Osaka prefektur

Otippad middag, tunnlar och vackra hus
lördag 11 maj 2019 - Osaka, Osaka prefektur, Japan

God eftermiddag hemma,  här är det natt nu.Ny dag, nytt tåg.Vi klev upp i ottan för att hinna med 08.05-tåget till Osaka. Shinkansen går inte den sträckan så vi åkte "vanligt" expresståg. I Kyoto hade vi gott om tid - hela 4 minuter, på oss att få hela gänget av tåget, byta plattform

Osaka och matlagning
onsdag 12 april 2017 - Osaka, Osaka prefektur, Japan

Vi åker vidare med tåg till Osaka. Ännu en storstad och tyvärr ännu mer regn. Vi vill gärna gå på baseboll, som är något av en nationalsport. Tyvärr gör omständigheterna att vi aldrig får se en basebollmatch. Vi passar på att shoppa i ett av de gigantiska köpcentrena i Osaka och

Stop in Japan
torsdag 19 januari 2017 - Osaka prefektur, Japan

We have a 10 hour stop here in Osaka. We went in to town and ate some Octopus balls. Lot's of people found us very interesting and wanted their picture with us.. Joline was the highlight of course. :)Osaka was quite cold, +10 but at least warmer than Sweden. Our flight to Cairns is 3 hours late so

Thomas Mikrut
Mr.Aloha i Australien 2017
Nu lämnar vi Japan
tisdag 29 mars 2016 - Osaka, Osaka prefektur, Japan

När man bor på lovehotell utan wifi är det väldigt svårt att uppdatera, man måste ju hela tiden hålla på med allt. Dessutom var det ju final i sumoturneringen vilket visades på tv. Pensionären har fått sin första pensionärsrabatt vilket han är omåttligt stolt över. Och vilket

Ingen sumobrottning!
lördag 26 mars 2016 - Osaka, Osaka prefektur, Japan

På eftermiddagen igår åkte vi till en närbelägen stad, Nara, där det finns en stor park, flera tempel och museer. Plus ett stort antal tama, lösgående hjortdjur. I ett av templen finns en jättestor Buddhafigur dit många vallfärdar. Det gjorde pensionären och jag också. Däremot köpte

På drift i Osaka
fredag 25 mars 2016 - Osaka, Osaka prefektur, Japan

Osaka är jättestort och vi går vilse flera gånger i timmen. Det finns ett omfattande system av olika tunnelbane-och tåglinjer som trafikerar stan vilket vi delvis tar oss fram med. Kartor på vägnätet är ganska obegripliga och det finns alldeles för få små japanska farbröder på

Mitt i natten på dagen
tisdag 15 mars 2016 - Osaka, Osaka prefektur, Japan

Mellanlandning nummer två i Osaka. Vi har flygit med ett av KLM:s nya plan, en Boeing 777. Snyggt, fräscht och lite mer benutrymme. Däremot var jag inklämd mellan två biffiga killar, min man och en holländare på väg till huvudkontoret i Japan. Så alltså, mer längd men inte bredd! Vi

Osaka
tisdag 7 oktober 2014 - Osaka, Osaka prefektur, Japan

Vi kom fram igår, utan problem. Skriver mer sen nu när jetlagen börjar lämna oss. Nu bär det av mot Kyoto!!! Kramar

Jeanette De Navarro
hairet i 日本
Senast aktiv - från Tokyo, Hachioji, Japan
Tag 3 – Große Fische gucken und giftige Fische essen
fredag 19 september 2014 - Osaka, Osaka prefektur, Japan

Heute starteten wir mit einem Frühstück bei ガスト (ga-su-to). Man kann sich jetzt raussuchen, ob der Name vom deutschen „Gast“ oder vom italienischen „Gusto“ abstammt. Das Lokal bietet jedenfalls eine japanisch-europäische Mischung an preiswerten Gerichten – und eben auch

Jessica Ruckriegel
JessOnTour i Japan 2014
Senast aktiv - från Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan
Tag 2 - Mit Jetlag durch Osaka
torsdag 18 september 2014 - Osaka, Osaka prefektur, Japan

Da uns die Anreise und die Zeitverschiebung (7 h voraus) noch in den Knochen steckten, schliefen wir entspannt aus und starteten dann erstmal mit einem kleinen Programm. Zunächst machten wir uns zur Burg von Osaka, Osaka-jo大阪城, auf. Diese wartet mit einem Museum im Inneren sowie einem

Jessica Ruckriegel
JessOnTour i Japan 2014
Senast aktiv - från Kanazawa, Ishikawa prefektur, Japan
Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

6 maj 2019 - 18 maj 2019

Bröllopsresa till japan

Australien 2017

Australien 2017

18 januari 2017 - 31 mars 2017

Mikrut's parental leave in Australia. :)

Japan en gång till

Japan en gång till

14 mars 2016 - 29 mars 2016

日本

日本

5 oktober 2014 - 6 november 2014

Drömresa till Japan - äntligen! Tyvärr inte ackompanjerad av min bättre hälft, men av betydelsefullt sällskap trots allt; Sara. Min bättre kvart. X-D Eller Storasyster#2. Vi delar detta äventyr tillsammans i två veckor innan hon bangar ur och åker hem till Maya. Hoppas kunna förmedla lite av de upplevelser och erfarenheter vi förvärvar under vår vistelse i detta "Midnattssolens Land". Längtar...

Japan 2014

Japan 2014

17 september 2014 - 7 oktober 2014

Aller guten Dinge sind DREI! ^_^ Nach 5 Jahren Abstinenz geht's wieder zum meinem Lieblings-Chaoten-Volk - und diesmal sind wir zu zweit!

Sydkorea och Japan

Sydkorea och Japan

2 juli 2014 - 16 juli 2014

Körsbärsblomning i Japan

Körsbärsblomning i Japan

26 mars 2014 - 27 april 2014

Jag och Ante reser runt i Japan under en månad. Ett litet land med så otroligt mycket kultur och så mycket att se.

Afrika, Asien USA

Afrika, Asien USA

3 oktober 2013 - 8 maj 2014

Hirakta, Osaka, Japan

Hirakta, Osaka, Japan

25 augusti 2013 - 21 december 2013

Uppdateringar för familj och vänner.

Sofia Henriksson
Bubbelfian