Okinawa prefektur

Celavie Resort Bordell, ursäkta jag menar hotell!
onsdag 23 mars 2016 - Okinawa, Okinawa prefektur, Japan

Pyjamas i svart latex istället för sedvanlig bomull, massagefåtölj, karaokeanläggning, tvådelat badrum med en avdelning med jacuzzi och inbyggd tv, minikök, massagestav, minibar med dricka och en med sexleksaker, soffa, massor med krämer, lotion, ansiktsvård, två hårföner, dusch, olika

Love is in the air
tisdag 22 mars 2016 - Okinawa, Okinawa prefektur, Japan

Vi sitter på flygplatsen o Okinawa och väntar på vårt flyg till Osaka. En trevlig (?) överraskning väntar. På grund av omständigheterna före resan kom vi av oss med planeringen och det blev lite panik med hotellbokningen. Men pensionären lyckades hitta ett hotell i sista minuten och allt

Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
Keramik, sumobrottning och egen matlagning
måndag 21 mars 2016 - Okinawa, Okinawa prefektur, Japan

Idag har vi tillbringat vår sista dag på Okinawa och imorgon flyger vi till Osaka. Vi har varit i Tsuboya keramikdistrikt och tittat på massor med vackra och mindre vackra keramikföremål. Mycket av det som finns att köpa är bruksföremål och man blir sugen på fina fat och muggar men hur

Speedboat till Tokashiki
söndag 20 mars 2016 - Okinawa, Okinawa prefektur, Japan

Söndag är vilodag och därför tog vi en båt ut till en ö för att ligga platt på solsängar under ett parasoll. Ön vi åkte till heter Tokashiki och ligger lite mer än en halvtimmes båtresa från Naha. Man kunde välja att åka "speedboat" eller bilfärjan. Den förra tog bara hälften så

De tre P
lördag 19 mars 2016 - Okinawa, Okinawa prefektur, Japan

Det finns tre saker jag kollar att jag har med mig varje morgon: pengar, padda och pensionär. Resten kan jag klara mig utan. Imorse var det lite svårt att entusiasmera pensionären. Han var inte i riktig toppform. Och när vi väl kom iväg och kom till tågstationen började det regna. Den

Ocean Expo Park
fredag 18 mars 2016 - Okinawa, Okinawa prefektur, Japan

Om man känner sig vilse i Japan och inte vet vart man ska ta vägen så kan jag starkt rekommendera att man letar efter en liten japansk farbror. Det har visat sig att dom är oslagbara på att ställa världen till rätta. Hör här: imorsegav jag och pensionären oss iväg till stora korsningen

Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
Konsten att äta på japanska
torsdag 17 mars 2016 - Okinawa, Okinawa prefektur, Japan

Restauranger finns det gott om här i Naha och det gör det inte lätt att välja. Igårkväll hittade vi en som såg jättefräsch och fin ut. Vi stegade in och hälsades av glada tillrop från hela personalen som bestod av killar i åldern 19-29. Vi slog oss ner vid ett trevligt bord och genast

På Okinawa
onsdag 16 mars 2016 - Okinawa, Okinawa prefektur, Japan

Igår när vi satt i inrikeshallen på Kansai kom en man gående till incheckningen. Han var i min ålder, lite tunnhårig mitt på huvudet, ordinära stålbågade glasögon, en vanlig svart lumberjacka. Han såg ut som en vanlig japansk "familyman" tills blicken kom ner under jackan. Svarta tighta

Dag - 5 Låt semestern börja
lördag 8 augusti 2015 - Naha, Okinawa prefektur, Japan

Idag vaknade vi kl 08:00, mest beroende på att vi ställt klockan. Vi vaknade med ännu ett slaget rekord i flest antal timmar sammanhängande sömn, runt 18h. Troligen rätt välbehövliga timmar efter föregående dygn. Vi sitter nu på tåget till Narita flygplats där vi ska ta flyget till

Patrik Berglund
Puttes i Japan
Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
Dag - 6-11 Okinawa
söndag 9 augusti 2015 - Naha, Okinawa prefektur, Japan

Första dagen på Okinawa spenderades på hotellrummet då min fot inte ser alltför rolig ut och den vill inte fungera som en fot för den delen heller. Måste ha varit en väldigt elak mygga som fick sig en tugga på Mount Fuji som orsakat någon slags infektion. Annars så har dagarna för att

Patrik Berglund
Puttes i Japan
Senast aktiv - från Kalmar, Kalmar län, Sverige
Japan en gång till

Japan en gång till

14 mars 2016 - 29 mars 2016

3 augusti 2015 - 23 augusti 2015

Äntligen dags för en längre resa igen, den här gången står Japan som resmål. Med mig har jag Fredde i vanlig ordning, men även Hampus gör oss sällskap på denna resa. Svarta boken är med som vanligt och vi ska försöka få till några inlägg även den här resan. På återseende! /Putte, Fredde och Hampus

2 juli 2013 - 24 juli 2013

3 ukers dobbeldate i Japan, med Frida, Kim og Anders og meg. En rundreise i annerledeslandet, hvor vi forventer mye latter, uforståelige tegn, fin natur og rare duppedingser.

Nettan&Petri i Japan

Nettan&Petri i Japan

23 juni 2013 - 20 juli 2013

Först några dagar i solen (eller monsunregn) i lugn och ro på Okinawa, därefter följer ett svettigt träningsläger i ca 30 graders värme. Flyg till Kagoshima, södra delen av det Japanska fastlandet. Här lämnar vi sedan den svenska truppen för två veckor på tu man hand på en upptäcksresa mot Tokyo. Det ska bli underbart!

Nippon - Soluppgångens land

Nippon - Soluppgångens land

13 mars 2012 - 14 april 2012

Tågluff i Japan, jag hoppas jag prickat in körsbärsträdens blomning =)

Send us on our way!

Send us on our way!

16 augusti 2011 - 1 december 2011

Det här är en dagbok om den galna resan till det nu strålade Japan. Detta lilla ävntyr måste givetvis dokumenteras vilket antingen jag (Kattis) eller Anna kommer att göra. Om ni vill veta vad som händer oss längs vägen kan ni kika här lite då och då! Mata ne allihopa!

Big in Japan

Big in Japan

21 juli 2011 - 8 augusti 2011

Vi passar på att resa runt i sushins förlovade land när Jonas ändå ska vara här i ett par månader. Semester? Nja...

Stora Kinaresan

Stora Kinaresan

15 april 2011 - 30 april 2011

Rundresa i Kina med Temaresor

17 juli 2010 - 3 augusti 2010

Varför inte börja semestern med att fly till Nippon! Underbara mystiska land. Åker dit tillsammans med min kära syster och hennes sambo.

Beijing och Japan

Beijing och Japan