Surrealistiska historiska upplevelser
tisdag 14 maj 2019 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Jag blir alldeles dagavill av detta flängande, och åkande av tåg, mer tåg, annat tåg och att besöka olika platser och sova på ännu fler platser, allt med en guide som pratar i örat vart man ska gå och som har koll på allt för dagen och nästa dag. Allt man behöver göra är att lalla

Mount Inasi
lördag 18 juni 2016 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Ett 333 meter högt berg som är ett av de tre bästa bergen för nattliga utsikter. Man kan nå toppen via linabana, buss eller bil. Mount Inasa (Inasayama) Info Öppettider: Alltid öppet. Pris: 120 yen ToR för Linbana. Stad: Nagasaki Prefektur: Nagasaki Provins: Kyushu Länk:

Japanskalektioner, upptäcka öar och finbesök
söndag 14 april 2013 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Hej! Finbesök I fredags kom mina vänner Elin och Markus på besök hit till Nagasaki. De hade rest runt i Japan i drygt två veckor och passerade Nagasaki fredag till söndag. Det var väldigt overkligt men förstås mycket trevligt att träffa dem. Japanska Nu har det gått en vecka av min

Sakura, sakura, sakura
fredag 29 mars 2013 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Hej! Stort tack för mailen jag fått. Det är jättekul att få höra hur ni har det där hemma. Nu har jag varit i Japan i fem veckor. Jag har det bra och livet här är rätt enkelt. Det är vår och körsbärsträden blommar för fullt så fotoalbumet har nu svämmats över av bilder på

Månen ler mot mig
fredag 15 mars 2013 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Hej! Så är det fredagskväll igen, och jag har nu varit i Japan i tre veckor. När jag mycket trött och hungrig gick ut från labbet vid åttatiden ikväll såg jag månen för fösta gången. Den log mot mig så då blev jag glad =). Sen kom jag hem till korridorsköket och där höll min

Det går bra nu :)
fredag 8 mars 2013 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Hej! Nu har jag varit i Nagasaki en vecka men det känns som mycket längre. Det har gått förvånansvärt lätt att komma in i rutinerna här. Kanske mycket tack vare att Pedro och hans fru Marília har gett mig en hel del tips och hjälp. Jag jobbar mycket så det har hittills inte funnit tid

Första dagen i Japan
fredag 1 mars 2013 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Hej! Nu har jag kommit iordning i mitt lilla rum och även på kontoret. Resan gick jättebra! Jag hann bli lite nervös när jag insåg att min telefon inte fungerar i Japan och att det enda jag visste om hur jag skulle hitta till mitt boende var att Pedro skulle möta mig på busshållplatsen.

måndag 2 april 2012 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Vädret: 18 grader och sol Båten kom till Nagasaki vid 6-tiden på morgonen så vi väcktes av högtalaranläggningen som förklarade att vi kunde gå av båten. Alla var tvungna att gå igenom japanska immigration mellan 6-10 så vi gick gå upp tidigt och äta frukost och gå iland. Trots att

Monica Berglund
monberg i Asienkryssning
Senast aktiv - från Singapore, Singapore
Mer korea och tillbaka till Japan
onsdag 28 mars 2012 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Min plan var egentligen att lamna Seoul dagen efter DMZ turen men gick ut pa kvallen med ett gang fran hostelet sa jag orkade inte pa morgonen. Istallet sa gick jag, Ed en filipinsk kille och Dave en australiensisk kille uppfor namsan. Ett "berg" inne i Seoul med ett torn pa. Det var en trevlig

söndag 27 februari 2011 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Söndag 27 februari, kl 13.15, 17 grader och ganska soligt I går var vi i Nagasaki. Total kontrast mot Taiwan! Nagasaki var rent och oerhört välordnat. Dessutom hade vi tur med vädret, det var strålande sol och 20 grader varmt. Folk var extremt hjälpsamma, vilket vi fick erfara när vi hade

Lena Walldin
walldin i Kryssning
Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

6 maj 2019 - 18 maj 2019

Hit och dit i Japan

Drömresan till Japan (Planering)

Drömresan till Japan (Planering)

26 juli 2015 - 26 augusti 2016

Då jag fyller 30 i december 2015 kommer jag under sommaren 2015, alternativt sommaren 2016 genomföra min drömresa till Japan. Här kommer jag lägga upp min planerade reserutt och när det väl är dags för själva resan kommer en ny resa skapas där jag kommer lägga upp bilder och allt. Resan kommer börja i Fukuoka och vart den slutar... ja, det återstår att se :o)

Big in Japan

Big in Japan

27 februari 2013 - 30 april 2013

Hej! Under två månader ska jag testa hur det är att jobba som forskare i Japan. Jag har fått en postdoktjänst på Nagasaki University i Nagasakai. Planen är att jag ska jobba med att förstå hur parasiten Leishmania utvecklar resistens. Den här dagboken kommer att handla om hur jag har det i Japan. //Maja

Asienkryssning

Asienkryssning

28 mars 2012 - 18 april 2012

Kryssning från Beijing till Singapore

Nippon - Soluppgångens land

Nippon - Soluppgångens land

13 mars 2012 - 14 april 2012

Tågluff i Japan, jag hoppas jag prickat in körsbärsträdens blomning =)

Japan och Australien

Japan och Australien

3 januari 2011 - 31 mars 2011

3,5 veckor i Japan och ca 2 måander i Australien!

Kryssning

Kryssning

5 februari 2011 - 6 mars 2011

Flyger från Arlanda till Sydney den 5 feb. Kryssning 23 dagar med Diamond Princess från Sydney den 8 feb till Peking (Xingang)den 3 mars. Flyger hem från Peking den 6 mars.

Big in Japan!

Big in Japan!

8 september 2010 - 29 september 2010

Tar en sväng om i Japan, käka sushi med samuraier o va de nu kan väntas där...

Kina-Taiwan-Japan-Kina, Kryssning

Kina-Taiwan-Japan-Kina, Kryssning

25 mars 2010 - 11 april 2010

25/3 Resdag Arlanda-Helsingfors-Hon Kong 26/3 Anländer till Hong Kong (bor på Hotell) 27/3 Hong Kong (bor på fartyget Costa Classica) 28/3 Hong Kong (Sightseeing). Båten avgår 21.30 29/3 Till sjös 30/3 Taiwan, Keelung 31/3 Japan, Naha (Okinawa) 1/4 Till sjös 2/4 Japan, Kobe (Osaka) 3/4 Japan, Kobe (Osaka) 4/4 Japan, Yokohama, MT Fuji 5/4 Japan, Yokohama, Tokyo 6/4 Till sjös 7/4 Japan, Nagasaki 8/4 Till Sjös 9/4 Shanghai (bor på faryget Costa Classica) 10/4 Resdag Shanghai-Helsingfors-Arlanda

Soluppgångens land

Soluppgångens land

12 februari 2010 - 18 mars 2010

Lite annan resa än mina vanliga, lite mindre sol och värme och lite större reseomkostnader. Det skall bli kul att se om Japan liknar alla fördomar från tv-serier och filmer...

Sofia Henriksson
Bubbelfian