Okayama prefektur

Korakuen Garden
lördag 18 juni 2016 - Okayama, Okayama prefektur, Japan

Okayama är huvudstaden i Okayama Prefekturen och byggdes som en slottsstad på 1600-talet. Okayama har Japans enda tågförbindelse med ön Shikoku och har även en av de tre vackraste trädgårdarna i hela Japan, Korakuren Garden. Korakuen Garden Info Öppettider: 8-17. Pris: 400 yen. 560 yen

okayama
fredag 9 april 2010 - Okayama, Okayama prefektur, Japan

resan mellan beppu och okayama tog ungefär 3 timmar. när vi steg av i okayama kände vi direkt att detta var den "minst japanska" stad vi varit i. folk hade på något sätt en annan attityd, och nästan för första gången såg vi folk uppenbart stressa och springa, vilket vi faktiskt inte

Hermine Wendt
hermine i japan 2010
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Den vackra spökstaden
onsdag 18 november 2009 - Okayama, Okayama prefektur, Japan

Nu sitter vi på tåget på väg tillbaka från Tsuwano… Det fanns inte så mycket uppkoppling där så vi satte oss på en public computer för att söka boende och då fick vi upp ett inlägg igår… Niklas ska komplettera med lite bilder.. Vägen till Tsuwano var odramatisk.. Vi tog

Sofia Brunefeldt
niklasosofia i Asien 2009
Senast aktiv - från Hội An, Quang Nam, Vietnam
Tag 9 - Good Old Town Kurashiki
fredag 30 oktober 2009 - Okayama, Okayama prefektur, Japan

Heute habe ich erstmals meine Reiseplanung etwas geändert. Ursprünglich wollte ich heute Okayama unsicher machen. Da ich aber mittlerweile herausgefunden hatte, dass das im Internet noch kursierende Youth Hostel nicht mehr existiert und ich hier zudem auch keine Couch aufgetrieben habe, bin ich

Senast aktiv - från Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan
Tag 8 - Himeji - DIE Burg!
torsdag 29 oktober 2009 - Okayama, Okayama prefektur, Japan

Nach dem Frühstück haben uns – also Shimizu-san und mich – ein paar Bekannte zu sich nach Hause eingeladen, damit ich mir einen japanischen Garten ansehen könne. Die zwei Damen waren ebenfalls bei der Europareise, auf dessen Rückflug ich Shimizu-san kennenlernte, sowie bei der gestrigen

Tag 7 - Zuhause bei Japanern
onsdag 28 oktober 2009 - Okayama, Okayama prefektur, Japan

Nach einem herrlichen Sonnenaufgang (vgl. Fotos) und einem traditionellen japanischen Frühstück (Reis, Miso-Suppe, gebratener Lachs, - das nebenbei bemerkt mir die beiden Mädels von der Pension anfangs wohl nicht ganz zugetraut haben, aber ich bin ja nicht hier um Toast mit Marmelade zu essen

Senast aktiv - från Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan
Drömresan till Japan (Planering)

Drömresan till Japan (Planering)

26 juli 2015 - 26 augusti 2016

Då jag fyller 30 i december 2015 kommer jag under sommaren 2015, alternativt sommaren 2016 genomföra min drömresa till Japan. Här kommer jag lägga upp min planerade reserutt och när det väl är dags för själva resan kommer en ny resa skapas där jag kommer lägga upp bilder och allt. Resan kommer börja i Fukuoka och vart den slutar... ja, det återstår att se :o)

japan 2010

japan 2010

29 mars 2010 - 23 april 2010

jag och erik. två tågpass. och ett oändligt spännande land att upptäcka!

Asien 2009

Asien 2009

27 oktober 2009 - 24 december 2009

China, Japan och Thailand

Japan 2009

Japan 2009

21 oktober 2009 - 18 november 2009

Und sie hat es wieder getan... diesmal auf eigene Faust! Schaut rein und seit dabei bei einer supergeilen 4-wöchigen Backpacking-Tour durch Japan. Hinweis: einige Tage brauchen noch Updates, sowohl was die Berichte als auch die Fotos angeht; diese kommen aber noch - versprochen! ^_^

Transibirien mot Japan och SOA

Transibirien mot Japan och SOA

2 juli 2008 - 16 september 2008

Först en kort repris och sedan massor av nytt att se. Moskva->irkutsk->vladivostock-> Japan -> Shanghai -> Thailand

Japan the second version

Japan the second version

3 juli 2008 - 1 augusti 2008

Backpacking i södra delen av Japan

Japan

Japan

17 september 2007 - 10 oktober 2007

Tre veckor i Japan. Städer, landsbygd, vandring, tempel, god mat, varma källor, äventyr.

Utbytesstudier i Hong kong

Utbytesstudier i Hong kong

16 augusti 2007 - 16 januari 2008

Utbytesstudier i Hong kong. Förmodligen med avstickare runt omkring.

Senast aktiv - från Okayama, Okayama prefektur, Japan

Resmål