Mie prefektur

Naiku & Geku
fredag 13 april 2018 - Ise, Mie prefektur, Japan

Godmorgon! Jag har sovit på golvet (eller ja, på en futon alltså) och har inte ont i ryggen! Fantastiskt! :D Under gårdagen kände jag inte av förkylningen så mycket, ingen halsont, bara lite tät i näsan, men idag har jag nackvärk :/ Jag riktigt känner att den sitter ihop med

Robin Eriksson
rei_san i Japan 2018
Senast aktiv - från Nagoya, Aichi prefektur, Japan
Kintetsu, Shima & akvarium
torsdag 12 april 2018 - Ise Grand Shrine, Ise, Mie prefektur, Japan

Frukost, check. Duschad och klädd, check. Packning check. Jamen dåså, då går vi mot tunnelbanan :)Vi ska, som jag skrev i gårdagens inlägg, åka på en liten resa idag. Vår destination är Ise-Shima i Mie-prefekturen söder om Nagoya :) Vi började med att åka till Nagoya Centralstation

Robin Eriksson
rei_san i Japan 2018
Senast aktiv - från Nagoya, Aichi prefektur, Japan
Nagashima nöjespark
fredag 13 september 2013 - Kuwana, Mie prefektur, Japan

Skolan ordnade en resa för alla elever till Nagashima nöjespark. Den ligger strax utanför Nagoya och har både nöjespark och vattenland. Då vattenlandet kostade extra blev det att jag, Christine och Sara valde att bara besöka nöjesparken. Det är en ganska stor nöjespark med många

Cecilia Jähnke
Msblackoyster i Gifu, Japan som student
Senast aktiv - från Gifu, Gifu prefektur, Japan
Japan - sorry for the delay
lördag 14 april 2012 - Tsu, Mie prefektur, Japan

Hi, sorry for the delay. The start in Tokyo was better than great. I usually had stuff to do from early morning to late at night so I didnt use my computer that much. But I guess that that's a good sign right? The way to Japan, me and Annie didn't sleep at all during the flights. When we finally

Sofia Jansson
Fijah i Spring 2012. Studies in Mie, Tsu
Senast aktiv - från Tsu, Mie prefektur, Japan
Kansaireise mit Lilli und Felix - Ise
fredag 25 december 2009 - Ise, Mie prefektur, Japan

Wie im vorigen Eintrag erwähnt befindet sich in Ise der Ise jingū, der Ise-Schrein, in welchem Amaterasu, die Ahnherrin des japanischen Kaiserhauses verehrt wird. Innerhalb der nationalen Hierarchie der Shintō-Schreine gilt er deswegen als der heiligste aller Schreine in Japan. Der Schrein

Niko Tillmann
Niko.Tillmann i Japan 2009/2010
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Japan 2018

Japan 2018

3 april 2018 - 19 april 2018

Då har det blivit dags för årets resa till Japan! Två veckor med japansk vår, dvs värme och fint väder (förhoppningsvis :P)! Så följ med och se vad Japan har att erbjuda 2018! Let's go! :D

Gifu, Japan som student

Gifu, Japan som student

6 april 2013 - 24 mars 2014

Sex månader som student i Japan, helt utan tidigare kunskaper i Japanska. Modigt eller helt enkelt bara galet? Det är frågan jag ställde mig innan jag åkte får se om den får något svar innan jag åker hem igen:) Då jag bestämde mig för att stanna får det väl sägas att det kanske inte var så galet i alla fall :)

Spring 2012. Studies in Mie, Tsu

Spring 2012. Studies in Mie, Tsu