Fujimino

Dag 42 - Beer party
tisdag 24 juli 2018 - Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Idag var det beer party! Men innan dess har det varit en jobbdag fylld med programmering. Det går ändå framåt för mig, men just nu är jag bara mest irriterad på att jag inte fick datan tidigare. Det verkar än så länge som att arbetet faktiskt är genomförbart, men det känns helt

Senast aktiv - från Fujimino, Saitama prefektur, Japan
Dag 37, 38 och 39 - och så sista veckan hände det!
lördag 21 juli 2018 - Fujimino, Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Och så sista veckan här i Kamifukuoka så hände det! Vi fick till en träff med alla interns på KDDI Research! Xiaotong och Yingmei gick tillslut med på att gå ut på en restaurang nu i fredags och tillsammans med Zdenek testade vi på Yayoiken, som Neona (som jag träffade på hostlet förra

Dag 35 och 36 - Jobb, jobb, jobb
onsdag 18 juli 2018 - Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Dagarna tisdag och onsdag har dedikerats åt jobbet. Jobb, jobb, jobb. Projektet är inne i ett (för mig) väldigt svårt skede och med bara två veckor kvar känns det ganska läskigt att inte veta alls var det kommer sluta. Men jag har bestämt mig för att be Chaima om hjälp, så mycket jag

Dag 31 - Papperslandet
fredag 13 juli 2018 - Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Idag spenderade jag 2,5 timmar på ett tåg och 1 timme på en tågstation, bara för att i princip allt sköts via papper i här Japan. Eftersom i princip alla tåg såg ut att vara fullbokade på den hemsida jag tillslut lyckades hitta för att boka tågbiljetter, tänkte jag i tisdags att det

Dag 29 och 30 - Småsega dagar
torsdag 12 juli 2018 - Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Det har varit ganska dåliga jobbdagar de två senaste dagarna. Jag har fastnat i programmeringen och känner lite att jag inte riktigt vet vad jag håller på med. Framförallt onsdagen var riktigt dålig och det känns som att jag ligger efter i schemat. Till råga på allt berättade Chaima att

Dag 27 och 28 - Planerandets dagar
tisdag 10 juli 2018 - Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Så har måndag och tisdag också passerat. Tiden går så otroligt fort! Måndagen var en riktigt dålig jobbdag. Jag spenderade i princip hela dagen på att försöka lösa en enda rad kod. Problemet låg i Python2-3 skillnader och att operationen align inte finns i Python3, men funkar fint i

Dag 23 - Jag börjar förstå vad jag har hamnat på för ställe
torsdag 5 juli 2018 - Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Idag är det torsdag och veckorna bara rusar förbi. Jobbet rullar på och nu känns det som att jag i alla fall har fått ett litet grepp om vad neurala nätverk är och hur man kan arbeta med dem i Python. Jag har börjat skriva om källkoden jag har hittat för att få den att passa företagets

Dag 22 - Robotar och badkar
onsdag 4 juli 2018 - Fujimino, Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Idag har det varit en spännande dag på jobbet. Trots att jag var väldigt trött efter gårdagens seger (!!??!) mot Schweiz i åttondelsfinalen lyckades jag hålla mig hyfsat pigg udner dagen. Speciellt innan lunch när vi fick besöka utställningen som visas på KDDI från och med idag och

Dag 21 - Kamifukuoka, platsen där ingen och alla bor
tisdag 3 juli 2018 - Fujimino, Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Jag har tänkt på en sak idag. Kamifukuoka, platsen där jag bor, som inte ens är en stad utan bara en hållplats i utkanten av Fujimino är en märklig ort ändå. Oftast känns det som att ingen bor här. Visst finns det några restauranger, shoppingcentrum och barer, men det är ändå

dag 20 - Pudlarnas land
måndag 2 juli 2018 - Fujimino, Fujimino, Saitama prefektur, Japan

Idag har varit en väldigt vanlig dag. Jobbet började kl 09, joren/choren/shoren klockan 10, lunch klockan 12 och hempromenad klockan 17.30. På vägen hem lyckades jag i alla fall äntligen hitta en filt på Ita Yokado så nu ser jag fram emot en skön natts sömn under ett mer täckesliknande

Internship@KDDI

[email protected]