Nara prefektur

Kyoto och Nara
onsdag 29 oktober 2014 - Nara, Nara prefektur, Japan

Efter megastorstaden Tokyo drog vi till Kyoto! Mycket mindre och mysigare stad. Första dagen tog vi en rundtur för att titta på japanska trädgårdar, tempel och små pittoreska gator. En kväll gick vi till en israelisk falafelrestaurang som vi hade läst om i lonelyplanet boken (ett måste att

Siri Wässing
siriwassing i ASIEN
Senast aktiv - från Nyköping, Södermanlands län, Sverige
Tag 4 – Nara, oder: von nervigem Rotwild
lördag 20 september 2014 - Nara, Nara prefektur, Japan

Nach der flippigen Glitzer-Klimbim-Stadt Osaka ziehen wir weiter nach Nara 奈良, einem eher ruhigen, aber auch von den Japanern touristisch beliebten historischen Städtchen mit vielen Schreinen und Tempeln. Nach dem gestrigen anonymen Aufenthalt im Love Hotel schockt uns hier erstmal das volle

Jessica Ruckriegel
JessOnTour i Japan 2014
Senast aktiv - från Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan
Tempel, tempel och åter tempel.
lördag 8 oktober 2011 - Nara, Nara prefektur, Japan

Ja, det har bara gått en dag. Men för mig har det gått sju, minst och jag har massor att skriva. Jag gick runt runt på Shin-Osaka station och började tillslut känna att nu går det inte mer, folk måste ha sett mig virra runt där och jag skulle inte blivit förvånad om det plötsligt kom

Lisa Markbäck
takgolv i Japan
Kyoto, Osaka Himeji och Nara
söndag 17 oktober 2010 - Nara, Nara prefektur, Japan

Vi har nu varit i Japan i 10 dagar och hunnit med en hel del. Efter Takayama begav vi oss söderut till Kyoto som tillsammans med Nara är den kulturella "huvudstaden" i Japan. Här finns oändligt många tempel och vi besökte ett par av dom. Förutom tempel är Kyoto den staden med störst

Lamnat Kyoto. Nu Nara.
torsdag 1 juli 2010 - Nara, Nara prefektur, Japan

Hello, Aah, hoghastighetsinternet igen. Antligen. Forra hotellet hade 10 ar gamla datorer med sakert modeminternet fran annan era. Ja, ni gissar ratt, Mattias bakom ratten denna gangen. Lamnade Kyoto vid lunch idag for att ta taget (en halvtimme) till narliggande Nara. Nara, en gammal huvudstad,

Mattias Lindskog
matteocarro i Japan/Indien
Senast aktiv - från Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark
Vänliga Japaner
tisdag 1 juni 2010 - Nara, Nara prefektur, Japan

Idag sken solen och jag gav mig iväg för att utforska Nara. Det finns trädgårdar och en MEGA budda så jag siktade på dem istället för fler tempel. När jag kommit halvägs började det regna.....mer och mer. Fick ta skydd under ett stort träd. En Japan tittar ut från ett

Stefan Grenstad
grenstad i Jorden runt
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
Nara
måndag 31 maj 2010 - Nara, Nara prefektur, Japan

Det var med lite vemod jag lämnade Hiroshima för jag gillade verkligen staden. Det jag ville göra var att komma till ett litet lugnt ställe. jag har ju sedan Hong kong bara varit i stora städer känns det som. Så även om nara har massor av tempel skall jag vara busig och bara beta av en del

Stefan Grenstad
grenstad i Jorden runt
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
Sunny Thailand!
tisdag 4 maj 2010 - Nara, Nara prefektur, Japan

Hej alla dar hemma! Jag vet att vi varit valdigt daliga pa att skriva pa senaste tiden. Jag ska nu forsoka uppdatera er om veckorna i Thailand utan att bli for langdragen. Vi hade bestamt oss for att besoka Koh Chang och smaoarna omkring och sedan dra vidare till Kambodja.Men som alla vet kan

Jenny Johansson
jewel5 i Start, Indien - Slut, Japan!
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Nara
torsdag 25 mars 2010 - Nara, Nara prefektur, Japan

Konichiwa, då var det åter dags att skriva ner dagens händelser. Det började med en okristligt tidig morgon, klockan 0800 satt vi på bussen som tog oss från hotellet (vilket inte ligger helt centralt), till Kyotos centralstation. Idag stod Nara på schemat, och för er som inte vet vad det

Erik Olsson
BigInJapan i Japan 2010
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Kansaireise mit Lilli und Felix - Nara
lördag 26 december 2009 - Nara, Nara prefektur, Japan

Wie bereits zuvor geschrieben, war Nara die erste feste Hauptstadt Japans (710-784), bevor der Sitz des Kaisers wieder verlegt wurde weil der Einfluss der Buddhistischen Tempel dort zu stark wurde. Aus dieser Zeit stammen viele der Shintō-Schreine und buddhistischen Tempel, die in Nara situiert

Niko Tillmann
Niko.Tillmann i Japan 2009/2010
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Japan 2014

Japan 2014

17 september 2014 - 7 oktober 2014

Aller guten Dinge sind DREI! ^_^ Nach 5 Jahren Abstinenz geht's wieder zum meinem Lieblings-Chaoten-Volk - und diesmal sind wir zu zweit!

ASIEN

ASIEN

25 augusti 2014 - 10 december 2014

Jag och min pojkvän ska åka till Asien i 3,5 månad. Vårn rutt: Transibiriska järnvägen med stopp i Irkursk och Mongoliet. Sedan kommer vi till Peking för att sedan vara i Kina i 5,5 veckor! Efter det blir det Japan, Vietnam, Kambodja och sedan Thailand!

5 oktober 2011 - 16 oktober 2011

Japan har varit det land som stått högst upp på listan över drömresemål. Nu flyttas det (äntligen!) till listan över besökta länder istället.

Japan, Australia, Fiji, New Zealand & Malaysia

Japan, Australia, Fiji, New Zealand & Malaysia

7 oktober 2010 - 22 december 2010

After some wonderful years in Switzerland we are moving back to Sweden:) Before starting off with daily life and work, we are taking the opportunity to go travelling for 2½ month!! Please follow us on our trip, and we will post some photos and share our adventures!

Japan/Indien

Japan/Indien

21 juni 2010 - 21 augusti 2010

2 månader lång resa till Japan (3 veckor) och Indien (6 veckor). Tokyo och sydvästra Japan. Delhi och primärt norra Indien.

Japan 2010

Japan 2010

18 mars 2010 - 9 april 2010

Efter det första besöket i Japan 2008 fick Mackan och Leif blodad tand. De fick helt enkelt inte nog av detta fantastiska land, och bestämde sig sedermera för att återvända. Denna gång skall en rad olika städer betas av, i ordningen Tokyo, Kyoto, Osaka, Kobe, Hiroshima samt Nagoya. Upplägget blir en vecka i Tokyo, en vecka för att beta av städerna och slutligen en vecka i Tokyo. Planerade aktiviteter inkluderar inköp av en massa onödiga prylar samt kulturella upplevelser.

Jorden runt

Jorden runt

30 mars 2010 - 12 augusti 2010

Den stora resan som alla borde få förmånen att göra någongån i sitt liv.

15 januari 2010 - 12 februari 2010

Jag ska få upptäcka Japan tillsammans med Emi!

Start, Indien - Slut, Japan!

Start, Indien - Slut, Japan!

10 februari 2010 - 10 maj 2010

Jag och Daniel åker på långresa!

Way out east

Way out east

1 september 2009 - 15 januari 2010

Soundtrack till en höst i öst.

Joel Bellander
Joelbellander