Nagano prefektur

Trötta...
måndag 7 oktober 2019 - Tsumago, Nagano, Nagano prefektur, Japan

Nu har vi äntligen gått färdigt en bit av Nakasendo-leden. Det var så mycket mer kuperat än vad vi hade tänkt oss. Även om leden bara var på 8.6 km så tog det ändå 3 1/2 timme för oss att gå. David traskade på med raska ben medans jag släpade efter som en utmärglad disktrasa. Här

Dag 32 - En dag i Matsumoto
lördag 21 juli 2018 - Matsumoto, Nagano prefektur, Japan

Dagen startade tidigare än planerat. Jag vaknade upp redan halv åtta och bestämde mig för att ta ett tidigare tåg så att jag med säkerhet skulle hinna till tåget till Alperna. Det gick lite för bra, jag kom fram till Shinjuku redan en timme innan tåget skulle gå och fördrev tiden på

Elin Carlsson
ElinCarlsson i [email protected]
Senast aktiv - från Fujimino, Saitama prefektur, Japan
Dag 33 och 34 (32 kommer senare) - Helg i japanska alperna
måndag 16 juli 2018 - Nagano, Nagano, Nagano prefektur, Japan

Vilken fantastisk helg! Jag är så otroligt glad att jag valde att åka till Matsumoto och ingen annanstans i Japan under min tredagarshelg, det var så otroligt vackert. Lördagen startade tidigt, mycket på grund av den höga värmen som gjorde det väldigt svårt att sova. Klockan 8 begav jag

Elin Carlsson
ElinCarlsson i [email protected]
Senast aktiv - från Fujimino, Saitama prefektur, Japan
Jakten på sladden
tisdag 18 mars 2014 - Kitaazumi District, Nagano prefektur, Japan

Efter en timmes TV tittande så blev sällskapet trött på Japansk tv eftersom det var inte något som gick i smaken för någon. Efter att ha ställt frågan till receptionen om de möjligtvis hade en HDMI kabel som vi kunde låna? Men de tittade på oss som om vi var UFO:n och undrade vad vi

Underbara skidbackar
måndag 17 mars 2014 - Kitaazumi District, Nagano prefektur, Japan

Idag är det äntligen dags för skidåkning. Solen skiner och det är ett toppenväder. Efter en stadig frukost bar det iväg till skiduthyraren för att hyra skidor åt Laszlo, Andreas och John. Efter det så åkte vi upp i backarna. Ma végre ideje a síelés. Süt a nap, és ez a felső

Tokyo och Nozawa Onsen
torsdag 13 mars 2014 - Shimotakai District, Nagano prefektur, Japan

Hej! Idag lämnar vi Japan för att bege oss hemåt igen. Det har varit 17 mycket bra dagar, och jag tycker att vi har hunnit med mycket även om tiden har flugit förbi. Jag har glömt berätta för er att vi badade Onsen i Rusutsu. Det är alltså en varm källa som japanerna badar i, lite

Vanessa Hägglund
prinsessanessa i Japan
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Mama chari goes Tokyo
söndag 21 juli 2013 - Showa Dori, Nagano, Nagano prefektur, Japan

Nu har jag tagit mig anda till Nagano, som hade vinter-OS 1998 och som ar min utgangspunkt for vandring i de norra japanska alperna. Har ar det fuktigt och alldeles for varmt for att jag ska kunna tanka klart. Det har varit en lang resa fran Hokkaido dar jag har varit den senaste manaden och det

Amanda Brunosson
A_Brunosson i Hiking in Japan
Ny fjelltur
onsdag 10 juli 2013 - Matsumoto, Nagano prefektur, Japan

5 minutter før avtalt frokosttid kommer det en stemme på telefonen. "Your breakfast is ready. Please come to the dining hall". Okei, på med slippers og ned til nok et bord fylt med småretter. Vi kan konkludere om at tofu og misosuppe til frokost ikke er helt vår greie. Men igjen morsomt å

Sandra Linnea Hansen
travelbug i Japan
Senast aktiv - från Okinawa, Okinawa prefektur, Japan
Transportetappe
tisdag 9 juli 2013 - Matsumoto, Nagano prefektur, Japan

Ikke mye å melde fra denne dagen. Vi kom oss smertefritt fra Fujiyoshida til Kamikochi med x antall bytter mellom buss og tog. Vi fikk vekslet inn våre Japan Rail Pass, så nå kan vi ta ubegrenset med tog en uke! Den siste bussturen gikk på smale svingete veier, med mange tunneler og høye

Sandra Linnea Hansen
travelbug i Japan
Senast aktiv - från Okinawa, Okinawa prefektur, Japan
Tiden flyger nar man har sallskap
måndag 9 april 2012 - Matsumoto, Nagano prefektur, Japan

Nu har jag varit dalig och inte skrivit pa ett tag. Det har hant en del sedan sist, efter Nagasaki akte jag till Hiroshima. Inte framst for att se mer atombombs minnesmarke men for att se ett flytande shrine (aven om jag hann med peacepark och a-dome med), pa on Miyajima. Det var en valdigt mysig

Vår stora Japanresa 2019

Vår stora Japanresa 2019

26 september 2019 - 18 oktober 2019

Resdagbok för vår stora och efterlängtade Japanresa. Under 22 dagar kommer jag och min sambo att resa runt i Japan. Vi planerar att besöka följande städer/byar: Tokyo Nikko Magome Tsumago Takayama Kanazawa Kyoto Osaka Vi hoppas på att det är en skön mix av stort och litet, urbant och lantligt, gammalt,traditionellt som nytt och högteknologiskt.

Internship@KDDI

[email protected]

12 juni 2018 - 5 augusti 2018

Resan öster ut till Japan

Resan öster ut till Japan

15 mars 2014 - 25 mars 2014

De fems resa österut. Japan nästa för en härlig skidresa.

26 februari 2014 - 14 mars 2014

Utförsåkning i de japanska bergen och storstadsspring i Tokyo! Ska väl även hinna med ett och annat litet bad i varma källor.

2 juli 2013 - 24 juli 2013

3 ukers dobbeldate i Japan, med Frida, Kim og Anders og meg. En rundreise i annerledeslandet, hvor vi forventer mye latter, uforståelige tegn, fin natur og rare duppedingser.

Hiking in Japan

Hiking in Japan

9 juni 2013 - 16 augusti 2013

Nippon - Soluppgångens land

Nippon - Soluppgångens land

13 mars 2012 - 14 april 2012

Tågluff i Japan, jag hoppas jag prickat in körsbärsträdens blomning =)

6v semester!

6v semester!

22 januari 2012 - 4 mars 2012

Puderjakt i japan, sollapning i malaysia, ölprovning i belgien, rehab i göteborg.

2 januari 2012 - 1 mars 2012

En jakt på snö, som det var ont om i Kanada.

Ueda

Ueda

3 juni 2011 - 3 december 2011

Studera japanska i Japan är många svenskars dröm. Jag tog mig äntligen i kragen och åkte hit! Här är min ringa berättelse. Varsågoda!

Anna Kjell
AnnaStar88