Kumamoto prefektur

Konoha

Ja, alla Naruto fans där ute... Konoha existerar! Konoha är beläget när Kumamoto i provinsen Kyushu. Nu ska fantasin inte flöda fritt, vi lever inte i en Anime så naturligtvis ser den existerande Konoha inte ut som Konoha i Naruto. Dock så har staden influerats mycket av den framgångsrika

En bussfärd till Aso
fredag 13 april 2012 - Kumamoto, Kumamoto prefektur, Japan

Idag regnade det i Kumamoto, men vi tog ändå en bussfärd till vulkanen Aso. Vulkanen är fortfarande aktiv så på vissa ställen har man byggt skyddsrum utfall stenar skulle falla ner från skyn. Som tur var så var det också rätta vindförhållanden, har man otur så kan giftig gas kväva

Kaoru Ueda
Kaoru i Japan 2012
Senast aktiv - från Västervik, Kalmar län, Sverige
Kumamoto
torsdag 12 april 2012 - Kumamoto, Kumamoto prefektur, Japan

Igår kom vi med snabbtåget till Kumamoto, min pappas födelsestad. Där möttes vi av min kusin Mieko. Sedan tog vi en promenad till Kumamotojo (Kumamoto slottet). Idag så for vi iväg till Kumagawa. Vi gjorde en liknande båtfärd idag, men vädret var bättre. Efteråt så gjorde vi ett

Kaoru Ueda
Kaoru i Japan 2012
Senast aktiv - från Västervik, Kalmar län, Sverige
Japan man kan inte annat än älska det här landet :D
måndag 31 oktober 2011 - Ichinomiyamachi Miyaji, Aso, Kumamoto prefektur, Japan

Hej! Jag börjar skriva därifrån jag avsluta förra inlägget. Jag tog en taxi ut till flygplatsen från Vladivostok city. Den resan var rätt intressant taxi chauffören hitta först inte till flygplatsen, snacka om att man blev lite nervös. Missa flyget från Ryssland är nog inte det bästa

Den heliga on Miyajima och Aso berget.

De senaste dagarna har vi fatt en stor dos skona naturupplevelser, liksom en stor dos solsken och varme. For att inte tala om omma ben. Efter vi lamnat Osaka och Kyoto tog vi taget vidare till Miyajima dar tog in pa vart forsta hostel i Japan. Vi tog sedan baten ut for att vandra runt pa den

penke
penke i Beijing och Japan
Senast aktiv - från Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark
Mt Aso

Hej Hej Nu har vi spenderat 2 dagar vid Mt. Aso. Kvällen vi kom fram testade vi på en varmkälla som ligger 50m ifrån Little Asia underbart vatten och lite andra badregler än vad man är van vid. Dag 1 Cykelturen Vi hyrde 2 cyklar och börjadde trampa iväg, efter 1h15min så kom vi fram till

Tag 21 - Der Vulkan Aso – oder: „Ihr seht, das ihr Nichts seht!“
onsdag 11 november 2009 - Ichinomiyamachi Miyaji, Aso, Kumamoto prefektur, Japan

Dieser Satz meines alten Physiklehrers, den er immer zitierte, wenn ein Versuch misslang, könnte als Überschrift über den heutigen Tag herhalten. Nach einer sehr herzlichen Verabschiedung von Kay und Lloyd in Ueki wollte ich mir auf dem Weg quer durch Kyushu den aktiven Vulkan Aso ansehen (der

Tag 20 - Kumamoto im Regen
tisdag 10 november 2009 - Ichinomiyamachi Miyaji, Aso, Kumamoto prefektur, Japan

Kennt ihr ‘nen Satz, der mit „sr“ beginnt. Genau: „S’rengt!“ (für die Nicht-Franken: „Es regnet!“) Genau das tat es heute den lieben langen Tag. Der Regen an sich wäre gar nicht das Problem (auch, dass nach einer Weile die Jeans bis zu den Knien durchgeweicht sind, ist zu

Tag 19 - Typisch japanisch
måndag 9 november 2009 - Ichinomiyamachi Miyaji, Aso, Kumamoto prefektur, Japan

Von Kagoshima aus ging‘s über das einzige Shinkansen-Teilstück auf Kyushu nach Kumamoto. Im Nebenort Ueki, 13-Bahnminuten entfernt, habe ich eine Couch gefunden. Diesmal bin ich beim Amerikaner Lloyd und dessen japanischer Lebensgefährtin Kay untergekommen – ein so süßes Paar, sag ich

Ramen och manliga kvinnor
torsdag 15 oktober 2009 - Ichinomiyamachi Miyaji, Aso, Kumamoto prefektur, Japan

Shin hämtade upp mig vid hamnen och vi åkte i hans bil till hans lägenhet i en mindre stad som jag glömt bort vad den heter… Shin jobbar som kock på en restaurant och hans chef var väldigt nyfiken på att träffa mig. Så vi plockade upp Ayumi och hennes kompis för att bespisa yakiniku

Drömresan till Japan (Planering)

Drömresan till Japan (Planering)

26 juli 2015 - 26 augusti 2016

Då jag fyller 30 i december 2015 kommer jag under sommaren 2015, alternativt sommaren 2016 genomföra min drömresa till Japan. Här kommer jag lägga upp min planerade reserutt och när det väl är dags för själva resan kommer en ny resa skapas där jag kommer lägga upp bilder och allt. Resan kommer börja i Fukuoka och vart den slutar... ja, det återstår att se :o)

Japan 2012

Japan 2012

2 april 2012 - 21 april 2012

Nu ska jag och min grabb Joakim till Soluppgångens land, Japan. Här är vår resplan: 2/4-3/4: Norrköping till Narita Japan 3/4-6/4: Manazuru 6/4-8/4: Annaka 8/4-9/4: Tokyo 9/4-11/4: Kyoto 11/4-14/4: Kumamoto 14/4-16/4: Annaka 16/4-17/4: Fuji-Q Highland 17/4-20/4: Tokyo 20/4-21/4: Narita till Helsinki, Köpenhamn, Stockholm, Norrköping

Ryssland, Japan och filippinerna

Ryssland, Japan och filippinerna

22 september 2011 - 20 december 2011

Spänning och äventyr :)

Beijing och Japan

Beijing och Japan

1 juli 2010 - 31 juli 2010

Adventures in Japan with Jimmi and Dennis :)

Adventures in Japan with Jimmi and Dennis :)

27 juni 2010 - 14 juli 2010

Jimmi och Dennis rundresa i Japan.

This is for the people of the sun

This is for the people of the sun

25 augusti 2009 - 22 december 2009

jag kommer inte komma hem med stora ögon, grönt hår och ett två meter långt monstersvärd vilandes på min axel...

Japan Summer trip

Japan Summer trip

19 juli 2009 - 7 augusti 2009

summer vacation in Japan

Japan 2009

Japan 2009

21 oktober 2009 - 18 november 2009

Und sie hat es wieder getan... diesmal auf eigene Faust! Schaut rein und seit dabei bei einer supergeilen 4-wöchigen Backpacking-Tour durch Japan. Hinweis: einige Tage brauchen noch Updates, sowohl was die Berichte als auch die Fotos angeht; diese kommen aber noch - versprochen! ^_^

Japan

Japan

1 mars 2009 - 17 maj 2009

Japan here I come!

On Journey

On Journey

27 februari 2009 - 1 april 2009

Vi reser till Japan med vår utställning på sveriges ambassad och ska insupa den japanska kulturen under en månad.

197
174