Nagasaki\Yufuin/Tokyo
söndag 16 januari 2011 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Sista heldagen i Nagasaki ar paborjad. Vistelsen här har varit supernice. En stad ungefar lika stor som malmo med ca 400000 invanare, och med liknande puls. Vi har vandrat runt bland tempel (borjar bli slentrian), varit pa bombmuseet och blivit deprimerade och strosat runt i staden bland affarer,

Emilia Hampus Dahlberg Persson
EmiliaHampus i Japan och Australien
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
torsdag 13 januari 2011 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Hej kara vanner! Nu ar vi Nagasaki. Tog taget fran Kyoto pa morgonen igar och det tog 5 timmar. Tva byten, forsta delen akte vi snabbtaget som gick i 300km/h, andra delen gick langsammare, mer som ett intercitytag. Det som forvanar en ar att standarden pa toaletterna pa taget ar riktigt dalig,

Emilia Hampus Dahlberg Persson
EmiliaHampus i Japan och Australien
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
söndag 19 september 2010 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Sa, hiroshima. Akte over till en liten o utanfor starx soder om hiroshima som varit ett center for shintu o budhister i all evighet typ. inte all men ni vet va jag menar.. Baten over fick man lite sydostasien kannsla, med alla berg o oar, varmen o de klarbla vattnet.. var val runt

Yip yip!
söndag 9 maj 2010 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Yo medmänniskor. Jag har varit obeskrivligt lat vad gäller resdagboken, vilket jag inte heller verkar vara ensam om. Men, frukta inte! Har nyss varit lov och nu kommer ett litet, diskret inlägg om en rese jag gjort, till ingen annan ö än... Iki! Okänd liten sak en timme iväg från fukuoka

Isak Elmén
Raou i Språkresa i Fukuoka, Japan
Senast aktiv - från Fukuoka, Fukuoka prefektur, Japan
Effekterna av atombomben, 9 aug. 1945
torsdag 8 april 2010 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Dag 12-13, 7-8 april 2010 Hej! Ja, så har vi lämnat Japan bakom oss och till höger finns nu Sydkorea långt bort i fjärran. I går låg vi i hamn i Nagasaki. Ytterligare en mysig japansk stad vackert belägen bland bergsklipporna.  Vår guidade busstur började med att vi åkte upp på en av

Sweden
fredag 26 februari 2010 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Är nu i Nagasaki, det var en jobbig resa hit men det var ju självförvållat, satt i baren på hostelet och drack ett par kalla dagen innan, satt och pratade lite med en italienska som jag pratat lite med dagen innan, hon förklarade sin kärlek till mej på kvällen men tyvärr så var hon där

Tag 14 - Sightseeing allein in Nagasaki
onsdag 4 november 2009 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Da Asuka heute den ganzen Tag in der Uni verbrachte, zog ich auf eigene Faust los. Das war auch ganz gut so – mit meiner ständigen Fotografiererei halte ich sowieso nur auf. Den Peace Park hatten wir ja gestern schon angesehen, heute gab ich mir dann endlich das Museum. Nicht ganz so groß wie

Tag 13 - Sightseeing zu Dritt in Nagasaki
tisdag 3 november 2009 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Nachdem Asuka und ich gestern Abend ziemlich lange gequatscht hatten (sie war z.B. ziemlich erstaunt, wieviel Urlaub wir in Deutschland haben – hier sind eine Woche, max. 10 Tage im Jahr usus), schliefen wir heute etwas länger und holten dann am späten Vormittag Hiroki, einen Freund aus Fukuoka

Tag 12 - Ankunft in Nagasaki
måndag 2 november 2009 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Ich verabschiedete ich mich von meiner Lieblingsstadt und verließ nun erstmals Honshu, die große Hauptinsel Japans, und zog weiter nach Nagasaki auf Kyushu. Vom Bahnhof dort holte mich Asuka ab, meine japanische Gastgeberin für die nächsten 3 Tage (natürlich via Couchsurfing). Die war

Senast aktiv - från Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan
På elcykel i Nagasaki - en vacker stad med ett blodigt förflutet
torsdag 12 november 2009 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Idag tog vi tåget till Nagasaki där vi hyrde elcyklar på vilka vi tog oss strax norr om centrum till den plats över vilken den andra atombomben släpptes under andra världskriget. På museet i närheten kunde man bl a se sammansmälta rosenkransar (bomben släpptes nästan rakt över Urakamis

Marcusoildi Christensen
marcusoildi i The Honey Year