Matsumoto

Dag 32 - En dag i Matsumoto
lördag 21 juli 2018 - Matsumoto, Nagano prefektur, Japan

Dagen startade tidigare än planerat. Jag vaknade upp redan halv åtta och bestämde mig för att ta ett tidigare tåg så att jag med säkerhet skulle hinna till tåget till Alperna. Det gick lite för bra, jag kom fram till Shinjuku redan en timme innan tåget skulle gå och fördrev tiden på

Elin Carlsson
ElinCarlsson i [email protected]
Senast aktiv - från Fujimino, Saitama prefektur, Japan
Ny fjelltur
onsdag 10 juli 2013 - Matsumoto, Nagano prefektur, Japan

5 minutter før avtalt frokosttid kommer det en stemme på telefonen. "Your breakfast is ready. Please come to the dining hall". Okei, på med slippers og ned til nok et bord fylt med småretter. Vi kan konkludere om at tofu og misosuppe til frokost ikke er helt vår greie. Men igjen morsomt å

Sandra Linnea Hansen
travelbug i Japan
Senast aktiv - från Okinawa, Okinawa prefektur, Japan
Transportetappe
tisdag 9 juli 2013 - Matsumoto, Nagano prefektur, Japan

Ikke mye å melde fra denne dagen. Vi kom oss smertefritt fra Fujiyoshida til Kamikochi med x antall bytter mellom buss og tog. Vi fikk vekslet inn våre Japan Rail Pass, så nå kan vi ta ubegrenset med tog en uke! Den siste bussturen gikk på smale svingete veier, med mange tunneler og høye

Sandra Linnea Hansen
travelbug i Japan
Senast aktiv - från Okinawa, Okinawa prefektur, Japan
Tiden flyger nar man har sallskap
måndag 9 april 2012 - Matsumoto, Nagano prefektur, Japan

Nu har jag varit dalig och inte skrivit pa ett tag. Det har hant en del sedan sist, efter Nagasaki akte jag till Hiroshima. Inte framst for att se mer atombombs minnesmarke men for att se ett flytande shrine (aven om jag hann med peacepark och a-dome med), pa on Miyajima. Det var en valdigt mysig

Det regnar!!!!!
tisdag 13 juli 2010 - Matsumoto, Nagano prefektur, Japan

Det regnar! Både idag och igår har det regnat hela dagen. Supertrist när jag skulle vandra, men jag har roat mig med annat istället. Igår åkte jag till Nagano och sedan vidare med buss och till fots till en appark! Det var superhäftigt! Där fanns mängder med apor och det gjorde ingenting

Tokyo, Yokohama och Matsumoto
söndag 11 juli 2010 - Matsumoto, Nagano prefektur, Japan

Nu har jag gjort Tokyo och Yokohama också!! Igår hann jag med mycket! På dagen var jag i Yokohama med två från gruppen (Inger och Bodil). Det är en jättefin hamnstad och vi strosade runt i solsken och beundrade utsikten. Vi tog sedan en båt tillbaka till stationen och tåg tillbaka till

Internship@KDDI

[email protected]

12 juni 2018 - 5 augusti 2018

Japan

Japan

2 juli 2013 - 24 juli 2013

3 ukers dobbeldate i Japan, med Frida, Kim og Anders og meg. En rundreise i annerledeslandet, hvor vi forventer mye latter, uforståelige tegn, fin natur og rare duppedingser.

Nippon - Soluppgångens land

Nippon - Soluppgångens land

13 mars 2012 - 14 april 2012

Tågluff i Japan, jag hoppas jag prickat in körsbärsträdens blomning =)

Sydkorea och Japan

Sydkorea och Japan

24 juni 2010 - 20 juli 2010

Först en grupp och rundresa i Sydkorea och svävare över till Japan. Därefter stannar jag ca 8 dagar extra i Japan och reser runt på egen hand.