Niigata prefektur

Niigata matsuri
söndag 25 september 2011 - Minamiuonuma District, Niigata prefektur, Japan

Vaknade i lägenheten i Yuzawa och använde dagen till att tvätta lite. På kvällen tog vi tåget till Niigata för att se fyrverkerierna på Niigata Matsuris sista dag. Middagen åt vi på vårt nya favoritställe i Yuzawa.

Echigo-Yuzawa
onsdag 3 augusti 2011 - Minamiuonuma District, Niigata prefektur, Japan

En dag i Echigo-Yuzawa och en liten tripp till Niigata.

Fixardagen
tisdag 2 augusti 2011 - Minamiuonuma District, Niigata prefektur, Japan

Fixade med skatt i Muikamachi och shoppade i Takasaki

Mot Yuzawa
måndag 1 augusti 2011 - Minamiuonuma District, Niigata prefektur, Japan

Tog tåget till Yuzawa tidigt på måndagsmorgonen

Sista söndagen.
söndag 28 juni 2009 - Niigata, Niigata prefektur, Japan

Det närmar sig slutet. Idag spelade jag med pianisten inför examinationen på onsdag. Efter jag har spelat så flyger jag från Toyama till Haneda Airport/Tokyo. Sen åker jag buss till Narita airport för att övernatta där på hotell. Dagen efter det så väntar 10 timmars flygresa till

En liten efterkonstruktion
fredag 19 juni 2009 - Niigata, Niigata prefektur, Japan

Jag har inte berättat om min underbara fredag.. Shopping: ett par hallonröda skor, helt fantastiska. Konserten var mycket bra, jag blev väldigt berörd av musiken. Efteråt hamnade jag med cellosektionen på en asiatisk restaurang (vietnamesisk kanske). Så otroligt god mat. Och jag kunde inte

En nattlig fundering.
söndag 21 juni 2009 - Niigata, Niigata prefektur, Japan

När man sover på dagarna får man skylla sig själv att man inte sover på nätterna. Jag är en tröttis. Framförallt från morgonen till ca 19.00. Sen har jag lite energi. Sen går jag och lägger mig igen. Jag har fått schemat för sommaren. Sitter och klurar på när jag ska åka hem till

Senast aktiv - från Piteå, Norrbottens län, Sverige
Solen skiner lite när den vill.
tisdag 16 juni 2009 - Niigata, Niigata prefektur, Japan

Nu börjar det närma sig slutet. Bara två veckor kvar. Det har gått så himla fort allting. Jag har lärt mig massor, ätit mycket ny mat. Lärt känna några nya människor, inte så många som jag hade trott men det är kulturen och språket som har satt gränser. Och kanske skolan också.

Miniuppdat.
söndag 14 juni 2009 - Niigata, Niigata prefektur, Japan

Idag var det roligt att öva, för första gången på väldigt länge. Jag är fortfarande väldigt besviken att jag inte får vara med och spela Debussy. Menmen. Så är det. Nu är vi 8 hornister på skolan för första gången. Alla som ska vara här är här. Ska fortsätta att spela nu.

I en grådaskig värld.
torsdag 11 juni 2009 - Niigata, Niigata prefektur, Japan

Just nu har jag bara i huvudet att jag snart ska åka hem. Jag längtar. Jag har bara en lektion och en audition kvar. Jag är väldigt besviken att jag inte ska vara med på nästa orkestervecka. Idag har jag lektion. En ny lärare igen. Ute har det spöregnat ett tag. Konstigt väder. Ska gå och

Sommar i Japan

30 juli 2011 - 22 augusti 2011

Sista årstiden vi hade kvar att uppleva Japan under, sommaren.

Japan

10 april 2009 - 3 juli 2009

Jag ska gå på Toyama Orchestra Academy. Spela orkester. Bo i studentkorridor och träffa en massa trevliga japaner. Förhoppningsvis hinner jag se lite mer av Japan under tiden jag är där. Min plan är att försöka åka till Tokyo.

Lost in translation...?!

29 september 2008 - 20 oktober 2008

Japanjapanjapan!!!! Gigs i bl.a Tokyo! 3 veckor på egen hand, läskigt men kul!

Japan

3 juli 2008 - 7 augusti 2008

Under fem veckor ska jag och Tobias resa runt och utforska Japan in i minsta detalj. Resan börjar och slutar på Kansai International Airport nära Osaka. Under veckorna ska vi besöka massvis av japanska städer och troligen stanna lite längre i Tokyo och Kyoto.

Jorden runt 2009

3 februari 2009 - 1 augusti 2009

Dags att göra vår drömresa och volontärjobba 2009! Vi börjar och avslutar med en lång tågresa - lite tanken att försöka åka tåg "jorden runt".

Ett marathon

9 februari 2008 - 8 mars 2008

En manad i Japan. Ett maraton och 3 veckor snowboard.

Rackarn och Räven i Asien

8 september 2007 - 26 oktober 2007

Rackarn och Räven åker långt österut.

Japan 2007

23 juli 2007 - 4 september 2007

here are the ongoing adventures of the happiest unemploied of the world

Russia with Japan

1 juni 2007 - 27 juni 2007

A train trip out of the ordinary, Trans-Sibirian Railway takes us east east east though the tundraland. And with a little jump over the sea we will be in Japan. Shinkansen high speed trains await us, as do of course the whole of Japan. We can't wait to see it all! Travel partners Eva and Leif. We call ourselves Leffepeffe and Evapeva.

Ett år i Tokyo

30 september 2006 - 29 september 2007

Jag ska plugga Japanska i ett år på språkskola med SI-språkresor. Som medresenärer hag jag Miriam och Thérèse ([link url=http://www.resdagboken.se/Default.aspx?documentId=24&section=journey&journeyId=123429&userId=111968]Mopsen[/link] resp. [link url=http://www.resdagboken.se/Default.aspx?documentId=24&section=journey&journeyId=126064&userId=119888]tessan_tp[/link] här på resedagboken)