Falun klockan åtta, åkte bil ner till diplomatstaden och hämtade upp mitt visa vid halv tolv. Det är på grund utav hur lite marginaler jag har haft som jag inte har velat gå ut och berättat

120103 - Totsuka 2 (Nyår)
tisdag 3 januari 2012 - Yokohama, Kanagawa prefektur, Japan

På nyårsdagen hade vi en lugn dag för oss själva, låg inte bara på sofflocket för det. Vid elvatiden tog vi en tur i affärerna i centrum och åt en utsökt sushi till lunch. Därefter promenerade vi ett kort stycke längs med floden där vi såg diverse fåglar, bland annat häger och

GOTT NYTT ÅR!
söndag 1 januari 2012 - Yokohama, Kanagawa prefektur, Japan

Så här en halvtimme in på 2012 (medan ni där hemma får ta och vänta ännu några timmar), ligger jag på golvet i min säng hos mormor och morfar i Yokohama (grannstad till Tokyo). Bredvid mig ligger mamma Kiyomi, ankommen från Sverige för drygt tre dagar sen. En del har hänt den senaste

Kai Henrysson
Kaian i Tokushima, Japan
Senast aktiv - från Tokushima, Tokushima prefektur, Japan
111226 - Totsuka
måndag 26 december 2011 - Yokohama, Kanagawa prefektur, Japan

Under våra inledande dagar i Japan har allt varit lugnt och överresan gick smidigt. Vi lyckades gå från ett transportmedel direkt till nästa hela vägen från Lund till Totsuka där vi bor. Naokos mamma och moster Hiroko väntade oss i lägenheten med smörgåsar och soppa, ett lagom mål för

Flyg fula fä.
lördag 12 februari 2011 - Yokohama, Kanagawa prefektur, Japan

Älskade lilla dagbok(höhö), idag har jag varit på resande fot sedan 15.30 och inte stannat tills klockan var 1. Alltså ungefär 22 timmar senare(matte!). Detta har varit krävande men resan i sig har inte inneburit något direkt problem. Efter ungefär 8 timmars flygning och 9 timmar efter att

Flyg fula fä.

Dags att studera!

Lugn vinter i Totsuka II

Lugn vinter i Totsuka II

22 december 2011 - 13 januari 2012

Vi åker som vanligt till Japan över jul och nyår för att vila ut oss inför 2012 - Drakens år.

Japan, wohoo.

Japan, wohoo.

12 februari 2011 - 28 februari 2011

Yeehaaw, Resdagbok, inte alls nördigt. Som jag skriver åt mina lärare dessutom. Nåväl. Elin, du kan ju tipsa klassen om den här i alla fall, kanske känns bättre då.

Tokushima, Japan

Tokushima, Japan

18 augusti 2011 - 15 juli 2012

Jag ska bo i Tokushima, på ön Shikoku i Japan under ett år som AFS-student.

Lugn vinter i Totsuka

Lugn vinter i Totsuka

21 december 2010 - 10 januari 2011

För sjätte gången åker vi till Japan tillsammans för att njuta av maten och kulturen samt spendera tid med familjen. Dessutom tycks det som om vi undkommer fimbulvintern hemma i norden. Vi lånar åter igen i moster Hirokos lägenhet, men denna gång har lägenheten flyttats till Totsuka som ligger mellan Kamakura (där vi bodde förra året) och Yokohama. Följ med på våra resor i soluppgångens land.

Japan resan

Japan resan

27 oktober 2010 - 16 november 2010

Från Umeå till Yokohama och tillbaka.

The Hitchhikers guide to the Far East

Japan!

Japanresan-2010

Japanresan-2010

22 juni 2010 - 19 juli 2010

Nu bär det av mot the Land of the Rising Sun, Japan! :-)

Daniel C
Carlson